بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز نیز یک میلیون سهم "وغدیر" را به تملک خود درآورد و شرکت مسکن و ساختمان جهان خریدار بیش از یک میلیون سهم "فسرب" بود.
کد خبر : ۱۰۱۵۸۵
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 228 واحد رشد از 55 هزار و 101 واحد به 55 هزار و 329 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 5.5 درصد افت نسبت به روز قبل از آن به چهار هزار و 54 میلیارد ریال دست یافت که 52 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معامات عمده و انتقالی اختصاص داشت. همچنین از چهار هزار و 54 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته نزدیک به 37 درصد حجم خرید و بیش از 36 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز طی روز اخیر با 11 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 787 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

همچنین سه نماد "تاپیکو"، "رمپنا" و "واتی" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است.

دراین میان شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین نزدیک به یک میلیون سهم بانک کارآفرین را خریداری کرد و بیش از 18 میلیون سهم بانک انصار به پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری گنجینه شایستگان رفت.

صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز نیز یک میلیون سهم "وغدیر" را به تملک خود درآورد و شرکت مسکن و ساختمان جهان خریدار بیش از یک میلیون سهم "فسرب" بود.

همچنین شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه ملی یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی و نیز بیش از یک میلیون سهم شرکت ایران ترانسفو را به سبد بورسی خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت پیشگامان بازرگانی ستاره تابان پنج میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری رنا را به فروش رساند و شرکت سایپا 30 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری سایپا را عرضه کرد.

در نماد "خبهمن" نیز، شرکت های سرمایه گذاری اعتضاد غدیر و نیز سرمایه گذاری غدیر به ترتیب فروشنده بیش از یک میلیون و پنج میلیون سهم آن بودند.

همچنین شرکت مدیریت سرمایه گذاری آینده نگر دانا دو میلیون سهم شرکت همکاران سیستم را به فروش رساند.

طی معاملات روز گذشته شرکت سرمایه گذاری کوشا پیشه در حالی بیش از شش میلیون سهم "وتوشه" را به تملک خود درآورد که شرکت صنعتی پارس خزر بیش از شش میلیون سهم "وتوشه" را فروخت.

در پایان این گزارش می افزاید، بیش از 256 میلیون سهم شرکت پتروشیمی شیراز طی معامله انتقالی از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح خارج شد و به سبد سرمایه گذاری های شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان رفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر