بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰
در این میان شرکت نوآوران مدیریت سبا بیش از یک میلیون سهم "وصندوق" را خرید و صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را تحصیل کرد.
کد خبر : ۹۹۷۱۴
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با یک هزار و 44 واحد رشد از 49 هزار و 427 واحد به 50 هزار و 471 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 29 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 991 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از یک هزار و 991 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 67 درصد حجم خرید و بیش از 58 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با بیش از 28 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به 515 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "فملی"، "فارس" و "شپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در دو نماد "فارس" و "شپنا" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت نوآوران مدیریت سبا بیش از یک میلیون سهم "وصندوق" را خرید و صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را تحصیل کرد.

در نماد "وکار" نیز بیمه کارآفرین و شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین هر کدام نزدیک به یک میلیون سهم آن را به سبد سرمایه گذاری های خود افزودند. همچنین مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیش از یک میلیون سهم "پارسان" را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن یک میلیون سهم شرکت کالسیمین را فروخت.

شرکت های سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید و نیز سرمایه گذاری مهر به ترتیب بیش از سه میلیون و یک میلیون سهم "وسپه" را عرضه کردند.

بیمه البرز دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه و بیمه سامان بیش از یک میلیون سهم شرکت شیشه همدان را از پرتفوی بورسی خود خارج کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن و بانک تجارت چهار میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را به فروش رساند.

طی معاملات روز گذشته شرکت سرمایه گذاری سمند بیش از 9 میلیون سهم شرکت ایران خودرو و بیش از دو میلیون سهم بانک پارسیان را از تملک خود خارج کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن یک میلیون سهم "وصنا"، یک میلیون سهم "سفارس"، بیش از 10 میلیون سهم "وبشهر" و دو میلیون سهم "ولصنم" را واگذار کرد.

شرکت سرمایه گذاری مسکن نیز فروشنده شش میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق بود و شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان پنج میلیون سهم شرکت سیمان شرق را به فروش رساند.

در این میان شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان نزدیک به یک میلیون سهم شرکت تولیدی کاشی تکسرام و شرکت فرآورده های نسوز آذر بیش از چهار میلیون سهم "کفپارس" را از سبد سرمایه گذاری خود خارج کرد.

بانک صادرات ایران نیز یک میلیون سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان را فروخت و شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی 30 میلیون سهم "وتوسم" را واگذار کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، طی معاملات روز گذشته دو میلیون سهم شرکت نوسازی و ساختمان تهران از پرتفوی بورسی بیمه دی خارج شد تا میزان مالکیت این فعال بازار به سه میلیون و پانصد هزار سهم نزول یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر