بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر : ۹۸۳۴۶
معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران از کاهش ارزشی1.9 درصدی صادرات و افت ۳۰ درصدی واردات طی ۲ ماهه ابتدای سال ۹۲ خبر داد.

کیومرث فتح الله کرمانشاهی، معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آمار ۲ ماهه گمرک اظهار داشت: طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری میزان صادرات غیر نفتی به لحاظ وزنی ۶ درصد رشد و به لحاظ ارزشی1.9 درصد کاهش داشته است.

این مقام مسوول در سازمان توسعه تجارت ایران افزود: همچنین میزان واردات کالا در این مدت ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی پیش‌بینی صادرات غیر نفتی کشور را در سال جاری ۵۹ میلیارد دلار اعلام كرد و افزود: از این میزان ۴۱ میلیارد دلار صادرات کالا و ۱۸ میلیارد دلار نیز صادرات خدمات در نظر گرفته شده که امیدواریم امسال بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم.

کرمانشاهی با تاکید براستراتژی کشور مبنی بر توسعه صادرات گفت: حجم صادرات غیر نفتی کشور باید از واردات پیشی گیرد و این یک اصل اقتصادی است.

کرمانشاهی همچنین به بازدید از منطقه ویژه و گمرک شهید رجایی در بندر عباس اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم ۷۰ درصدی واردات و صادرات کشور از گمرک شهید رجایی این گمرک از اهمیت بالایی در تجارت برخوردار است و به منظور تسهیل تجارت خارجی و رفع مشکلات تجار و ترانزیت روان‌تر جلساتی با حضور رییس گمرک این منطقه برگزار شد.

وی در خاتمه به سه عامل اساسی در تجارت خارجی اشاره کرد و گفت: هزینه، زمان و اسناد تجاری سه عاملی است که باید تا حد ممکن کاهش یابد تا فضای کسب و کار و تولید بهبود پیدا کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر