بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
بازار ارز قبل از اعلام نتیجه توافق و نشست علنی گروه مذاکره کننده با افت همراه شد به طوریکه به قیمت کمتر از 3200 تومان نیز رسید اما بعد از آن با نوسان شدید رو برو بود به طوریکه در بازار امروز در محدوده 3222 تا 3242 تومان نوسان داشت.
کد خبر : ۱۵۱۸۳۷
نویسنده :
یارمحمدی

با اعلام نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای پیش بینی می شد بازار ارز تحت تأثیر هیجانات ناشی از آن قرار گیرد و با افت همراه شود اما بعد از توافق روند آن بر خلاف انتظار پیش رفت.

به گزارش بورس نیوز، بازار ارز قبل از اعلام نتیجه توافق و نشست علنی گروه مذاکره کننده با افت همراه شد به طوریکه به قیمت کمتر از 3200 تومان نیز رسید اما بعد از آن با نوسان شدید رو برو بود به طوریکه در بازار امروز در محدوده 3222 تا 3242 تومان نوسان داشت. در حال حاضر نیز نرخ خرید هر دلار آمریکا 3233 تومان و فروش آن برابر با 3243 تومان می باشد.

نوسانات نرخ ارز در حالی است که روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی خبر از تک نرخی شدن ارز تا 10 ماه آینده داد و تأکید کرد: برنامه یکسان سازی نرخ ارز زمان لازم دارد اما پیش بینی من این است که ظرف 8 تا 10 ماه آینده این مسأله عملیاتی و قیمت ارز تک نرخی خواهد شد.

وی بازار ارز را متعادل دانست و گفت با توجه به مقدار ارزی که عرضه می شود، به نظر نمی رسد بازار ارز شوک قابل توجهی داشته باشد.

قیمت جهانی هر انس طلا نیز که روز گذشته به دلیل فروش ناگهانی مقادیر بالا در بازارهای شانگ های و نیویورک در آخرین معاملات خود 4 درصد افت داشت به پایین ترین رقم در 4 سال گذشته خود رسید، اما در بازار امروز با رشد بیش از 2 دلاری همراه شد و به 1108 دلار رسید و با این افزایش بازار داخلی طلا را نیز به دنبال خود سبز پوش کرد.

در بازار سکه نیز سکه تمام بهار آزادی با 9500 تومان رشد به 863 هزار تومان رسید. نیم سکه نیز با 5 هزار تومان رشد در قیمت 462 هزار تومان سود مورد معامله قرار گرفت اما این افزایش قیمت ها در حالی بود که ربع سکه با کاهش همراه شده و به 260 هزار تومان رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر