بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت عرضه کننده دو میلیون سهم "ستران" بود. همچنین شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن یک میلیون سهم "سهگمت"، نزدیک به پنج میلیون سهم "ولصنم" و یک میلیون سهم "سپاها" را از سبد بورسی خود خارج کرد.
کد خبر : ۹۹۹۷۰
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 398 واحد افت از 52 هزار و 244 واحد به 51 هزار و 846 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با نزدیک به یک درصد رشد نسبت به روز قبل از آن به سه هزار و 195 میلیارد ریال دست یافت که تمامی آن به معاملات خرد اختصاص داشت. همچنین از سه هزار و 195 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 60 درصد حجم خرید و بیش از 65 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با حدود سه درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 15 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "وبملت"، "فارس" و "شپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

در این میان صندوق سرمایه گذاری مشترک بورسیران بیش از هفت میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملت را خرید و شرکت سرمایه گذاری تجهیزات پزشکی مهرگان تأمین پارس بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد را به تملک خود درآورد.

شرکت نوآوران مدیریت سبا 9 میلیون و پانصد هزار سهم شرکت سرمایه گذاری سپه را تحصیل کرد و بیش از سه میلیون سهم بانک کارآفرین به پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین رفت.

همچنین شرکت سرمایه گذاری گنجینه شایستگان 20 میلیون سهم "وانصار" و شرکت سرمایه گذاری تأمین آتیه مسکن بیش از یک میلیون سهم "وخارزم" را به تملک خود درآورد.

مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خریدار بیش از یک میلیون سهم شرکت بین المللی توسعه ساختمان بود. همچنین در نماد "وبملت"، شرکت گروه مالی ملت و صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت به ترتیب بیش از یک میلیون و 23 میلیون سهم آن را به سبد سرمایه گذاری های خود افزودند.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بورس در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری نور همدانیان بیش از یک میلیون سهم شرکت قند نیشابور را به فروش رساند. شرکت تولیدی شیشه بسته بندی تاکستان یک میلیون سهم "کرازی" و بیمه البرز دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه را از سبد سرمایه گذاری های خود خارج کرد.

بیمه سامان نیز عرضه کننده بیش از یک میلیون سهم شرکت شیشه همدان بود و شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز سه میلیون و پانصد هزار سهم "والبر" را عرضه کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه بیش از 46 میلیون سهم "وصنعت" و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بیش از چهار میلیون سهم "کگل" را به فروش رساند.

در نماد "ونیکی" نیز شرکت های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و سرمایه گذاری سپه هر کدام بیش از یک میلیون سهم و بانک تجارت بیش از دو میلیون سهم آن را واگذار کردند.

طی معاملات روز گذشته شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت عرضه کننده دو میلیون سهم "ستران" بود. همچنین شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن یک میلیون سهم "سهگمت"، نزدیک به پنج میلیون سهم "ولصنم" و یک میلیون سهم "سپاها" را از سبد بورسی خود خارج کرد.

در این میان شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان هشت میلیون سهم شرکت سیمان شرق و بانک صادرات ایران هشت میلیون سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان را فروخت.

طی معاملات روز گذشته پنج میلیون سهم "فاراک" از سبد بورسی صندوق ذخیره فرهنگیان خارج شد تا میزان مالکیت این فعال بازار به بیش از 461 میلیون سهم نزول یابد.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "شپلی" شرکت خدمات بندری پلی اکریل ماهشهر بیش از 22 میلیون سهم آن را خریداری کرد و در مقابل شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان بیش از 21 میلیون سهم آن را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر