بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲
شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا یک میلیون و پانصد هزار سهم شرکت مپنا را واگذار کرد و بانک پارسیان 10 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را فروخت.
کد خبر : ۹۸۷۵۵
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با یک هزار و 195 واحد رشد از کانال 46 هزار واحدی پا به مدار 47 هزار واحدی گذاشت.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 63 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 476 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 87 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 476 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 57 درصد حجم خرید و بیش از 49 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با 30 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به 600 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "فارس"، "شپنا" و "فولاد" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد "شپنا" و "فولاد" بیشترین حجم معاملات مربوط به حقوقی ها بوده، حال آنکه در نماد "شپنا" فروش حقیقی ها بیش از خرید آنها بوده است. در نماد "فارس" نیز فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان شرکت نوآوران مدیریت سبا بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را خریداری کرد و شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن نیز بیش از دو میلیون سهم "سغرب" و دو میلیون سهم "ثتران" را به پرتفوی بورسی خود افزود.

همچنین شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت 50 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را تحصیل کرد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا یک میلیون و پانصد هزار سهم شرکت مپنا را واگذار کرد و بانک پارسیان 10 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را فروخت.

سازمان خصوصی سازی نیز بیش از 31 میلیون سهم شرکت پتروشیمی خراسان و شرکت خدمات بندری پلی اکریل ماهشهر بیش از دو میلیون سهم شرکت پلی اکریل ایران را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد.

در نماد "میدکو" شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد، شرکت آینده نگر توسعه خاورمیانه و نیز شرکت تأمین سرمایه انسانی گروه مالی پاسارگاد به ترتیب فروشنده نزدیک به دو میلیون، یک میلیون و دو میلیون سهم آن بود.

طی معاملات روز گذشته شرکت سرمایه گذاری اعتضاد غدیر دو میلیون سهم "ولغدر" و یک میلیون سهم "خبهمن" را از تملک خود خارج کرد. همچنین شرکت سرمایه گذاری مهر عرضه کننده دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سپه بود.

مؤسسه رفاه و تأمین آتیه کارکنان بانک سپه بیش از دو میلیون سهم شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت 20 میلیون سهم بانک ملت را به فروش رساند.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "وغدیر"، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت خریدار 50 میلیون سهم آن بود و در مقابل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی بیش از 50 میلیون سهم آن را از تملک خود خارج کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر