{mosimage}با توجه به اینکه در سال آینده نیز شاهد ادامه روند خصوصی سازی ها خواهیم بود و با نظر به تجربه های بدست آمده از گذشته، اهمیت توجه روز افزون به ایجاد منابع مالی جدید در راستای اجرایی شدن سیاستهای اصل 44 بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

"> فرآیند تامین مالی کشور تخصصی می شود

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۹

{mosimage}با توجه به اینکه در سال آینده نیز شاهد ادامه روند خصوصی سازی ها خواهیم بود و با نظر به تجربه های بدست آمده از گذشته، اهمیت توجه روز افزون به ایجاد منابع مالی جدید در راستای اجرایی شدن سیاستهای اصل 44 بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

کد خبر : ۱۲۲۶۲

فرآیند تامین مالی کشور تخصصی می شود

با تشکیل صندوق های سرمایه گذاری و تامین سرمایه شاهد ایجاد ابزار نوین دیگری در بازار سرمایه به جهت رشد و شکوفایی بورس هستیم این ابزارهای نوپا برای ایفای نقش تعیین شده خود احتیاج به گذشت زمان و کار کارشناسی بیشتر دارد در همین زمینه طی روزهای 18 و 19 اردیبهشت سال 87 شاهد برگزاری همایشی با عنوان شیوه های تامین مالی خواهیم بود. موضوع این همایش همانطور که از نام آن پیداست در باره نقش صندوقهای تامین مالی و شیوه نوین جذب اعتبار و منابع جدید مالی و مشاوره تخصصی به سرمایه گذاران می باشد.

کیانی زاده مسئول برگزاری این همایش در گفتگوی خود با بورس نیوز در توضیح چگونگی برگزاری این همایش گفت: با توجه به مشکلاتی که در بررسی های صورت گرفته برای شرکتهای تامین سرمایه توسط کمیته علمی راهبردی عنوان شده است بر آن شدیم که با برگزاری چنین همایشی به بررسی و ارایه راهکارهای علمی برای حل مشکلات فرآروی این صندوقها بپردازیم.

ایشان هدف برگزاری این همایش را شکل گیری شرکتهای تخصصی تامین مالی و ایجاد ارتباط این شرکت ها با بانکها برای استفاده از تسهیلات بانکی، حذف بوروکراسی زائد اداری و جلوگیری از اتلاف زمان اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به سیاستهای اصل 44 ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری و وظیفه مهم سازمان بورس و اوارق بهادار در عملی شدن آن گفت: با توجه به اینکه در سال آینده نیز شاهد ادامه روند خصوصی سازی ها خواهیم بود و با نظر به تجربه های بدست آمده از گذشته، اهمیت توجه روز افزون به ایجاد منابع مالی جدید در راستای اجرایی شدن سیاستهای اصل 44 بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

کیانی زاده در ادامه گفتگو با خبرنگار بورس نیوز به تشریح چارچوب برگزاری این همایش پرداخت و گفت: در راستای تامین اجرایی شدن مالی اصل 44 این همایش در چند بخش طراحی گردید :

بخش اول با محوریت چشم انداز 20 ساله با سخنرانی وزیر تعاون می باشد و بخش دیگر جایگاه بخش خصوصی با سخنرانی دکتر نهاوندیان بخش سوم جایگاه بازار سرمایه که در این بخش از مدیر عامل شرکت بورس دکتر رحمانی و قائم مقام بانک مرکزی برای سخنرانی دعوت بعمل آمده و در بخش دیگر نیز نقش شرکت تامین سرمایه به سخنرانی دکتر آرام و دکتر عبده تبریزی خواهیم پرداخت و در انتها نیز چالشهای بین المللی تامین مالی با سخنرانی دکتر عسگری در برنامه این همایش پیش بینی شده است.

ایشان یکی از ویژگی های این همایش را برگزاری کارگاههای آموزشی در خصوص شیوه های تامین مالی غربی و شیوه های تامین مالی غیر غربی و مدیریت تدارکات عنوان داشت و افزود: از اساتید مجربی برای برگزاری این دوره های آموزشی دعوت به عمل آمده است.

ایشان در جواب سوالی در زمینه حامیان برگزاری این همایش گفت: بانک مرکزی، بانک توسعه معادن بانک تجارت، بانک صنعت و معدن، سازمان بورس ، شرکت بورس از جمله حامیان برگزاری این همایش می باشند و هزینه شرکت در این همایش مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان است. ومخاطبان این همایش را نوعاً شرکتهای صادراتی و سرمایه گذاری تشکیل می دهند و در پایان، پیام این همایش نیز تخصصی شدن فرآیند تامین مالی در کشور می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر