بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
در نماد "وبشهر"، شرکت سرمایه گذاری غدیر عرضه کننده بیش از 19 میلیون سهم آن بود و شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان هفت میلیون سهم شرکت سیمان شرق را واگذار کرد.
کد خبر : ۹۹۸۸۹
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 923 واحد صعود از 51 هزار و 321 واحد به 52 هزار و 244 هزار واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با بیش از 11 درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 160 میلیارد ریال دست یافت که 92 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از سه هزار و 160 میلیارد ریال ارزش معاملات روز اخیر بیش از 59 درصد حجم خرید و بیش از 52 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات روز گذشته نیز با نزدیک به 51 درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 46 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "فملی"، "فارس" و "شپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات دیروز بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در دو نماد "فارس" و "شپنا" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است. در نماد "فملی" نیز خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان شرکت تجهیزات پزشکی مهرگان تأمین پارس بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد را خرید و شرکت تدبیر سرمایه آراد نیز 190 میلیون سهم "خودرو" را به تملک خود درآورد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین دو میلیون و پانصد هزار سهم بانک کار آفرین را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بورس در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین در نماد "وسپه" شرکت های سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و سرمایه گذاری مهر به ترتیب 15 میلیون، 12 میلیون و بیش از 9 میلیون سهم آن را به فروش رساندند.

بیمه البرز نیز بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه را واگذار کرد و شرکت سرمایه گذاری مسکن دو میلیون سهم "ثغرب" را از تملک خود خارج کرد.

در نماد "ونیکی" بانک تجارت و شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید هر کدام فروشنده پنج میلیون سهم آن بودند.

طی معاملات روز گذشته شرکت سرمایه گذاری سمند بیش از سه میلیون سهم "خودرو" و نیز بیش از سه میلیون سهم "وپارس" را از سبد بورسی خود خارج کرد.

شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن بیش از 13 میلیون سهم "وآتی" و بیش از 20 میلیون سهم "ولصنم" را عرضه کرد.

در نماد "وبشهر"، شرکت سرمایه گذاری غدیر عرضه کننده بیش از 19 میلیون سهم آن بود و شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان هفت میلیون سهم شرکت سیمان شرق را واگذار کرد.

همچنین بیش از یک میلیون سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان از پرتفوی بورسی بانک صادرات ایران خارج شد و صندوق ذخیره فرهنگیان عرضه کننده هفت میلیون سهم شرکت ماشین سازی اراک بود.

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی 45 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی و دولت جمهوری اسلامی بخش یک دارایی بیش از 66 میلیون سهم بانک تجارت را به فروش رساند.

بیش از سه میلیون سهم "شیراز" از تملک شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح خارج شد و شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران فروشنده بیش از یک میلیون سهم "ثشرق" بود.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "ثاخت" مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیش از یک میلیون سهم آن را خریداری کرد و در مقابل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی یک میلیون سهم آن را فروخت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر