بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۲
کد خبر : ۱۰۱۳۹۲
 مدیرعامل فرابورس از بازگشایی نماد بانک آرین در بازار پایه فرابورس و فراهم‌شدن امکان خرید و فروش سهام این شرکت خبر داد.
بانک الکترونیک آرین با سرمایه 70میلیارد تومانی به‌عنوان نخستین بانک الکترونیک کشور در ۵ دی سال89 از طریق فرابورس اقدام‌ به پذیره‌نویسی کرد ولی به‌دلیل دریافت‌نکردن مجوز فعالیت از بانک مرکزی، نماد معاملاتی آن از 11آبان سال90 در فرابورس بسته شد.

به این ترتیب نماد بانک آرین برای نخستین‌بار در فروردین ماه1390با قیمتی حدود 146تومان برای هر سهم باز شد و تا محدوده 190تومان نیز رشد کرد اما بانک مرکزی در 16اسفند‌ماه90 طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به تأمین بخش قابل‌توجهی از سرمایه بانک آرین از محل تسهیلات دریافتی از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، مجوز تأسیس بانک لغو می‌شود که این اقدام موجب نگرانی شدید 3هزار سهامدار این بانک شد.

در همین رابطه امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران در گفت‌وگو با ایسنا، از بازگشایی نماد بانک آرین در بازار پایه فرابورس خبر داد و گفت: نماد بانک آرین با سرمایه 70میلیارد تومانی به‌زودی در بازار پایه فرابورس بازگشایی می‌شود. وی افزود: به این ترتیب نماد این بانک در بازار توافقی درج شده و امکان خرید و فروش آن فراهم می‌شود اما هنوز معامله‌ای روی سهام این شرکت انجام نشده است.

هامونی توضیح داد: در حال حاضر موضوع حق تقدم استفاده نشده شرکت مطرح است که باید فروش سهام حق تقدم برگردد و به تأییدیه سازمان بورس برسد در این صورت امکان معامله سهم در بازار توافقی فراهم شده و به سهامداران عمده اجازه داده می‌شود که سهام خود را عرضه کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 90درصد از حق تقدم استفاده‌نشده برگردانده شده است، عنوان کرد: با فراهم شدن امکان معامله، کسانی که سهامدار بانک آرین هستند می‌توانند اقدام به عرضه کنند و کسانی که می‌خواهند سهام خود را به فروش برسانند، می‌توانند آن را واگذار کنند که در این خصوص اولویت با سهامداران حقیقی است.وی ادامه داد: به این ترتیب با تکمیل بازگشت حق تقدم استفاده نشده، به‌زودی نماد بانک آرین در بازار پایه فرابورس بازگشایی می‌شود که تلاش می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر این امکان فراهم شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر