بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
کد خبر : ۹۹۸۹۶
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس اوراق بهادار تهران، اسماعیل درگاهی سرپرست پذیرش بورس اوراق بهادار تهران ضمن بیان این مطلب گفت: در راستای تحقق هدف‌گذاری پذیرش شرکت ها در سال جاری، پذیرش شرکت‌های متعددی در دستور کار قرار دارد.

به این ترتیب در اولین جلسه هیئت پذیرش تقاضای پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری صدر تامین(زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و شرکت نفت سپاهان مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین پرونده پذیرش شرکت‌های پاکشو، نفت جی، شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان(سیدکو)، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، هلدینگ توزیع گاز ایران و برخی دیگر از شرکت‌های مشمول اصل 44 قانون اساسی، در دست بررسی و انجام اقدامات مربوطه است.

سرپرست پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در خصوص عملیاتی کردن پذیرش آن دسته از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، که شرایط پذیرش در بورس را دارند، افزود: در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است امیدواریم که با همکاری مسئولان این کار بزودی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نظر مساعد سهامدار عمده(شستا) در مورد عرضه شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو)، عرضه مجدد سهام آن در آینده نزدیک در دستور کار قرار دارد.

درگاهی در خصوص پذیرش اوراق مشارکت در بورس گفت: اوراق مشارکت شرکت دارویی سینا به مبلغ 200 میلیارد ریال به زودی در بازار اوراق بدهی بورس اوراق بهادار تهران پذیره‌نویسی خواهد شد. پیگیری پذیرش سایر اوراق از جمله، اوراق مشارکت قابل تبدیل شرکت پتروشیمی پردیس نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اولویت کاری دیگر پذیرش را فعال سازی و بهره‌مندی از پتانسیل‌های تالارهای استانی بورس اوراق بهادار تهران عنوان و افزود: تالارهای استانی می توانند با شناسایی شرکت‌های مستعد پذیرش در استان‌های کشور و برگزاری جلسات متعدد پذیرش، به توسعه پذیرش شرکت‌ها بیانجامد

سرپرست پذیرش بورس تهران یادآور شد: براساس ماده(55) دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران، "علاوه بر سهام عادی و اوراق مشارکت، پذیرش سایر اوراق بهادار از جمله اوراق بهادار خارجی نیز با رعایت مقررات مصوب مراجع ذی‌صلاح، در بورس امکانپذیر است." برهمین اساس بورس اوراق بهادار تهران با مساعدت مراجع ذی‌صلاح از جمله سازمان بورس و اوراق بهادار در آینده‌ای نزدیک به عملیاتی کردن پذیرش و ارائه ابزارهای جدید از جمله صندوق‌های قابل معامله در بورس امیدوار است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر