بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد خبر : ۱۵۱۷۹۷

اکثرفروشندکان خودرو با اشاره به اینکه بازار خودرو تا یک ماه آینده با تغییراتی روبه رو نخواهد شد معتقدند پس از توافق هسته‌ای در پی نوسانات ارزش دلار تعدادی از قیمت خودروهای خارجی با کاهش مواجهه شده است.


رکود مستمر بازار خودرو تا ماه آینده ادامه دارد

اقتصاد پرس:بعد از پایان تعطیلات و اعلام نتایج مذاکرات هسته‌ای در آغاز روزهای معاملات هنوز بازار خرید و فروش خودرو در رکود بسر برده و خبری از رونق معامله در آن نیست.

برخی دلیل این رکود را تعطیلات چند روز گذشته می‌دانند و معتقدند بازار خودرو طی روزهای آینده رونق خرید و فروش را خواهد دید. اما عده ای دیگر با این اعتقاد که تا قیمت خودرو تعیین تکلیف نشود مردم با امید به کاهش قیمت ها تمایلی به خرید ندارند؛ می‌گویند بازار خودرو به این زودی ها شاهد رونق نخواهد بود.

یکی از فعالان بازار خودرو در این رابطه با اعلام اینکه بازار خودرو تا یک ماه آینده با تغییراتی روبه رو نخواهد شد، افزود: پس از توافقات هسته‌ای نوساناتی در قیمت دلار اتفاق افتاد و در کنار آن قیمت خودروهای خارجی هم با کاهش مواجهه شده است.

جعفری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی شرکت‌های خودروساز اقدام به فروش ویژه برخی از محصولات خود کرده‌اند، گفت: تجربه ثبات کرده خودروسازان بعد از فروش ویژه محصولات برنامه جدیدی را در عرضه محصولات خود در سطح بازار اجرایی کرده اند به همین منظور باید ببینیم طی هفته های جاری آنها تغییرات قیمت محصولات خود را چگونه انجام خواهند داد.

هم اکنون در سطح بازار پژو پارس سال با قیمت 34 میلیون و 300 هزار تومان، سمند EF7 دوگانه سوز (دو ایربگ) حدود 30 میلیون و 900 هزار تومان، پژو 206 ( تیپ 2 ) با قیمت 32 میلیون و 100 هزار تومان، پژو 206 ( تیپ 5) 35 میلیون 700 هزار تومان و رنو تندر E2 دو ایربگ 41 میلیون و 300 هزار تومان معامله می شود.

همچنین سایپا 111 EX با قیمت 20 میلیون و 500 هزار تومان، سایپا 132 SE پایه گازسوز21 میلیون و 400 هزار تومان، تیبا EX یورو4 حدود 24 میلیون 600 هزار تومان ، تیبا 2 هاچ بک 27میلیون و 600 هزار تومان به فروش می رسد.


منبع : تسنیم

اشتراک گذاری :
ارسال نظر