بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
شرکت مبالغ پرداختي از جمله مبلغ 583152 میلیون ریال( حدود 58 میلیارد تومان) به آقاي مهدي شعباني شه بندي( بابت مشارکت در احداث کارخانه سنگک کـه تا این تاریـخ منتفي گردیده است)، پرداخت مبلغ 92961 میلیون ریال به باشگاه ابومسلم و مجموعه فرهنگي ورزشي پرسپولیس و مبلغ 1500 میلیون ریال به ستاد بازسازي عتبات عالیات و مبـلغ 13680 میلیون ریـال به آقاي پورسلیمـي را به حساب بدهي آنها منظور نموده اسـت که هیچگونه مستندات و اطلاعات و مدارکي در این ارتباط و نحوه تسویه آنها ارایه نگردیده و مبالغ پرداختي به باشگاه هاي ابومسلم و پرسپولیس به حساب بدهکاري جاري مشترک سهامداران منظور گردیده است.
کد خبر : ۱۳۰۲۱۷
نویسنده :
کیوان فر
آیا می دانید خالق اصلی "پدیده" کیست و چه افرادی وی را در راه اندازی بزرگ ترین رستوران های زنجیره ای در ایران، امارات و افغانستان یاری می دهند؟

آیا اسامی زیر برای شما آشنا هستند؟ و آیا می دانید این افراد چه ارتباطی با یکدیگر داشته و چه فعالیتی دارند؟

  1. محسن پهلوان مقدم
  2. محمدرضا ریاحی
  3. سعید ورودی طرقبه
  4. علیرضا یزدانی لنگرودی
  5. علی اکبر عبدی فریمانی

اجازه دهید از نفر اول شروع کنیم. "محسن پهلوان مقدم"؛ خالق اصلی پدیده و فردی که در راه اندازی رستوران های زنجیره ای فعال است.

دامنه فعالیت وی به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز آنچنان پیش رفته که وی با شکستن مرزها نه تنها در ایران بلکه در امارات و افغانستان نیز پروژه هایی را تعریف کرده و به تجارت مشغول است؛ تا جاییکه وی توانسته به یکی از 10 میلیاردر ایران تبدیل شود؛ هر چند که به دلیل فقدان اطلاعات رسمی نمی توان این رتبه را صد در صد تأیید کرد.

وی با کمپین تبلیغاتی از همزمانی سالروز تولد امام رضا (ع) با تاریخ 88.8.8 در تیزرهای تلویزیونی استفاده کرد تا اولین فردی باشد که تبلیغ یک رستوران را در تلویزیون به نمایش می گذارد.

وی که مالک 45.45 درصد از سهام شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز (سهامی عام) است، با افزایش روابط کاری خود حتی در عرصه خارجی نیز موفق به انعقاد قراردادی با حامد کرزای رییس جمهور وقت افغانستان شد تا بر مبنای آن حق انحصاری بیلبوردهای تبلیغاتی این کشور همسایه را به مدت 20 سال در اختیار خود بگیرد.

اما سوال اصلی اینجاست که مدیر عامل مجموعه ای با این میزان شهرت دارای چه تحصیلاتی است؟ جواب دیپلم می باشد.

دستیابی به چنین ثروت عظیمی از طریق اجرای عظیم ترین پروژه ها در کشور در حوزه ساخت و ساز آن هم با مدرک مذکور، این پرسش را مطرح می سازد که چرا شرکت های ساختمانی با قدمت زیاد و دارای تجربه فراوان و با حضور مدیرانی با مدارک بالای تحصیلی از اجرای چنین پروژه هایی و در نتیجه کسب این سودهای هنگفت عاجز هستند؟ اشکال کار کجاست؟ آیا نحوه عملکرد این شرکت ها دچار ایراد است یا مشکل از جای دیگری است؟

اما نفر دوم این جدول محمدرضا ریاحی است که در حالی ریاست هیأت مدیره مجموعه پدیده را بر عهده دارد که وی عضو سابق هیأت مدیره باشگاه فوتبال پدیده و نیز شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز نیز می باشد. این فرد در حالی 1.19 درصد از سهام "پدیده" را در اختیار دارد که مدرک تحصیلی وی فوق لیسانس است.

و اما سومین نام در جدول اعضای هیأت مدیره "پدیده"، مربوط به سعید ورودی طرقبه، مدیر عامل و نائب رییس هیأت مدیره شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز با مدرک فوق لیسانس است که حدود 1.3 درصد از سهام شرکت پدیده را نیز تحت تملک خود دارد.

علیرضا یزدانی لنگرودی و علی اکبر عبدی فریمانی نیز هر دو در حالی عضو هیأت مدیره شرکت "پدیده" و زیرمجموعه آن یعنی شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز هستند که با تملک 1.5 درصد سهام این مجموعه گردشگری در میان سهامداران آن حضور دارند و هر دو نفر دارای مدرک فوق دیپلم می باشند.

طبق گزارش تهیه شده در خصوص فعالیت هیأت مدیره سال مالی 92 این مجموعه، 39 شخص حقیقی دیگر نیز سهامداران "پدیده" را تشکیل می دادند که جدول آن همراه با درصد مالکیت هر سهامدار در ذیل قابل مشاهده است.

تیکی تاکای خانوادگی در زمین خاکی
تیکی تاکای خانوادگی در زمین خاکی
تیکی تاکای خانوادگی در زمین خاکی

همانطور که از جدول فوق پیداست بیش از 73 درصد سهام "پدیده" در اختیار خانواده پهلوان مقدم است و میان سایر سهامداران نیز مشابهت فامیلی دیده می شود؛ بطوریکه سهامداری خانوادگی در این مجموعه کاملا مشهود به نظر می رسد.

البته پایین بودن سطح تحصیلات در خصوص نیروی انسانی این شرکت نیز تا حدی مطرح می باشد، بطوریکه وضعیت سرمایه نیروی کار در این شرکت گردشگری قابل مشاهده است.

تیکی تاکای خانوادگی در زمین خاکی

بدین ترتیب همانطور که در جدول بالا به وضوح مشخص است، 15 نفر از کل کارکنان دائم و ساعتی که شامل 19 نفر و مشاورین 2 نفر می شود، دارای مدرک فوق دیپلم و کمتر از آن هستند.

این سطح تحصیلات در حالی در میان این اعضا وجود دارد که ترکیب هیأت مدیره "پدیده" تقریباً با شرکت های تابعه آن یکی می باشد و اسامی آنها را در ذیل مشاهده می کنید.

تیکی تاکای خانوادگی در زمین خاکی

این ترکیب اعضای هیأت مدیره میان شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز و سایر شرکت های تابعه اش موجب گردیده معاملات درون گروهی و در اصطلاح تیکی تاکای خانوادگی قابل توجهی در آن انجام و در نتیجه مشمول ماده 129 قانون تجارت باشد. بطوریکه بیش از 64 درصد سود خالص سال مالی 92 "پدیده" ناشی از معاملات درون گروهی و سود فروش سهام شرکت بین المللی پدیده شاندیز کیش به شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز به مبلغ 4353 میلیارد ریال بوده ؛ به عبارتی حدود 835 تومان از سود 1305 تومانی "پدیده" از بابت انجام معاملات درون گروهی است که طی آن تنها سهام از یک شرکت به یک شرکت دیگر زیرمجموعه آن منتقل شده، همانند اسلاف خود در بورس توسط خانواده "گ" و "د" که از این تکنیک برای سودده نشان دادن مجموعه خود استفاده می کردند، ولو اینکه سود شناسایی شده در اصطلاح سود کاغذی بوده باشد. یعنی شرکتی با سرمایه 14 میلیارد تومانی به قیمتی بیش از 435 میلیارد تومان فروخته شده که در نوع خود بسیار قابل توجه و بی نظیر است.

بطوریکه طبق نظر حسابرس با توجه به عدم ارایه صورت های مالی حسابرسی شده تلفیقی و همچنین وجود زیان انباشته در سال مالی قبل، انجام این قبیل معاملات به ابهامی اساسی در افشای اطلاعات شرکت منجر شده است.

برهمین اساس حسابرس مستقل و بازرس قانونی نیز در بند الف یادداشت های توضیحی 28 همراه صورت های مالی به کلیه معاملات مشمول ماده 129 اصلاحیه قانون تجارت مربوط به گزارش سال مالی 92 اشاره کرده؛ گرچه به اعتقاد حسابرس، این معاملات با رعایت تشریفات مقرر در ماده قانونی یاد شده در خصوص کسب مجوز از هیأت مدیره و عدم حضور مدیر ذینفع در رأی گیری انجام شده است.

اما به هر صورت این یکی از بندهایی است که موجب شده تحت تأثیر آن نظر حسابرس برای صورت های مالی عملکرد پایان دوره سال 92 مشروط باشد؛ چراکه بر مبنای آن ابهاماتی در خصوص نحوه انجام معاملات درون گروهی ایجاد شده و لازم است سرمایه گذاران و افرادی که متقاضی خرید سهام "پدیده" هستند، به این نکات مدنظر حسابرس توجه ویژه داشته باشند.

 به عنوان مثال شرکت مبالغ پرداختي از جمله مبلغ 583152 میلیون ریال ( حدود 58 میلیارد تومان ) به آقاي مهدي شعباني شه بندي) بابت مشارکت در احداث کارخانه سنگک کـه تا این تاریـخ منتفي گردیده است)، پرداخت مبلغ 92961 میلیون ریال به باشگاه ابومسلم و مجموعه فرهنگي ورزشي پرسپولیس و مبلغ 1500 میلیون ریال به ستاد بازسازي عتبات عالیات و مبـلغ 13680 میلیون ریـال به آقاي پورسلیمـي را به حساب بدهي آنها منظور نموده اسـت که هیچگونه مستندات و اطلاعات و مدارکي در این ارتباط و نحوه تسویه آنها ارایه نگردیده و مبالغ پرداختي به باشگاه هاي ابومسلم و پرسپولیس به حساب بدهکاري جاري مشترک سهامداران منظور گردیده است. این موارد تنها گوشه ای از مشکلاتی است که در صورت های مالی شرکت به آنها اشاره شده است.

حسابرس در حالی به مورد مذکور اشاره کرده که این نکته در آن وجود دارد که مهدی شعبانی شه بندی در حالی 18.61 درصد سهام "پدیده" را در اختیار خود داشته که مبالغ پرداختی به این فرد به حساب بدهی وی به شرکت اصلی منظور کرده است؛ در صورتی که هیچگونه مستندات و اطلاعات و مدارکی در این ارتباط و نحوه تسویه آنها به حسابرس ارایه نشده است. این موارد تنها گوشه ای از ابهاماتی است که در خصوص معاملات درون گروهی این مجموعه وجود دارد. گرچه ابهامات متعدد دیگری نیز در این مجموعه مطرح است که در این گزارش جای پرداختن به آنها نیست و در روزهای آتی به صورت مفصل به آنها خواهیم پرداخت.

در مجموع با توجه به ثبت نام شرکت در فهرست شرکت های تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ 92.2.17 و طی نامه 220129/121 به شماره 11147، این پرسش مطرح است که مجموعه مذکور چگونه اجرای پروژه هایی عظیم در کشور را برعهده دارد؟ چراکه به نظر می رسد شرکتی با ماهیت فعالیت در زمینه ساخت و ساز نیازمند مدیریت افرادی با تحصیلات مرتبط با این حوزه است.

همچنین مجمع عادی سالیانه شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز در حالی 93.4.18 برگزار شد که به دلیل حضور تنها 4.28 درصد از سهامداران و در حالی که محسن پهلوان مقدم به عنوان سهامدار عمده در این جلسه حاضر نشده بود، مجمع به حد نصاب قانونی نرسید؛ در نتیجه این پرسش همچنان باقی است که علت عدم حضور خانواده پهلوان مقدم به عنوان سهامدار عمده بیش از 73 درصدی در این مجمع چه بوده است؟ 

تیکی تاکای خانوادگی در زمین خاکی

حال آنکه مدتی بعد و در تاریخ 29 تیر ماه سال جاری سهامداران شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز یعنی زیرمجموعه "پدیده" جهت رسیدگی به صورت های مالی، گزارش مدیران و بازرسان شرکت جهت تقسیم سود و اندوخته بین صاحبان سهام تشکیل شد.

در این جلسه مهمترین موضوعات طرح شده، تأکید بر تداوم روند صعودی قیمت سهم و افزایش ضریب رشد آن نسبت به سال های قبل بود. همچنین افتتاح 20 دفتر فروش سهام "پدیده" در 20 کلان شهر کشور همزمان با عید سعید فطر، شروع و افتتاح بیش از 150 پروژه کوچک و بزرگ در سراسر کشور و نیز افزایش سرمایه شرکت به جای پرداخت سود سهام به سهامداران جهت سرمایه گذاری در پروژه های جدید، از دیگر موضوعاتی بود که در مجمع سهامداران پیرامون آنها بحث و بررسی صورت گرفته است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آرش
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
مگر مدرک تحصیلی بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان چیست ؟
چرا من که الان فوق لیسانس دارم بیکار هستم و هیچ کاری ندارم ؟
مگر مدرک بادرآمد آدم ربط داره ؟
کیکاووس افراسیابی منفرد
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
دمت گرم حرف دلمو زدی دیگه حالم داره بهم میخوره از این چرندیات مجلات زرد
علی م
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
معروفترین کارافرین های وسرمایه ی داران جهان افرادی بودند که تحصیلات یا مدرک اکادمیک نداشتند واز دانشگاه گریزان یااخراج شده بوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
این شرکت واین خانواده بزرگترین ضربه مالی را در تاریخ کشور ایران ایجاد میکنند بگونهای که گلد کوئست و......در برابرش مانند دانه ارزنی خودنمایی کنند

هر شخص مسلط به علم حسابداری و هر شخص کارکرده ای در بورس از همکنون صدای فریاد وشیون ،کمک خواهی،موج بزرگ شکایت کنندگان در برابر دادگاهها را میتواند مجسم کند

این شرکت فقط بدهی های بسیار بزگ دارد املاکی در روستا به قیمت محلات لوکس کالیفرنیا قیمت میدهد وسهامش رابه 50 برابر ارزش میفروشد

مردم شن بیابان را به توهم طلا میخرند
ناشناس
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
چرا تو مملکت ما هرکس به يه جاييي ميرسه سريع خرابش ميکنيم؟کدوم از مدرک دارا ما تابه حال تونستن کاراي پديده رو انجام بدن.....مگه تو ايتاليا خانواده آنوچلي همه چيزو در اختيار ندارن.....مگه خانواده قرمزيان و....نيستند
بابک
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
املاکی در روستا؟؟؟ بهتره اگه وقت گرانبهای شما اجازه میده سری به محل پروژه بزنید و از نزدیک با میزان پیشرفت ساخت و سازها اطلاع حاصل کنید و بعد درافشانی کنید. به سایت ش هم سر بزنید اگه وقت ندارید... شما هم بهتره اول صدای فریاد و شیون سهامداران متضرر بورس داغونتون رو بشنوید که هم اکنون هم شنیده میشه. چیزی که عیان هست رو نمیشنوید و نمیبینید ولی چیزی که نیست رو ظاهرا خوب میتونید با بدبینانه ترین شکل ممکن تجسم بفرمایید. واقعا که...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
زنده باد پهلوان مقدم و تیمش . . .
چشم حسووود کوووورررررر. . . .
بهادری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
بورس نیوز از اون حرفا بودا ..مدرک تحصیلی چه ربطی
داره به ثروتمند بودن و کار آفرینی
جوانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
سلام
دقیقا اطلاعات درسته من خودم تو پروژه کار کردم تمام اینا را می شناسم بسیار دقیق گفتید ضمنا هیچ پیمانکاری نمی تواند اون هتل را در ایران درست کنه و کل پدیده شده باند بازی و حداقل 7 سال زمان می بره کار ساخت هتل 33 روز دیگه باید پروژه تحویل داده بشه خیلی کار کنن فاز 1 بازار را تحویل می دهند
شهرام
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
آقای محترم کسی مجبورتون نکرده حتما نظر بدید. اون روزشمار مربوط به اتمام پروژه مرکز تعطیلات و سرگرمیه نه هتل 46 طبقه... لطفا قبل نطر دادن بدونبد در مورد چی صحبت میکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
بورس نيوز عزيز اگه صورتهاي مالي وصلاحيت مديران همه شركتها رو اينجوري نقد وبررسي ميكردي حرف نداشت ولي اينكه فقط بند كردي به پديده كه اصلا تو بورس نيست يه كمي مشكوك ميزني
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
بورس نیوز کم آوردی ايرادات لمپنی میگیری .تحصیلات احد زاده چیه .تحصیلات صاحب پاکشو که الان تو بورسه چیه.و.....
جواد
United States of America
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
واقعا توی چنین اوضاعی که اقتصاد کشور در رکود بی سابقه ای قرار داره چگونه ممکن است یک شرکت ساختمانی چنین رشدی داشته باشه!؟ دوست عزیز علت اصلی موفقیت آقای بیل گیتس، نوآوری بود که او به جهان تقدیم کرد و باعث شده که من و شما به راحتی بتونیم از طریق ویندوز با کامپیتور ارتباط برقرار کنیم. ثروت او از طریق تولید یک محصول شگفت انگیز بود نه چند تا ساختمان تجاری و مسکونی!
شرکت پدیده چه کار خلاقانه ای داره انجام میده؟ درحالیکه پروژه مشهد مال و چندین پروژه بزرگ ساختمانی - تجاری در مشهد درحال اجراست، چگونه میتوان ساخت یک مجموعه تفریحی در 30 کیلومتری مشهد را یک نو آوری دانست؟! مگر این پروژه چه چیز ویژه ای دارد؟ این شرکت چه هنری کرده؟ در یکی از بهترین مناطق خوش آب و هوای مشهد داره یک مجتمع تفریحی میسازه و ادعا داره که میتونه توریست جذب کنه! اون هم توی شهر مذهبی مشهد که محدودیت های زیادی برای این گونه موارد داره و جنبه مذهبی شهر همیشه سایه سنگین خود را بر اینگونه پروژه ها انداخته است.
آیا شما تا به حال سری به مراکز خرید و فروش سهام پدیده زده ای؟ مکانی سودآور برای دلالان سهام! سهام شما را میخرن و با قیمتی بالاتر به خریدار می فروشند و چه پولهایی که تو جیب این افراد نمی رود! بعضی از این افراد از همین طریق میلیونر شده اند! این تجارت انسان را به یاد شرکتهای زنجیره ای می اندازد که جز پولدار کردن عده ای معدود و بدبخت کردن عده زیادی از آدمها که تمام سرمایه زندگی خود را به باد دادن چیز دیگری نداشت!
واقعا باید بیشتر تامل کرد که چگونه یک شرکت می تواند با عوامفریبی و استفاده از تبلیغات و باند بازی و خیلی از راههای انحرافی و ویژه کشور ایران، اینگونه در عرض پنج سال ارزش سهام خود را چهل برابر کند؟!
دوستان من سه سال پیش سهام پدیده را به ارزش 1200 تومان خریدند و الان ارزش هر سهم شده 8600 تومان در حالیکه هنوز هیچ چیز مشخصی ساخته نشده و به بهره برداری نرسیده ! ارزش پول دوستان من 8 برابر شده درصورتیکه ارزش پول من که از سه سال پیش در یک کار اقتصادی تولیدی سرمایه گذاری کردم به دوبرابر هم نرسیده! این هم از مشخصات اقتصاد کشوره که از راه درست و اصولی نمیتونی پول در بیاری و فقط باید از فرصتها سوء استفاده کنی تا بتونی سرمایه خودتو چندین برابر کنی
ساسان
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷
جوادخان بحث خلاقيت نبود بحث رابطه مدرك تحصيلي با درآمد بود كه اين رابطه منفي است . در ايران بيشتر درآمد در دست بي مدركان است و كساني كه مدرك مي گيرند از بي پولي است . كساني كه پولدارند با پول مدرك مي گيرند . پس مدرك تحصيلي در ايران هيچ مفهومي ندارد و با هيچ چيز رابطه ندارد و پيدا كردن راه درآمد هم در ايران خلاقيت مي خواهد كه هيچ خارجي ندارد!!!

بازي و...... كه ربطي به مدرك ندارد . بعضي ها همه اينهار را دارند و چيزي هم نمي سازند . خدا خير اينها بدهد چهار تا ساختمون دارن مي سازن و واقعا جاي تقدير داره . اميد وارم خوب جمش كنن من كه سهامشو ندارم ولي براشون دعا مي كنم كه مراقب سهامداراشون باشن.
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
ای دست اندرکاران بورس نیوز

بخدا شما برای خودتان عذاب آخرت را دارید می خرید. صورتهای مالی دو تا شرکت گردشگری و ابنیه را قاطی کرده اید و کارهای کاملا قانونی را دارید بد جلوه می دهید.

کاملا هدف شما روشنه، پدیده و سود بانکی رو برای رونق بورس رقیبان بزرگی می دانید و مرتب دارید بر علیه پدیده و بانکهایی که خوب سود روز شمار می دهند مطلب چاپ می کنید. مروت هم خوب چیزی هستش والا.
در ضمن پهلوان با این همه هوش و عرضه اقتصادی تو کار ساخت و ساز حق نداره شرکت بزنه چون دیپلم داره!!!! عجب استدلالی. در ضمن شرکت ساختمانی که نیاز به کلی عمله بنا داره نباید زیر لیسانس استخدام کنه!!!!! عجب منطقی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
بورس نیوز گزارشی ازفروش نیروگاه قائم بانک صادرات وسود ان تهیه کن
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
محسن پهلوان مقدم عقلش ازعلمش بیشتراست حرفی که اقای خمینی برای شهید رجایی گفت
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
بیل گیتس و مایکل دل واکثر کار افرینان بزرگ دیپلمه واخراجی دانشگاهند.
موسس بستنی میهن رو گاری بستنی میفروخت والان صدها لیسانس وفوق لیسانس زیر دستش کار میکنند.
کار افرینی ایده نو و نبوغ اقتصادی و قدرت ریسک پذیری بالا میخواهد که خیلی از افراد با مدرک دکترا هم ندارند.
javad
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
سلام
شما که اینقد به دنبال احقاق حق سهامداران جزء و کشف حقایق شرکت ها هستید لطفا سمگا رو هم زیر ذره بین ببرید
واقعا تو این شرکت چه خبره؟
گزارش شش ماهه شرکت 1 ریال زیان نشون داده بعد سهم از اوایل خرداد امسال از 350 تومن تا 800 تومن آوردن بالا، بعد افزایش سرمایه 100 درصدی داشته و بودن هیچ گونه تعدیل در سود رو قیمت 550 بازش کردن اون هم در روز منفی بازار که در حالت عادی باید زیر 450 باز می شد
و دوباره دارن سهم رو میارن بالا
شنیدم قراره تا 1000 تومن ببرنش
واقعا تو این سازمان چه خبره؟هرسهمی بود تا حالا 20 بار بسته بودنش
حداقل شما پیگیر حق و حقوق سهامدارانی مثل من باشید که 50 درصد سرمایه مون تو پالایشگاهی ها قفل شده اون هم به بهانه ابهام در صورت های مالی و نرخ نفت سنگین و ای جور بهونه ها
واقعا این سمگا هیچ ابهامی نداره که با یک ریال زیان هر روز صف خریده؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
البته آقای پهلوان ازدیپلم گرفته های قدیمی اند!!!!!!!!!!
حاج محسن پهلوان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
بورس نیوز عزیز شما که انقدر کلید کردی رو پدیده چرا رو شرکتهایی که در بورس هستند کلید نمیکنی پدیده مالیات سهامشو هر روز کارت داره میکشه شما هم اگه بجای مدرک عقل داشتید الان وضع بورستون این نبود که مردم بی گناه پولاشون یک سوم بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
امروز دلال ها 8200 میخریدند
یواش یواش داره گندش در میاد
شرکت پشتیبانی (سینه چی) هم خودش روکشیده کنار .دیگر نمی خرد و باید به دلال ها فروخت !!!؟؟؟ با قیمت 8200....

اون خریدارانی که به امید روز تولد امام رضا (ع) که بهشان وعده داده بودند قیمت 8888 تومان میشه الان باید 8200 بفروشه

فواره برگشت.................
arash
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
پروژه برج کیش هنوز طراحی نشده چه برسه به اینکه بخواد اجرا بشه. بورس نیوز ممنون از اطلاع رسانی. امیدواریم در مورد بقیه شرکت ها نیز به همین صورت اطلاع رسانی انجام بشه
مهدی سالار
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
سلام به شایعه سازان شرکت مثل شیر سهام رو 8600 تومان نقدی میخره.کسایی که منتظر برگشت فواره بودن عزا بگیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
قیمت دیروز 93/6/19 : 8698 تومان
قیمت امروز 93/6/20: 8830 تومان

حالا تو هی تو مقاله بنویس. هی جوش بزن، هی حرص بخور ، هی شب نخواب و دسیسه درست کن و تخریب کن. اصلا میخوام صد سالش کسی سهم نخره. مگه رشد سهام ما به خرید شما مربوط میشه؟

پدیده 5 سالش هست. اگه رشد کنه تا 10 سال دیگه برند بین المللی اسلامی در خاورمیانه میشه و اونوقت هستش که درآمد زا میشه و دیگه نمیگین قیمتش براش زیاده. محض یادآوری اینکه مثلا حمل و نقل خلیج فارس با p\e بالای 100 معامله میشه. این به معنی پتانسیل سهم در آینده هستش. از نظر بدهی که همه شرکتها بدهی دارن و دلیل موجهی نیست. تازه خود دولت میلیاردی به پیمانکارها بدهکاره. از نظر تحصیلات هم که خودتون میدونین بحث انحرافی هستش... هر چی درباره پدیده بگین حکم واکسیناسیون برای پدیده هستش که اگه روزی بمب اتم روی پدیده بیاد و پدیده با خاک یکسان بشه ، فرداش سهامش رشد داشته باشه...

هرچند من توصیه ای به خرید سهام در این نرخ با توجه به دشمنان برای کسی ندارم. ولی ما سهامداران اعتماد 5 ساله خود به پدیده رو با تخریبهای شما از دست نمیدیم...
کامبیز
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
بورس نیوز عزیز مثل اینکه تو این کشور زندگی نمی کنی این همه تبلیغ پیشرفت پروژه کیش را نمی بینی که از تلویزیون پخش می شه ؟ چرا ما ایرانی ها نمی توانیم باعث رشد و پیشرفت هم باشیم ؟ اطلاعاتی را که بالا گذاشتی که خود پدیده در گزارشات سالانه اش اعلام کرده چیزه مهمی کشف نکردی لطفا با این بازی های کودکانه وزین بودن سایت خود را از دست نده .
جواد
United States of America
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
امیدوارم کسی از خرید سهام پدیده ضرر نکنه و سود خوبی گیرش بیاد. اما نکته اینجاست که شما با خرید سهام پدیده خیلی بیشتر از سود خودت داری سود هنگفتی رو نصیب سهامداران اصلی پدیده می کنی! البته همیشه اینطوری بوده و ما ملت جوگیر نردبان ترقی خیلی ها شدیم. مالکین اصلی پدیده نشستن توی خونه، ساختمان سازی هم داره انجام میشه، اونوقت ارزش سهام بدون هیچ زحمتی داره مثل فواره میره بالا! کسی به پدیده حسادت نمیکنه، بلکه به اقتصاد این مملکت تاسف می خوریم که بجای اینکه پول مردم در تولید ناخالص ملی هزینه بشه، جیب یک عده رو بیشتر پر پول میکنه. دوستان عزیز بورس نیوز طبق آمار و محاسبه داره نظر میده، پس بهتره شما که نظرشو قبول نداری با مدرک و آمار دقیق جوابشو بدی.
شهرام
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
دوست من بذار خرید سهم به سهامدارهای عادی سود بده اگه به مالکین شرکت هم که بقول شما بیکار نشستن تو خونه سود داد که نوش جون اونها هم ... در ضمن از این پروژه ها بیش از 6هزار نفر دارن کار میکنند و روزی شونو از اینجا درمیارن. نمیدونم منطورتون از اینکه میگین ارزش سهام مثل فواره بالا میره چیه؟ دوست من خیلی از شرکتهای بورسی در پاییز پارسال چنان صعودی کردند که فواره هم به گردشون نمیرسید. یک تحقیقی بفرمایید بد نیست. حالا که فواره بورس برگشته دارین به پدیده گیر میدین؟ متاسفم
مروی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
حاج محسن پهلوان مقدم یکی از دلیر مردان ایران است که با تلاش شبانه روزی توانسته تعداد زیادی شغل برای جوانان این مرز وبوم ایجاد کند با ساخت شهر رویای پدیده شاندیز خدماتی شایسته به زائرین اقا امام هشتم داشته باشد ودرصنعت توریست به زودی در سطح بین الملل ایران حرفی برای گفتن دارد پس بیاید دست به دست هم بدهیم و به ابادانی کشور عزیرمان کمک کنیم وبه این دلاور مرد خدا قوت بگویم
مجتبی
Germany
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
بعد همین بورس نیوز میاد مقاله مزنه چرا ترکیه فلان وچرا ما باین همه ثروت خدادادی فلان آخه کجای دنیا به این صورت یک شرکت ویک خانواده که برای آبادانی مملکت شون دارن زحمت می کشن این طوری می زند آخه مرد حسابی این شرکت از بودجه دولت و یا وام بانکی به اینجا نرسیده که این طوری داری حرص وجوش می زنی به خدا این آقای پهلوان 24 ساعته داره کار می کنه بعد شما داریاینطور می زنیش به قول خود حاج محسن زمانی که هکه خواب بودن ما داشتیم کار می کردیم الان که همه بیدلرند داریم کار می کنیم همون خواب مونده ها دهانشون وا مونده مگر امکان داره همچین چیزی وهمچین پیشرفتی به قول حاج محسن ونزدیکانش حاج محسن در هفته غقط 18ساعت می خوابه یکسره در حال کاره حالا بورس شما چه طور ...
ع ث
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹
کسانی که از یک قافله جا ماندند سعی در تخریب دوستان و طالبان آن قافله دارند...حکایت،همینه..بورس نیوزی ها و بورسی ها از پدیده جا موندند و سرمایه هاشونو از دست دادن و متضرر ضرر شدند..باید با سمپاشی به سمت پرچمدار فعلی سرمایه های خودشونو باز گردانند...
من خودم مشهد ساکنم و از نزدیک شاهد پیشرفت های این پروژه عظیم و ملی هستم...هتل های کلان مشهد و پول ب جیب زنان ضرر های زیادی در پیش خواهند داشت..
همکاری ان ها با این افراد دور از انتظار نیست
...