بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۵
در پی انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور دوره یازدهم عنوان شد:

نگاه ویژه دولت جدید به دو صنعت پتروشیمی و فولاد

نتیجه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به طور قطع، نتیجه ای مناسب و امیدوار کننده بوده، اما در کنار همه این موارد توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که اصلاح شرایط فعلی و برگرداندن اوضاع تولید کشور به دوران اوج خود، نیازمند برنامه ریزی های بلندمدت بوده و انتظار تغییر یک شبه شرایط، انتظاری نابه جاست.
کد خبر : ۹۸۵۹۶
مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و به روی کار آمدن حسن روحانی موج امیدی نسبت به بهبود شرایط آینده کشور در دل افراد و سرمایه گذاران ایجاد کرده، حال آنکه در این بین بازسازی و راه اندازی بخش تولید کشور از جمله صنعت پتروشیمی و پالایشی در زمره مسائلی است که به طور قطع در اولویت های دولت جدید قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی عماد با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: طی 16 سال ریاست جمهوری آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی صنعت پتروشیمی ایران به تدریج رشد کرد. به گونه ای که در دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی صنایع پایین دستی و در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی صنایع بالادستی حرکت خود را آغاز کردند.

مرتضی شریفیان ادامه داد: طی سال های مذکور پیشرفت های این صنعت به حدی رسید که ظرفیت تولیدات و حجم صادرات محصولات پتروشیمی به بالاترین رکودها دست یافت و توانست برتر از رقبای دیگر خود همچون شرکت پتروشیمی سابیک عربستان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اما متأسفانه با روی کار آمدن دولت آقای احمدی نژاد بسیاری از دستاوردهای ایجاد شده در این صنعت به تدریج طی هشت سال ریاست جمهوری وی از بین رفت؛ به گونه ای که در حال حاضر جایگاه صنعت پتروشیمی کشورمان در میان رقبا و از دید مشتریان و خریدارانی که سال ها با ایران همکاری می کردند، به طور کامل از بین رفته و نیازمند بازنگری و اصلاح اساسی است.

این رابط صنعت پتروشیمی با ابراز امیدواری نسبت به شرایط آینده کشور اظهار داشت: با وجود مشکلات متعددی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، با روی کار آمدن دولت حسن روحانی امید به بهبود شرایط آینده، امیدی واهی و دست نیافتنی نیست. هرچند که اصلاح و بازسازی ویرانی های شکل گرفته در بخش های تولیدی کشور نیازمند گذراندن یک بازه زمانی بلندمدت و حداقل دو ساله است.

شریفیان ادامه داد: آنچه برتری دولت جدید را نسبت به دولت قبلی بیش از پیش نمایان می سازد، تغییر نوع نگرش و اعتقاد به توسعه صنعت و تولید است. همانگونه که در 16 سال مدیریت دولت سازندگی و همچنین اصلاحات، چنین نگرشی جامه عمل به خود پوشید.

این مقام مسئول با اشاره به حضور کارشناسان خبره در دولت حسن روحانی عنوان کرد: در دولت دهم مشکل اساسی از زمانی آغاز شد که در اکثر حوزه ها، تیم های کارشناسی و متخصصانی که سال های سال در صنایع گوناگون فعال بوده و استراتژی ها را تبیین و تحلیل می کردند، به طور کامل کنار گذاشته شدند و امور به دست افرادی افتاد که شناخت کافی به هیچ یک از صنایع را نداشتند.

اما خوشبختانه در تیم تخصصی دولت آقای روحانی، نام افرادی همچون محمدرضا نعمت زاده که یکی از پرسابقه ترین مدیران در صنعت پتروشیمی بوده و در دوران اوج این صنعت نیز مدیریت امور مربوط به آن را در دست داشت، به چشم می خورد. بدین ترتیب همه این موارد امیدها به بهبود شرایط آینده را شکل می دهد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی عماد در جمع بندی مطالب عنوان شده، گفت: نتیجه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به طور قطع، نتیجه ای مناسب و امیدوار کننده بوده، اما در کنار همه این موارد توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که اصلاح شرایط فعلی و برگرداندن اوضاع تولید کشور به دوران اوج خود، نیازمند برنامه ریزی های بلندمدت بوده و انتظار تغییر یک شبه شرایط، انتظاری نابه جاست.

شریفیان در خاتمه با اشاره به دو صنعت کلیدی در ایران عنوان کرد: واقعیت امر این است که در بحث صنایع تولیدی، صنعت ایران با دو محصول فولاد و پتروشیمی شناخته شده و اکنون که امکان بهبود ارتباطات بین المللی و همچنین توسعه صنایع داخلی پدیدار شده، به طور حتم این دو صنعت شاهد رسیدن به جایگاه واقعی خود خواهند بودند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر