بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷
در پی عرضه های پیوسته یک سهامدار عمده بررسی شد:

سوء تفاهم حقوقی ها در نماد "وبانک"

برخی عرضه های صورت گرفته در نماد "وبانک" از سوی شرکت خدمات مدیریت و تحقیقات سرمایه گذاران صندوق صورت گرفته و حال آنکه در آستانه برگزاری مجمع عادی سالیانه "وبانک"، شائبه ای را برای انبوه سهامداران این شرکت بوجود آورده است که گویا بانک ملی از طریق شرکت های تابعه خود قصد واگذاری بخشی از سهام گروه توسعه ملی را دارد.
کد خبر : ۷۰۴۰۸

هر چند حمایت حقوقی ها از بازار سهام طی پنج روز اخیر همچنان ادامه دارد اما تحرک برخی از بازیگران بورس در نمادهای پربیننده، منجر به ایجاد شائبه هایی مبنی بر احتمال تداوم عرضه به رغم علاقه سهامداران عمده برای بازار گردانی سهام شده است.

از جمله در نماد معاملاتی سرمایه گذاری گروه توسعه ملی که طی روزهای اخیر برخی سهامداران عمده این شرکت با وجود اقبال بازار سهام، اقدام به عرضه های پلکانی سهام "وبانک" کرده است.

به گزارش بورس نیوز، برخی عرضه های صورت گرفته در نماد "وبانک" از سوی شرکت خدمات مدیریت و تحقیقات سرمایه گذاران صندوق صورت گرفته و حال آنکه در آستانه برگزاری مجمع عادی سالیانه "وبانک"، شائبه ای را برای انبوه سهامداران این شرکت بوجود آورده است که گویا بانک ملی از طریق شرکت های تابعه خود قصد واگذاری بخشی از سهام گروه توسعه ملی را دارد.

در این باره مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی (وابسته به گروه توسعه ملی) در پاسخ به با خبرنگار ما با بیان اینکه شرکت خدمات مدیریت و تحقیقات سرمایه گذاران صندوق هیچ رابطه ای با بانک ملی و شرکت های تابعه آن ندارد، خاطر نشان کرد: مدیریت پرتفوی این شرکت و نیز رویه حاکمیتی آن هیچ ارتباطی به سرمایه گذاری گروه توسعه ملی یا شرکت های تابعه نداشته و حال آنکه بخش عمده ای از بازار گردانی سهام "وبانک" در بورس از طریق سرمایه گذاری توسعه ملی انجام می پذیرد.

در عین حال بازارگردانی سهام "وتوسم" نیز از سوی سرمایه گذاری گروه توسعه ملی انجام می پذیرد.

فواد فتح الهی، شرکت خدمات مدیریت و تحقیقات سرمایه گذاران صندوق را از شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد و افزود: برخی سرمایه گذاران در چند روز گذشته به تصور آنکه شرکت خدمات مدیریت وابسته به بانک ملی بوده، انگیزه فروش در این شرکت را دلیلی برای عرضه های خود دانسته، در حالی که مجموعه بانک ملی و شرکت های تابعه آن به ارزندگی سهام "وبانک" و "وتوسم" در موقعیت فعلی اعتقاد راسخ دارند.

وی با بیان اینکه در میان مدت بازار سهام به اهمیت سهام "وبانک" و "وتوسم" و ارزندگی سبد دارایی های بورسی و غیر بورسی آنهاپی خواهد برد، یادآور شد: سرمایه گذاری توسعه ملی همسو با شرایط موجود بازار سهام، سبد دارایی های خود را هدایت خواهد کرد و بر این اساس بر صنایعی متمرکز خواهد شد که به لحاظ بازدهی بتوانند کاستی های احتمالی را پوشش دهند.

در زمینه ارزش سبد دارایی ها نیز با وجود شرایط موجود در بازار سهام همواره حفظ متوسط بازدهی تحت کنترل بوده و تاکنون نگرانی خاصی وجود نداشته است.

به گزارش بورس نیوز مدیر عامل قبلی شرکت خدمات مدیریت و تحقیقات سرمایه گذاران صندوق، پیشتر سابقه مدیریت سرمایه گذاری توسعه ملی را نیز در کارنامه خود داشته و به این لحاظ شائبه قصد بانک ملی برای عرضه تدریجی سهام در نماد "وبانک" و "وتوسم" برای برخی سهامداران بوجود آمده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر