بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر : ۹۸۳۴۷
روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن نوشت: مقامات قطری مقامات ایرانی را از برنامه کناره گیری امیر قطر در آینده ای نزدیک مطلع ساخته اند.

به گزارش ایران دیپلماتیک، بنابه نوشته این روزنامه "حمد بن خلیفه آل ثانی" امیر قطر در چند ماه آینده قدرت را به پسرش که سمت ولیعهدی را برعهده دارد؛ واگذار می کند.

هم اکنون تمیم بن خلیفه 33 ساله یکی از پسران امیر قطر به عنوان ولیعهد فعالیت می کند.

دیلی تلگراف اضافه کرد: شماری از شخصیت های ارشد قطری به همتایان خود در دیگر کشورها اطلاع داده اند زمان برعهده گرفتن سمت امیر قطر توسط ولیعهد فرارسیده است.

این روزنامه نوشت که روند انتقال قدرت در قطر از اواخر ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد. براساس این برنامه، در ابتدا حمد بن جاسم نخست وزیر قطر از این سمت کناره گیری می کند و چند هفته بعد از آن دفتر امیر قطر از واگذاری قدرت به ولیعهد این کشور خبر خواهد داد.

بنابراین گزارش، امیر قطر هم اکنون با مشکلات جسمی روبه رو است.

به نوشته دیلی تلگراف به نقل از یک منبع آگاه دیگر، تعدادی از کشورهای مهم از جمله آمریکا و ایران نیز از چنین موضوعی آگاه شده اند.

به گزارش ایران دیپلماتیک این منبع آگاه گفته است که با توجه به حساسیت ها در منطقه، قدرت در چند مرحله به ولیعهد قطر واگذار خواهد شد.

روزنامه لوبوان فرانسه هم نوشته است امیر قطر که از سال 1995 تاکنون در این سمت قرار دارد با خستگی مفرط روبه رو است و تمایل دارد از حکمرانی دور شود. امیرفعلی قطر پس از کودتای سفید علیه پدرش (امیر وقت قطر) جانشین او شد.

قطر بعد از روسیه و ایران، دارنده بزرگترین ذخایر گازی، بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده گازی طبیعی مایع شده (ال ان جی ) جهان است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر