بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
اعطای اعتبار به مشتریان در بورس کالا از سوی کارگزاری ها ممنوع می باشد ولی با این شرایط همچنان تعدادی از کارگزاری ها برخلاف قانون، اعتباری در اختیار خریدار قرار می دهند.
کد خبر : ۱۲۹۸۱۸
نویسنده :
محمدآموخته

اعطای اعتبار به مشتریان در بورس کالا از سوی کارگزاری ها ممنوع می باشد اگر چه کماکان برخی از کارگزاری ها بحث اعتبار دهی به خریدار را انجام می دهند.

با توجه به مصوبه اخیر مبنی بر فروش اعتباری محصولات پتروشیمی و نحوه تأمین نقدینگی مورد نیاز، معامله گر بورس کالای کارگزاری رضوی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: اعطای اعتبار به مشتریان در بورس کالا از سوی کارگزاری ها ممنوع می باشد ولی با این شرایط همچنان تعدادی از کارگزاری ها برخلاف قانون، اعتباری در اختیار خریدار قرار می دهند.

محسن بشردوست در خصوص میزان اعتبار اعطایی و نحوه بازپرداخت آن اظهار داشت: میزان اعتباری که کارگزاری ها در اختیار مشتریان قرار می دهند و مهلت بازپرداخت آن قانون مشخصی ندارد و بسته به حجم خرید و توافق کارگزاری با مشتری می باشد.

وی با اشاره به شرایط عرضه و تقاضا در روزهای اول هفته یادآور شد: در روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته محصولات غیربهین­یابی در بورس کالا عرضه می شوند، که معمولا این محصولات با استقبال خوبی مواجه
نمی شود.

شایان ذکر است، غیر قانونی بودن اعطای اعتبار به خریداران محصولات پذیرفته شده در بورس در حالی از سوی این کارگزار عنوان شد که برخی از تولیدکنندگان از فروش اعتباری محصولات خود در بورس کالا با هدف حمایت از واحدهای تولیدی سخن به میان آورده اند چراکه معتقدند با افزایش عرضه ها و فروش اعتباری محصولات در بورس کالا رفته رفته ثبات بر بازار حکمفرما می شود و در این بین سود واحدهای تولیدی نیز با توجه به حذف دلالان، بیشتر می شود.

به طور قطع فراهم نمودن بستر و مکانیزم مناسبی جهت تسهیل در اعطای اعتبار به خریداران، به نحوی که ریسک کارگزاران پوشش داده شود و همچنین فروش اعتباری محصولات، باعث افزایش حجم معاملات ، تامین مالی برای تولیدکنندگان و کشف قیمت عادلانه می­گردد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
آخه مشتری ندارن به این خاطر میگن اینو