بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
کد خبر : ۶۸۵۵۹

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه بعد از ارائه گزارش سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: لازم می‌دانم از فعالیت‌های دکتر جلیلی و همکارانش تشکر کنم.

وی افزود: حدود 40سال است که موضوع هسته‌ای در کشور ما جریان دارد که در این برهه دو مقطع قبل و بعد از انقلاب تقسیم‌بندی می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: در ایام قبل از انقلاب حتی کسینجر به ایران آمد و قراردادی امضاء کرد و در از آن زمان بحث هسته‌ای مورد حمایت آنها بود ولی بعد از انقلاب حتی در مورد نیروگاه‌های هسته‌ای ما هم به ما ظلم شد لذا ما چاره‌ای نداشتیم جز اینکه خودمان کار را آغاز کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دانش امروز ما دانش وارداتی نیستبلکهمحصول تفکر دانشمندان ایرانی است و آنها حق ندارند که از ما مطالبه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به مفاد معاهده NPT گفت: تاریخ مذاکرات نشان می‌دهد کهرفتار غربی‌ها مزورانه است، معضل اصلی این است که آنها سوءتفاهم نسبت به خودشان دارند.

لاریجانی گفت: مطالبه اصلی مجلس از تیم مذاکره کننده این است که پای حقوق ملت ایرانتساهل نکنند.

وی اضافه کرد: دوستانی که در مذاکرات موضوع را دنبال می‌کنند، توجه کنند که مرز کار باید مقررات بین‌المللی باشد و مصالحهم باید متناسب با حقوق ملت و نیازهای ما در نظر گرفته شود.

لاریجانی تصریح کرد: ما نتیجه مذاکرات مسکو را هم رصد می‌کنیم و امیدواریم که دوستان در این مذاکرات هم مستحکم و مستقر بمانند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر