بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۲
کد خبر : ۹۸۴۹۷

خبرآنلاین: به گفته سخنگوی مرداک این دو به دلیل «ویرانی جبران‌ناپذیر» ازدواجشان از هم طلاق می‌گیرند و مرداک برگه‌های طلاق را در دادگاه عالی نیویورک پر کرده است.

این دو در سال 1999 سوار بر کشتی تفریحی خصوصی ازدواج کردند و دو دختر به نام‌های گریس وکلوئه دارند. سال 2011 در جریان جلسه‌ای که از مرداک درباره پرونده استراق سمع سوال و جواب می‌کردند، دنگ به مردی که به طرف مرداک کف ریش پرتاب کرد، کشیده زد.

مرداک 82 ساله است و سال 1997 با همسر جوان چینی تبارش در مهمانی در هنگ کنگ آشنا شد و دو سال بعد، درست چند هفته پس از طلاق از همسر دومش، با او ازدواج کرد.

دنگ 44 ساله، 38 سال جونتر از مرداک، غول رسانه‌ای زاده استرالیا با دارایی 9.4 میلیارد دلار (طبق آمار نشریه فوربس) است.

استیون روبنستین، سخنگوی مرداک روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه در این باره گفت: «می‌توانم این خبر را تائید کنم که روپرت مرداک امروز صبح در دادگاه عالی نیویورک برگه‌های لازم را امضا کرد.»

به گفته رابرت پستن، تحلیلگر بی‌بی‌سی این زوج حتی از پیش از ازدواج نیز با هم مشکلاتی داشتند و به نام فرزندانشان سهام‌هایی در شرکت‌های مختلف دارند. با این حال به نظر می‌رسد این طلاق تاثیر چندانی بر تسلط مرداک بر امپراتوری رسانه‌ای‌اش نگذارد.

مرداک که این روزها شهروند آمریکاست، در زمان طلاق از همسر دومش 1.7 میلیارد لار به او پرداخت.

گفته می‌شود دنگ دختر یک کارخانه‌دار است و سال 1968 متولد و در شهری شوژو در چین بزرگ شده و در 19 سالگی برای تحصیل به آمریکا رفته است.

او پیش از شروع تحصیل در سال 1996 در دانشگاه ییل در کالیفرنیا در رستورانی چینی مشغول به کار بود و بعدا در شبکه «استار تی‌وی» یکی از شبکه‌های آسیایی نیوز کورپوریشن (شرکت رسانه‌ای مرداک) در هنگ کنگ مشغول به کار و در جریان یکی از سفرهای مرداک با او آشنا شد.

مرداک صاحب موسسات رسانه‌ای چون وال استریت ژورنال و شبکه‌هایی مثل فاکس نیوز و کمپانی فاکس قرن بیستم است. دو سال پیش بخش مطبوعاتی امپراتوری او در بریتانیا متهم به رسوایی استراق سمع شد و به همین دلیل مرداک هفته‌نامه معروف «نیوز آو د ورلد» را تعطیل کرد.

دنگ درباره درخواست طلاق مرداک واکنشی نشان نداده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر