بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۰
دولت طی یکسال اخیر میزان واردات شمش را کاهش داده، اما با توجه به اینکه نیاز کارخانجات نوردی از واردات شمش تأمین می شد بنابراین با کاهش واردات، اصلی ترین تأمین کننده شمش مورد نیاز این کارخانجات، شرکت فولاد خوزستان است. از این رو با کاهش صادرات نیاز داخلی برآورده شد.
کد خبر : ۷۶۳۸۲
طی بررسی های صورت گرفته از سوی بورس نیوز مشخص شد که شرکت فولاد خوزستان پیش بینی درآمد سال مالی منتهی به 30 اسفند سال 91 را براساس عملکرد واقعی 3 ماهه با تعدیل 91 درصدی اعلام کرده و طی سه ماهه اول سال مالی جاری 34 درصد از این سود را پوشش داده است.

حاشیه سود ناخالص شرکت از 26 درصد در اولین پیش بینی به 37 درصد در پیش بینی بودجه سال مالی جاری در عملکرد پایان خردادماه رسیده و طی عملکرد واقعی سه ماهه اول با حاشیه سود ناخالص 44 درصدی توانست 32 درصد از آنرا پوشش دهد.

از طرفی شرکت در این گزارش پیش بینی فروش خود را نسبت به اولین برآوردها بالغ بر 17 درصد افزایش داد. در حالی که پیش بینی فروش خارجی فولاد خوزستان از 15 درصد به صفر درصد کاهش یافته است.

حیدرپور، معاون امور سهام شرکت فولاد خوزستان در بیان دلایل این امر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اذعان داشت: با توجه به اینکه دولت 51.5 درصد از سهام فولاد خوزستان را دارا است، براساس اعمال نفوذ دولت بیش از یک سال است که "فخوز" به منظور تأمین نیاز بازار داخلی، قادر به صادرات شمش نیست.

در همین رابطه مدیر فروش فولاد خوزستان نیز در خصوص عدم اجازه دولت به خبرنگار ما گفت: براساس سیاست گذاری دولت در لزوم تأمین نیاز داخلی، شرکت فروش صادراتی نداشته، از این رو میزان صادرات "فخوز" به صفر رسیده است.

وی افزود: دولت طی یکسال اخیر میزان واردات شمش را کاهش داده، اما با توجه به اینکه نیاز کارخانجات نوردی از واردات شمش تأمین می شد بنابراین با کاهش واردات، اصلی ترین تأمین کننده شمش مورد نیاز این کارخانجات، شرکت فولاد خوزستان است. از این رو با کاهش صادرات نیاز داخلی برآورده شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر