بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶
همچنین سه نماد "فارس"، "شپنا" و "فولاد" پربیننده ترین نماد طی معاملات روز چهارشنبه بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.
کد خبر : ۹۹۱۵۲
معاملات تالار شیشه ای طی روز چهارشنبه در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 134 واحد صعود از 48 هزار و 783 واحد به 48 هزار و 916 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات روز چهارشنبه با 44 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 505 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 49 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از سه هزار و 505 میلیارد ریال ارزش معاملات روز مذکور بیش از 33 درصد حجم خرید و بیش از 31 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات طی روز چهارشنبه نیز با 38 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 185 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "فارس"، "شپنا" و "فولاد" پربیننده ترین نماد طی معاملات روز چهارشنبه بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را خرید و بانک ملت بیش از 629 میلیون سهم "فملی" را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا بیش از دو میلیون سهم شرکت مپنا را فروخت و شرکت های کارگزاری پارسیان و سرمایه گذاری تدبیر به ترتیب هر کدام یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری پردیس را واگذار کرد.

شرکت بهسازه پیشاهنگ تیلا عرضه کننده بیش از دو میلیون سهم بیمه دانا بود و شرکت سرمایه گذاری سمند نزدیک به سه میلیون سهم بانک پارسیان را از تملک خود خارج کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان یک میلیون سهم "سشرق" و شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بیش از دو میلیون سهم بانک اقتصاد نوین را به فروش رساند.

شرکت سرمایه گذاری توسعه نوردنا نزدیک به 13 میلیون سهم بانک سینا و شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح بیش از یک میلیون سهم شرکت پتروشیمی شیراز را عرضه کرد.

در نماد "وانصار"، شرکت سرمایه گذاری گنجینه شایستگان خریدار 9 میلیون سهم آن بود و در مقابل شرکت تعاونی اعتبار ایثارگران ظفر 9 میلیون سهم آن را از تملک خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت آرمان اندیشان رستاک بیش از 12 میلیون سهم "وخارزم" را خریداری کرد و شرکت سرمایه گذاری تأمین آتیه مسکن فروشنده دو میلیون سهم "وخارزم" بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر