بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴
شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت به ترتیب دو میلیون سهم شرکت سیمان فارس و خوزستان و بیش از یک میلیون شرکت صنایع شیمیایی ایران را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد.
کد خبر : ۹۸۳۲۰
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 347 واحد رشد از 45 هزار و 206 واحد به 45 هزار و 553 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با یک هزار و 219 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 14 هزار و 577 میلیارد ریال دست یافت که بیش از هفت درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات عمده و انتقالی اختصاص داشت. همچنین از 14 هزار و 577 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از پنج درصد حجم خرید و بیش از چهار درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با 121 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به 746 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "فارس"، "شپنا" و "پارسان" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد "فارس" و "شپنا" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است. در نماد "پارسان" نیز فروش حقیقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر سه میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود و شرکت گروه مالی ملت بیش از 900 هزار سهم بانک ملت را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا یک میلیون سهم شرکت مپنا را فروخت و شرکت الیاف زاینده رود بیش از شش میلیون سهم شرکت پلی اکریل را واگذار کرد.

شرکت توسعه اقتصاد گواشیر نیز عرضه کننده یک میلیون سهم شرکت سخت آژند بود.

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت به ترتیب دو میلیون سهم شرکت سیمان فارس و خوزستان و بیش از یک میلیون شرکت صنایع شیمیایی ایران را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان دو میلیون و پانصد هزار سهم شرکت سیمان شرق را از تملک خود خارج کرد و شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بیش از یک میلیون سهم شرکت گروه صنعتی بارز را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر