بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲
مدیر مالی و عضو هیأت مدیره شرکت مرجان کار خبر داد:

بهره برداری از خطوط تولید جدید طی دو ماه آتی

به لحاظ برخورداری "کمرجان" به تکنولوژی روز و برتر، در مقایسه با سایر شرکت های این گروه وضعیت عملکردی بهتری را در شرکت شاهد هستیم. چرا که استفاده از تکنولوژی برتر و تجهیزات به روز، میزان انرژی مصرفی را کاهش می دهد.
کد خبر : ۶۰۷۹۷

مجمع عادی سالیانه شرکت مرجان کار به منظور تصویب صورت های مالی 12 ماهه منتهی به 90.9.30 در بهمن ماه سال جاری برگزار شد و از 1144 ريال سود محقق شده، پرداخت هزار ريال سود نقدی به سهامداران مورد تصویب قرار گرفت.

بر اساس گزارش بورس نیوز، این شرکت برای سال مالی 91 خود به ازای هر سهم 1645 ريال سود پیش بینی کرده که این رقم در مقابل سود 1205 ریالی سال مالی گذشته با رشدی 37 درصدی رو به رو شده است.

مدیر امور مالی و عضو هیأت مدیره شرکت مرجان کار در خصوص دلایل رشد 37 درصدی EPS سال مالی منتهی به 91.9.30 در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: رشد 37 درصدی در سود هر سهم سال مالی جاری با توجه به افزایش نرخ محصولات در نظر گرفته شده، چرا که با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قیمت حامل های انرژی نیز افزایش می یابد.

البته به لحاظ برخورداری "کمرجان" به تکنولوژی روز و برتر، در مقایسه با سایر شرکت های این گروه وضعیت عملکردی بهتری را در شرکت شاهد هستیم. چرا که استفاده از تکنولوژی برتر و تجهیزات به روز، میزان انرژی مصرفی را کاهش می دهد.

وی با اشاره به پوشش 95 درصدی سود هر سهم در بودجه سال مالی گذشته و تحقق 1144 ريال سود به ازای هر سهم گفت: کار اجرایی شرکت در سال مالی گذشته طبق برنامه مورد نظر پیش رفت و حتی سود عملیاتی شرکت نیز بیش از رقم پیش بینی شده در بودجه سال 90 تحقق یافت. اما خروج از ماده 138 قانون مالیات ها سود هر سهم را تحت تأثیر گذاشته، از همین رو EPS آن سال مالی 95 درصد پوشش داده شده و 1205 ريال سود پیش بینی شده برای هر سهم در پایان سال مالی مذکور به طور کامل محقق نشد.

مدیر امور مالی شرکت مرجان کار از روند رو به رشد عملیات اجرایی پروژه تولید تیغه دیواری سخن گفت و خاطر نشان کرد: این خط تولید در حال حاضر به تولید آزمایشی رسیده و طی یک یا دو ماه آتی مورد بهره برداری قرار گرفته و به تولید انبوه می رسد. البته سودآوری این خط تولید در بودجه برآوردی سال مالی جاری دیده شده است.

همچنین خط تولید تیرچه و خرپا فلزی نیز با اختلاف دو ماه از بهره برداری خط تولید تیغه دیواری تولید آزمایشی خود را آغاز می کند.

عضو هیأت مدیره "کمرجان" در رابطه با اجرای طرح سفال بام نیز اظهار داشت: سهامداران عمده هنوز تصمیم های نهایی خود را در رابطه با این طرح اعلام نکرده اند، اما اگر اجرای آن قطعی شود، منابع مالی لازم برای آن از منابع داخلی شرکت نبوده و تأمین آن باید از طریق افزایش سرمایه صورت گیرد.

سلیمانی در خاتمه با اذعان به اینکه سود نقدی سال مالی 90 به تدریج به سهامداران جزء پرداخت شده و در فرصت قانونی نیز برای پرداخت سود سهام به سهامداران عمده اقدام می شود، در خصوص روند قیمتی سهم تأکید کرد: بازار عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت سهم است، اما مدیریت در تلاش است تا بگونه ای عمل شود که سرمایه سهامداران از بین نرفته و بازدهی مناسبی برای آنها محقق شود. ولی می توان گفت که سهم "کمرجان" جزو سهم هایی است که در سال 91 در لیست سهم های پر پتانسیل بازار قرار خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر