بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
از یک هزار و 411 میلیارد ریال ارزش معاملات روز مذکور بیش از 63 درصد حجم خرید و بیش از 61 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند. حجم معاملات نیز طی روز چهارشنبه با 58 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به 312 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.
کد خبر : ۹۸۵۲۶
معاملات تالار شیشه ای طی روز چهارشنبه در حالی سپری شد که شاخص کل با 119 واحد رشد از 45 هزار و 553 واحد به 45 هزار و 671 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز چهارشنبه با 90 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 411 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 98 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از یک هزار و 411 میلیارد ریال ارزش معاملات روز مذکور بیش از 63 درصد حجم خرید و بیش از 61 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز چهارشنبه با 58 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به 312 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "فارس"، "شپنا" و "رمپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز چهارشنبه بودند که در هر سه نماد بییشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در دو نماد "فارس" و "شپنا" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر دو میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را خریداری کرد و بیش از یک میلیون سهم بانک ملت به پرتفوی بورسی شرکت گروه مالی ملت رفت.

صندوق سرمایه گذاری مشترک بورسیران نیز 200 هزار سهم شرکت سیمان ارومیه را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن یک میلیون سهم شرکت کالسیمین را فروخت و شرکت الیاف زاینده رود بیش از چهار میلیون سهم شرکت پلی اکریل را واگذار کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت سرمایه گذاری خوارزمی یک میلیون و پانصد هزار سهم شرکت کارت اعتباری ایران کیش را از سبد بورسی خود خارج کرد و شرکت سرمایه گذاری مسکن دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر