بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
یک عده سهامدار که از این تفاهم نامه خبر نداشته اند سهمشان را که رشد قیمتی 50 درصدی را در این اوضاع نابسامان بورس تجربه کرده است، در بی خبری و در قیمت 550 تومان فروخته اند. در حالی که به مانند آقای توکل هرندی و شرکت مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران که هر دو عضو هیئت مدیره هستند، خبر نداشته اند که شرکت قرار است 12 روز دیگر تفاهم نامه خود را با شهرداری مشهد به بازار ارسال کرده و از آن قیمت 200 درصد دیگر نیز رشد کرده
کد خبر : ۱۵۶۲۴۳
نویسنده :
کیوان فر

در حالی که بازار سرمایه حال و روز خوشی نداشته و این روزها اکثریت فعالان بازار کاسه چه کنم برای ضررهایی که حتی پس از توافق به آنها تحمیل شده، در دست دارند، برخی شرکت ها نیز وجود دارند که در همین مدت بازدهی های خیره کننده ای نصیب سهامداران خود کرده اند.

به گزارش بورس نیوز، یکی از شرکت های مذکور شرکت قند شیرین خراسان است که از 24 خرداد ماه که گزارش عملکرد 6 ماهه منتهی به اسفند ماه خود را برای سال مالی منتهی به شهریور 94 به سامانه کدال ارسال نموده، استارت رشد خیره کننده قیمت سهام خود را زده و تا انتهای معاملات امروز بیش از 379 درصد رشد قیمت را در کمتر از 5 ماه تجربه کرده است!

اما نکته حائز اهمیت در این بین اینجاست که اکثر معاملات این سهم در این مدت توسط 3 کد معاملاتی صورت گرفته است و در واقع از بین فعالان بازار کسی این سود هنگفت و فضایی را دشت نکرده است!

شرکت مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران به عنوان لیدر و حقوقی سهم از قیمت 315 تومان که شروع به خرید این سهم از کارگزاری بانک "ا. ن" به صورت بلوکی و با چک مدت دار کرده، روی قیمت 1539 تومان نیز همچنان خریدار اصلی سهم بوده و با وجود رشد 5 برابری قیمت، در صف خرید هر روزه سهم در سرخط است و طی مدت اخیر تعداد سهام خود را از یک میلیون و 800 هزار سهم به 6 میلیون و 800 هزار سهم و درصد مالکیت خود را از 4 به 12 درصد رسانده است.

در این میان اما معاملات حجیم دو کد معاملاتی حقیقی دیگر نیز به شدت جلب توجه می کند! این دو کد که احتمالاً هر دو مربوط به یک شخص بوده و به احتمال فراوان با شرکت مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران نیز هماهنگ هستند در جدول آخرین سهامداران عمده شرکت که در عکس زیر مشاهده می کنید به خوبی مشخص هستند.

پشت پرده رشد چند صد درصدی

حاج مصطفی توکل هرندی و مهندس جواد توکل هرندی در حالی در مجموع بیش از 3 میلیون و 350 هزار سهم این شرکت را در تملک خود دارند که بالغ بر یک میلیون و 350 هزار سهم از آن را در تاریخ های 31 خرداد و دوم تیر سال جاری و در قیمت 320 تومان خریداری کرده اند، که هنوز نه خبری از رشد یکپارچه شرکت های قندی در بازار پیچیده بود و نه هنوز شفاف سازی "قشرین" برای واگذاری حق انتفاع زمین های شرکت برای عموم اطلاع رسانی گردیده بود. جالب اینجاست که پس از دوم تیر که خریدهای آقای هرندی تکمیل می شود سهم تا تاریخ 18 شهریور که سهم پس از تعدیل منفی سنگین و اعلام زیان 154 تومانی به ازای هر سهم با رشد 45 درصدی بازگشایی می شود سهم در صف خرید قفل بوده و معاملات بسیار اندکی روی سهم صورت گرفته است.

در عکس هایی که در ادامه می بینید به خوبی مشخص است که مهندس جواد توکل هرندی عضو هیئت مدیره قند شیرین خراسان و قند ثابت خراسان به نمایندگی از موسسه خیریه بیت الرضا (ع) می باشد! موسسه ای که در طول دوران چندین ساله ای که سهامدار این شرکت بوده، به اندازه ای که جناب آقای توکل هرندی در این مدت اندک چندین ماهه سود کرده است، سودی نبرده اند. زیرا این شرکت در 10 سال اخیر 5 سال زیان سنگین عملیاتی داشته و تنها در 5 سال سود اندکی بین سهامداران خود تقسیم کرده است.

پشت پرده رشد چند صد درصدی

پشت پرده رشد چند صد درصدی

اما نکته مهم که در عکس بعدی به خوبی مشخص است امضای جواد توکل هرندی به نمایندگی از قند شیرین خراسان زیر تفاهم نامه این شرکت با شهرداری مشهد است که در تاریخ 22 شهریور ماه (در سربرگ تفاهم نامه مشخص است) امضا شده ولی با فاصله ای 8 روزه و در حالی که سهم نمادش طی این مدت باز بوده در تاریخ اول مهر 1394 روی کدال منتشر شده است! 

در حالی که سهم پس از اینکه دو هفته بسته بوده با ارایه اطلاعات عملکردی خود و اعلام زیان سنگین معادل با 150 درصد از سرمایه اسمی شرکت و در میان تعجب همگان با 45 درصد رشد قیمت در 18 شهریور ماه بازگشایی گردیده و یک عده سهامدار که از این تفاهم نامه خبر نداشته اند سهمشان را که رشد قیمتی 50 درصدی را در این اوضاع نابسامان بورس تجربه کرده است، در بی خبری و در قیمت 550 تومان فروخته اند. در حالی که به مانند آقای توکل هرندی و شرکت مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران که هر دو عضو هیئت مدیره هستند، خبر نداشته اند که شرکت قرار است 12 روز دیگر تفاهم نامه خود را با شهرداری مشهد به بازار ارسال کرده و از آن قیمت 200 درصد دیگر نیز رشد کرده و در حالی که قیمتش به 1539 تومان رسیده همچنان شاهد صف پرتقاضای خرید باشد.

پشت پرده رشد چند صد درصدی

پشت پرده رشد چند صد درصدی

یکی از نکات جالب دیگر در این خصوص ارسال اشتباه شفاف سازی "قشرین" که حاوی تفاهم نامه با شهرداری بوده است در نماد "قثابت" در تاریخ یک مهر است! در واقع جناب توکل هرندی به قدری ذوق زده از ارسال این تفاهم نامه که 8 روز قبل توسط خود ایشان امضا شده، بوده اند که اشتباهاً تفاهم نامه را تحت نام شرکت قند ثابت خراسان که در آنجا نیز عضو هیئت مدیره هستند روی کدال می فرستند! به گونه ای که با مراجعه به سایت کدال مشخص است که این شفاف سازی ابتدا در ساعت 9:45 دقیقه روز اول مهر ماه به اشتباه در نماد "قثابت" و سپس در ساعت 10:17 دقیقه در نماد "قشرین" به بازار ارسال شده است. از آن تاریخ به بعد نیز تا به امروز سهم تقریباً هر روز صف خرید سنگین داشته و در حالی که بقیه سهامداران در کل بازار در حال ضرر دادن هستند قیمت سهم از 670 تومان در اول مهر در میانه معاملات امروز که چهارم آبان ماه است بالغ بر 125 درصد رشد قیمت داشته است!

در ادامه به صورت اجمالی نگاهی بنیادی به شرکت شده است تا مشخص باشد که رشد قیمتی سهم تنها به خاطر تفاهم نامه ذکر شده و فروش حق انتفاع زمین های شرکت بوده و ربطی به وضعیت اسف بار سودآوری شرکت ندارد. بلکه برعکس وضعیت بد بنیادی شرکت بهانه ای شده تا هیچ یک از فعالان بازار به غیر از 3 کد معاملاتی ذکر شده یعنی آقایان مصطفی و جواد توکل هرندی و شرکت مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران به خریداری سهام این شرکت در رشد بی سابقه اخیرش معطوف نشده و آقایان با استفاده یا بهتر بگوییم سوء استفاده از اطلاعات نهانی چنین بازدهی خیره کننده ای را برای خود به ارمغان بیاورند.

جالب اینجاست که طبق اطلاعات واصله کدهای مصطفی و جواد توکل هرندی که طی مدت اخیر هر روز بخشی از سهام خود را به صف خرید عرضه می کردند، طی معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته 29ام مهر ماه بخش اعظم سهام خود را فروخته اند و تقریباً سهمشان در شرکت را پس از کسب سود حدود 300 درصدی بسیار کم کرده اند. اما خریدار حقوقی سهم یعنی شرکت مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران همچنان در حال خرید در قیمت های فعلی نیز بوده و به نوعی تمامی شناور بازار را همراه با سهم های آقایان توکل هرندی به مالکیت خود در آورده است. البته اصطلاح زدن سهم از کد حقیقی به حقوقی هم که در بین فعالان بازار کاملا مشخص است با چه اهدافی صورت می گیرد!

سوال از بخش نظارت سازمان بورس

بزرگترین پرسش اینکه آیا خرید سهم توسط هیات مدیره شرکت که دارنده اطلاعات نهانی است مجاز است ؟ که قطعا پاسخ خیر است ، خوب پس چرا بدون جلوگیری از معاملات این افراد سهم به رشد خود ادامه داده است.

به نظر می رسد نقش نظارتی سازمان بورس که تنها شرکت را پس از 2 هفته بسته بودن نماد و انتشار دو شفاف سازی بسیار ناشفاف که در آنها حتی به ارزش تقریبی زمین ها نیز اشاره نشده، به حال خود رها نموده است باید بسیار پر رنگ تر از این باشد. زیرا برای هیچ یک از فعالان بازار واقعاً مشخص نیست که از این واگذاری به چه میزان وجه نقد وارد شرکت شده و سود در حساب های شرکت خواهد نشست. زیرا عملاً شرکت با پیش بینی سال مالی جدید خود که به بازار ارسال نمود تا پایان شهریور 95 بالغ بر 15 میلیارد تومان زیان از عملیات خود در حساب هایش شناسایی خواهد کرد و باید برای بازار روشن شود که این حق انتفاع از زمین هایی که مالکیت آن متعلق به بنیاد مستضعفان بوده، واقعاً به چه میزان ارزش داشته و پوشاننده وضعیت نامساعد عملیاتی شرکت در این دو سال خواهد بود یا خیر!؟ زیرا شنیده شده کم آبی در کل کشور و به ویژه منطقه خراسان در سالیان اخیر باعث شده از ارزش زمین ها و مزارع شرکت تا حد زیادی کاسته شده و حتی شرکت های تولید کننده قند و شکر در آن منطقه که دیگر قادر به کشت چغندر در آن منطقه نیستند، به واردات چغندر از دیگر مناطق روی آورده اند و برای همین شرکت قصد فروش این زمین ها را داشته است.


سوال از شرکت مدیریت سرمایه گذاری ملی ایران به مدیریت آقای علیرضا عسگری مارانی

در حالی که این روزها بورس به زعم اکثر کارشناسان به شدت تشنه نقدینگی است و پرتفوی حدود 1500 میلیاردی شرکت سرمایه گذاری ملی ایران، اکثر سهمایش به حال خود رها شده اند، چرا باید نقدینگی کل شرکت سرمایه گذاری صرف معاملات این سهم کوچک با سرمایه 5 میلیارد تومان شود. 

آیا باز هم شاهد تئوری نمایندگی و تضاد منافع بین سهامداران و مدیران در این شرکت هستیم و منافع خاص پشت پرده معاملات و رشد قیمتی عجیب و غریب قشرین است یا داستان دیگری پشت پرده وجود دارد!؟ اگر چنین نیست بسیار خوشحال خواهیم شد تا پاسخ این مجموعه را بشنویم و منتشر کنیم تا اذهان فعالان بازار روشن شود .

  زیرا ارزش بازار 76 میلیاردی "قشرین" در مقابل حجم پرتفوی 1500 میلیاردی "ونیکی" عدد مهمی به حساب نمی آید که این حجم از نقدینگی به بهانه مصالح و منافع شرکت و سهامداران خرج این معاملات شده باشد. معاملات اندک و روی درصدهای منفی روی خود سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران با نماد "ونیکی" شاهدی بر این ادعا است. در عکس زیر تصویری از ترازنامه شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را مشاهده می کنید. کل وجه نقد درون شرکت در صورت های مالی 9 ماهه منتهی به 31 شهریور 94 تنها 2.5 میلیارد تومان است! یعنی عملاً شرکت نقدینگی برای خرید "قشرین" را یا از وام یا از فروش سهام دیگر خود در بورس تأمین کرده است. یعنی این فشار بالا رفتن تعداد سهم روی دوش سهامداران دیگر سهم های بورسی بوده است!


نگاهی اجمالی به وضعیت بنیادی "قشرین"

شرکت قند شیرین خراسان که به تهیه شکر و قند از چغندر و تصفیه شکر خام اشتغال دارد. با توجه به کاهش شديد قيمت فروش محصولات و افزايش قيمت خريد مواد اوليه از داخل و خارج از استان و عدم تصفيه و تبديل 15000 تن شکر خام و فروش نرفتن زمين تربت حيدريه شرکت در اين دوره مالي و همچنین دريافت وام جديد به علت تأمين کاهش شديد سرمايه در گردش و به تبع آن افزايش هزينه هاي مالي با زیان عملیاتی شدیدی مواجه گردیده است. ضمناً شرکت متعهد است مبلغ 14 ميليارد ریال ديگر بابت پاداش توليد به چغندرکاران طرف قرارداد پرداخت نمايد که زیان شرکت را به احتمال زیاد بیشتر نیز خواهد کرد. به گونه ای که خود شرکت پیش بینی نموده در پایان سال مالی جاری که پایان شهریور ماه است 77 میلیارد زیان خالص محقق کند. این در حالی است که کل سرمایه شرکت 50 میلیارد ریال بوده و زیان احتمالی امسال شرکت کل سرمایه ثبتی شرکت را از میان خواهد برد.

نکات با اهمیت

1. نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید شرکت 61 درصد و مقدار فروش شرکت نیز 66 درصد کاهش را نشان می دهد.

2. بخش اصلی درآمدهای شرکت، درآمد حاصل از شکر تهیه شده از چغندر می باشد که معادل 68 درصد فروش شرکت می باشد. این شرکت در 9 ماهه سال گذشته شکر تهیه شده از چغندر را کیلویی 1880 تومان به فروش رسانده و این مبلغ برای 9 ماهه سال جاری معادل 1962 تومان بوده است.

3. مصرف چغندر برای سال جاری معادل 90 هزار تن بوده که بابتش به ازای هر کیلو 322 تومان پرداخت شده این در حالی است که در سال گذشته قیمت چغندر به ازای هر کیلو 202 تومان بوده است.

4. در زمینه تولید شکر حاصل از چغندر، شرکت تقریباً با ظرفیت کامل کار می کند اما در زمینه تولید قند با یک درصد ظرفیت کار می کند.

5. شرکت حدود 18 میلیارد تومان تسهیلات کوتاه مدت و 700 میلیون تومان تسهیلات بلند مدت دارد که سالانه نزدیک به 4 میلیارد تومان هزینه مالی به شرکت تحمیل می کند.

به دلیل مشکلات تأمین چغندر در استان خراسان به سبب کمبود آب، عملاً شرکت مجبور است چغندر خود را از استان های دیگر تأمین کند. بنابراین بهای تمام شده تولید شرکت به شدت افزایش می یابد که منجر به کاهش شدید در حاشیه سود می شود. این مهم باعث می گردد در شرایط رکودی با توجه به سرمایه در گردش پایین شرکت و هزینه مالی سنگین فعالیت عملیاتی برای شرکت سودده نباشد. چنانچه سیاست های کمک به صنعت از سوی دولت وجود نداشته باشد شرکت به راحتی مشکلات سود سازی اش ادامه دار خواهد بود و زیان ده باقی خواهد ماند.

لازم به ذکر است شرکت مالک زمین های عمدتاً زراعی زیادی در استان خراسان می باشد که با تبدیل این املاک و زمین ها به وجه نقد و بهبود سرمایه در گردش می تواند احیا شود البته اینکار با توجه به رکودی که بر بازار املاک و مستغلات حاکم می باشد حداقل در مقطع فعلی بسیار بعید به نظر می رسد. البته کم آبی در سالیان اخیر باعث شده از ارزش زمین ها و مزارع شرکت تا حد زیادی نیز کاسته شود. به نظر می رسد برای سال آتی با حفظ شرایط سال جاری ادامه زیان دهی را در شرکت شاهد باشیم.

روند سودآوری در 10 سال گذشته

علاوه بر این شرکت قند شیرین خراسان در سال های گذشته نیز نسبت به سرمایه خود از سودآوری مناسبی برخوردار نبوده و مبلغ کمی نیز از سود خود را میان سهامداران تقسیم نموده است، به گونه ای که در 10 سال اخیر شرکت تنها در 5 سال موفق به کسب سود شده و در بقیه سال ها زیان ده بوده است. به گونه ای که در سال های 1384، 1385، 1386، 1392و 1393 به ترتیب 190ریال، 240 ریال، 130 ریال، 120ریال و 120ریال به ازای هر سهم سود در مجامع سالیانه این شرکت تقسیم شده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
سلام
جالبتر از همه این شرکت در 4 سال گذشته سودی تقسیم نکرده است
ناشناس
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
جهت اطلاع همه بورسیهای عزیز خاطرنشان میکنم که اینجا ایران اسلامی است و ایران مهد عدالت است.
MOHS3N
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
نگویید ناظر بازار ، بگویید نظاره گر بازار ، بگویید شریک ... و رفیق ...
ناشناس
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
مگه از این دست ناظر بازار کم داریم !!؟؟ برای اطلاع فقط یک نمونه اش ناظر نماد صدرا است
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
آقای ......با کد شخصی رو 1000 خرید میکرده شما دارین از کی خرده می گیرید. این دوره همه مدیرها به فکر جیب خودشون هستن کاری به این ندارند که سهام زیر مجموعه اش چی شده
دلسوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
بورس نیوز ممنون از اینکه وظیفه نهاد ناظر را انجام دادی
آیا فریاد رسی و دادرسی هست بنظر چتر اعتماد و پاسخگویی در این مملکت نایاب شده است
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
این مشتی کوچکی است نشانه خروارها تقلب و رانت و منفعت طلبی در بازار سرمایه ایران
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
خدا لعنت کنه کسایی رو که از رانت استفاده میکنن بعد توقیمت بالا به حقیقی های ضعیف میفروشن!
حق الناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
خدا حق مردم بیگناه رو بگیره
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
واقعابرای سازمان متاسفم، انقدرخیال طرف راحته که حتی باکددیگه ای نمیخره ومستقیم باکدخودش خریدمیکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
همين اتفاق تو سهم وتوكا و در زمان حق تقدمهاش انجام شد ما هم كلي به ناظر بازار گفتيم ولي كو گوش شنوا !
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۸
سهام کفرا و کخاک و کپشیر را هم رصد کنید پتروشیمی امیر کبیر هم خوب رصد کنید
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
خدایا خودت به فریاد این ملت مظلوم برس!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
این واکنش بازار به موضوع درگیری ها ی منظقه است اما چرا بقیه قند وشکریها این طوری نمی شه باید منتظر بود .ودید
صداقت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
بهتراست مدیران نظارت سازمان بورس بصورت دسته جمعی استعفا دهند!
پدر کارگزاریها را درآوردن از بس بخاطر هیچ و اما...
شما فکر میکنید مدیران نظارتی که بخاطر رنج کشیدن صدهزارتایی به ما زنگ میزنن .خرید این همه سهم با سه کد رو نمیتونستند متوجه بشن ؟؟
در اشباهید عزیزان .... در اشتباهید!!
ننگ بر این مدیران ..
جاوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
واقعا متاسفم برای این مدیران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
بورس نیوز چرا خود تو تا حالاصدات در نمیامد حالا داری داد وبیداد می کنی چرا همون اول تو اون شرایط کلی حاکم بر بازار حرفی نزدی ؟؟؟؟حالا از امروز سهم منفی می شه !!!!!ببینید دیگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
عجیبه ها. شماها د ارید از بورس عدالت محور و ... ایراد میگیرید!!!؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
عملکرد شما رو هم دیدیم اگه تو هم منافع داشتی ان مطلب رو نمی زدی تف به ذات توووووو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
همین اتفاقات باعث این همه بی اعتمادی به بازار شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
تازه میرن قرارداد با کره امضا میکنن نمیخواد تجربیات اونا رو بگیرین چشماتونو باز کنید
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
بورس نیوز بابت این مطلب ازت ممنونم و متشکرم
لطفا سفته بازی و ست بقیه سفته بازان در دیگر سهمها رو هم رو کن مثل قند اصفهان و شسینا و امثالهم....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
متاسفانه فساد بیداد می کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
ناظر بورس بسیار ضعیف است نمونه اش دکتر عبیدی است که یک شرکت خصوصی است و فقط برای معافیت مالیاتی وارد بورس شده است و سهامدار عمده هیچ گونه شفافیت اطلاعاتی ندارد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
تقلب کردن در روز روشن ظاهرا تبدیل به فرهنگ شده چرا فریاد رسی نیست چرا از بورس ایران تحقیق و تفحص انجام نمی شه؟!!
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
استفاده ازاطلاعات نهائی وپنهانی شرکت به نوعی جرم محسوب میشه وبایدقوه قضائیه به این استفاده وسودنامشروع وزیان سهامداران جز ورودکنه ومرتکبین این جرم روبه سزای این سو استفاده شون برسونه
fjf
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
بورس نیوز میخای کدهایی که خودت خرید میکردی رو اعلام کنم؟ بعد این همه مدت یادت افتاده؟ بعد اینکه دیروز فروختی!
یا مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
اینا با این کارشون و این رشد کذائی و ناحق قشرین به بقیه سهامدارا در بقیه سهمای بازار توهین و اهانت کردند و سهامدارا رو به سخره گرفتند و باید محاکمه بشن...
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
راست میگید برای سهامی که افت قیمتی دارند و یا سهامدار عمده با فروش های سنگین نفس سهم را میگیرد مطلبی بزنید. چرا در خصوص قشیر و اون سهامدار عمده مطلبی نمیزنید؟؟؟؟؟
fjf
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
بورس نیوز میخای کدهایی که خودت خرید میکردی رو اعلام کنم؟ بعد این همه مدت یادت افتاده؟ بعد اینکه دیروز فروختی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
این مطلب بورس نیوز و کامنت نفر قبلی منو یاده سهم کنتور انداخت که آقای ا. ک تو بورس نیوز با همدستی چنتا حقوقی دیگه و با تبلیغاتشون از سهم تو این سایت چند نفر رو بدبخت کردن
حالا این ادما ادعای شفاف سازی دارند ( کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی ) واقعا تقاضای جدید دارم از هر نهادی که متولی این کاره بره برسی کنه این سایتای بورسی دارن چیکار میکنن اینا هم دستشون با بقیه تو یک کاسه هست
امینی
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
چند ماه پیش مسئول بلندپایه گفتنند سوئیفت به زودی برقرار می شود بانکیها را بردند بالا فروختند به مردم همه سهام دار بانکی ضرر کردند حالا دوباره همان جریان راه افتاده ولی سیستم سوئیفت جهانی گفته تا تحریمها کامل لغو نشود بانکهای ایرانی وصل نمیشوند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
واقعا معلوم نیست چه بلایی سر این مملکت امده ؟ دزدی و غارت بیداد میکنه!
ناشناس
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
توی رادیو میگن ساده زیست باشید ولی توی زندگی بعضی ها از مسئولا یعنی 99.99 درصد فقط مرم باید ساده زیست باشن وبیکار ولی بچه خودشان نه
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
نهادی که به هیچ کس پاسخ گو نیست و مالیاتیم نمیده...ببینیم خبر شاوان و سایر فندیها چیه...کلا تحلیل در بازار ایران مثل همون واژه ای هست که علی پروین برای پست مدیر فنی فوتبال تعریف میکنه
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
این کار توهین به شعور سهامدارست
علی
GERMANY
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
عجب مدیرانی براین ملت مظلوم کارمیکنند انهم درراه خدا ..... چشم ......... روشن
عباس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
این گروه شامل قند شیرین بیستون ثابت و جام هستند مهندس افصحی، عباسیان ، توکل ،گرجستانی ، مهندس رمضانی عملکرد شرکت هاشون در بورس مشخصه بررسی کنید ببینید چیکار کردند
ناشناس
-
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
در حال حاضر مسئولین مملکتفرصت ندارند بیان ببینند توی بورس و کلا مملکت خودشون چه خبره .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
بورس نیوز کلا سرمایه گذاری ملی کارش همینه . همین کار با نفت پارس هم کرد. سهم را از 300 تومان تا 5000 تومان اورد بالا. سود هر سهم 400 تومان بود در حالیکه در بهترین حالت باید قیمت سهم 2000 تومان میشد قیمت سهم را تا 5000 اورد بالا.این مجموعه ید طولانی در این کارها دارند.
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
راست میگید برای سهامی که افت قیمتی دارند و یا سهامدار عمده با فروش های سنگین نفس سهم را میگیرد مطلبی بزنید. چرا در خصوص قشیر و اون سهامدار عمده نامردش مطلبی نمیزنید؟؟؟؟؟
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
گمشو بابا. چون بهت چیزی نرسیده ناراحتی
همیشه وقتی یه عده سود می کنن یه سری حسود تنگ نظر خودشون رو می کشن.
تو این بورس فکستنی به هر نحوی قیمت سهم بره بالا ارزش داره. حالا شما همین قشرین از هزار تومن اومد به سیصد تومن حرفی زدی یا مثلا اون سهم هایی که شارپی سیصد چهارصد درصد اومدن پایین می یای حرفی بزنی
ایرانی جماعت = بخیل تنگ نظر
ایرانی جما
رحمان
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
قشرین از 1000 تومن اومد 300 کسی حرفی نزد چون قیمت واقعیش زیر 300 تومنه و اصلا نباید بیشتر از این رشد میکرد سهمی با 154 تومن زیان با سود غیرعملیاتی نامشخص و وعده سر خرمن چند باید باشه قیمتش؟
ناشناس
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
دوست عزیز کسی بخیل نیست ولی طرف اطلاعات نهانی داشته اون 3 میلیون سهمو مطمئن باش با صف فروش کردن سهم از یه عده حقیقی بیچاره خریده بعدم سهم اوردن تا اینجا هر جای دنیا باشه اینکار خلافه
ناشناس
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
اون دنیا میفهمید فرق پول باد آورده با گدازه آتش زیاد نیست بی ادب
افشین
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
یعنی چی که سهم 400% اومده پایین؟!! اینجوری که سهم باید قیمتش منفی باشه دانشمند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
.... سفته بازترین حقوقیه که با پول بادآورده تو سهمها سفته بازی میکنه بدبختی خیلی از سهام بازار رو هم تو قبضه داره کسی هم نیست بهش بگه خرت به چند من آخه؟؟
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
چرا واحدهای نظارتی درست به وظیفه شون عمل نمیکنن؟!!!!!!!!!!!!!!
کسی رو واحدهای نظارتی نظارت میکنه؟!!!!!!!!!

ناظر ناظر بورس کیه؟!!!!!!!
دیدبان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
تف به اون ذات پلیبدت بورسنیوز چون خودت منافع نداری داری خرابکاری میکنی لعنت به تووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
ناشناس
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
خاک تو سرت که این برخورد را داری . خحالت بکش. حتما خودت هم نفعی داری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
جالبه این بورس نیوز که تا دیروز فریاده نخریدن سهم توسط حقوقی هاش بلند بود و همه رو بیچاره کرده بود که چرا حقوقی داره میفروشه
حالا چون خودش کاسبی نکرده دادش در اومده که چرا حقوقی خریده بابا پدرمون تو این بورس در اومد دمه هر حقوقی که سهمو بخره ببره بالا گرم ( فقط یادتون باشه هر حقوقی که می خواد بخره قبلش به آقای ا. ک تو بورس نیوز بگه وگرنه مثل سرمایه گذاری ملی بیچارش میکنه و بر علیش جو سازی)
ناشساس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
تمام خرفهایی که نوشته غلط است 70000000متر زمین دربهترین نقطه مشهد دراختیارقندشیرین است درکنار فرودگاهی که کوچکترین دربزرگترین شهرتوریستی بعدازرفع تحریم هاالویت اصلی دولت دراحداث هتل های پیشرفته درکنارفرودگاهها هست آقای عسگری مارانی خبره ترین نفر در بورس میباشد
ناشناس
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
گیریم برفرض محال کل اون زمینم بفروشه که با این رکود از محالاته سهمی 160 تومن سود میسازه قیمتش چند باید باشه؟ 1600 تومن؟!؟!
مهدی
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
مگه کسی کاری به ارزش قشرینو زمیناش داره یا اصلا میگه قشرین میرزه یا نمیرزه!؟ برادر خودتو بخواب زدی؟ داره میگه سو استفاده از اطلاعات نهانی شده اگه هم میرزه چرا فقط این آقایون باید سود کنند، اون بد بختی که توی قیمت 500 تومن قبل شفاف سازی فروخته چرا بای از این سود 200درصدی محروم بشه؟!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
با ظهور امام زمان (عج) تمام این بازیا و تموم میشه فقط برای ظهور دعا کنید همین
ناشناس
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
شما نگران سو استفاده نباش. همه ی سهم ها فقط ضرر توشونه... دم حقوقیش گرمممممم. و منتظر باشید سهم به دو هزار تومن برسه. بعدا فریاد ها رو با نعره های بلند بزنید.
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
من کاری با اون ....ه چون خودشون یه سهم دلالی ای مثل قشرین رو دارن، الان دارن توهین می کنند که چرا شفاف سازی کردی ندارم، ولی بورس نیوز عزیز، این فقط یه گوشه از بازار کثیف ماس، چرا بیشتر شفاف سازی نمی کنی؟؟ بیشتر نشون بده این ها رو توی بازارمون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
بورس نیوز لظفا یه زحمت بکشید راجع به قند اصفهان هم تحقیقی بکنید ظاهرا در این سهم هم سفته بازی در جریانه قیمت سه برابر شده بازم ول کن معامله نیستند با تشکر.
پورمیرزایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کلا گروه قند و شکر از سال 89 به بعد بهترین محل برای سفته بازی و تیغ زدن بازار شد به علت شناوری کم و سهمهای کوچک و رانتهای پشت پرده...
ناشانس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
هیچ گروهی نیست که در اون سهما رو یکی دو ماهه 10 برابر بکنن الا گروه قند و شکر الله اکبر از این سفته بازی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
بورس نیوز کارت درسته خوب دست سفته بازا را رو کردی آفرین
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
سلام-چراکه باملت ترسو وبیسوادطرفند ومسئولان هرچه میخواهندمیکنند.درتم
راه مشکل بورس ایران تنها واردشدن به اقتصادجهانی وبورس جهانی است تادولت وماموران وآقازاده ورانت خواران نتوانندباحمایت خلاف های خودرالاپوشانی کند.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
مسئله ارزش داشتن و یا نداشتن زمین نیست بلکه رانت خواری مهمه چرا چند نفر که به اطلاعات نهانی شرکت دسترسی دارند قبل از شفاف سازی شروع به خرید سهام سهامدار جز کردند برین بررسی کنید ببینید شرکت نکا پلاستیک چه نقشی داشته ؟عملکرد بورس نیوز قابل تحسینه
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
سلام خیلی جالبه که بعضی ها از عملکرد کثیف یک سری رانت خوار مثل سرمایه گذاری ملی و توکل هرندی حمایت کردند و اومدن بورس نیوزو زیر سوال بردن!
اینجاست که باید گفت سلام رانت خوار
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
خوبه بزن سر سهم وبخرش بورس نیوز کاسب
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
گزارش همین موضوع به ستاد خبری وزارت اطاعات ارسال شد به شماره 113 با تشکر فراوان از بورس نیوز عزیز
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
سلام.بورس نیوز .... با آقاhبا همدستی هم قاسم ایران رو تا 2000 تومن باد کردنش و فروختن و فرار.باور کنید سند دارم بهتون ارائه بدم.برام ایمیل کنید اسنادش رو براتون بفرستم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
خوب از بعضی از email های بالا پیداست، که هم کاسه ها صداشون درآمده و به بورس نیوز فحاسی می کنند. این البته پاداش صداقت است و راستگویی.1- این سؤالها باید از طرف ناظر بورس (که به ناحق این پست را اشغال کرده) پاسخ گفته شود. 2- این معملات باطل اعلام گردد (طبق قانون تجارت همین مملکت).3- در خصوص متخلفین از طرف سایر سهامداران ادعای رسیدگی به جرم واعاده حق گردد. والسلام
سعيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
ارزش زمين قشرين عدد باور نكردني هست . كف سهم 3 هزار تومن هست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
شرم آور است. الان اگر از این آقای خاص بپرسن می گه من سودشو بردم داذم به موسسه بیت الزهرا . تا خودشو تبرئه کنه.
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
چند روز پیش خبری خواندم مبنی بر اختلاس هشتاد ملیارد تومانی خدایا کشور به کجا رسید؟ jخلف جزئی از گوشت و پوست و استخوان عده فراوانی از ملت شده است. ( اگر هم کسانی مثل من نمی خورند شاید به این دلیل است که دستشان به پول نمی رسد) این فاجعه بی نظیر سلولی شدن و رانت آن هم در هر مقام و منصبی و در جلو چشم هز سیستم نظارتی، دیرتی نمی پاید که کشور را به نابودی محض می کشاند. نمی دانم از خدا بخواهم چه چیزی را درست کند؟ حکومت را ؟ مردم را؟ خدا هم حوصله اش از دست این ملت بی چشم و رو به سر رفته است.
علی امینی امیرکلائی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کشوری که فردفراترازقانون باشد بهترازاین انتظارنمی توان داشت
د هرچه ظلم بیشتر شود ظهورآقای بی نام ونشان ظهورمی کند
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
نكته جالب اينكه تو تمام برنامه هاي تلويزيوني هم شركت مي كنه
منو توپوووووووول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
باید تمام معاملات سهم ابطال و دارندگان اطلاعات نهانی دادگاهی شوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
آقا. با این افتضاحی که بار آوردید چه جوابی دارید بدید؟! جالبه تلویزیون ایشونو به عنوان کارشناس میبره تو برنامه هاش!!!
از بورس نیوز ممنونم به خاطر رو کردن دست امسال .... تا مردم بیشتر بشناسنشون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
هرکس که معاملات روزانه بورس را دقیق بررسی کند متوجه ... بین حقوقی ها و حقیقی هایی که منافع مشترکی دارند و با تبانی ارزش سهام بی ارزش ،کم بازده و زیانده شرکت هایی مثل قند شیرین که خودشان زیان 155 تومانی برای سال آینده شرکت را اعلام کرده اند را به قیمت های نجومی می رسانند می شود. و عدم نظارت سازمان بورس که بو د و نبودش تفاوت چندانی هم نمی کند در همه شرکت های بورسی مشهود است باعث ضرر و زیان سهامداران حقیقی جزء می شود. بنابراین سهامداران باید حواسشان باشد حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است که شرکت های زیانده قیمت سهامشان را در عرض مدت کمی با ترفندهای مختلف چند برابر بالا می برند و شرکت های معتبر و سود ده قیمت سهامشان هر روز کمتر از روز قبل می شود. مواظب شرکت هایی مثل قند قزوین و اصفهان هم باشید.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
یا خدا ؟!!!!!
واقعا ناظر بورس داره چکار می کنه ؟
سازمان داره چکار می کنه ؟این دسترسی به اطلاعات نهانی ه
آرین حسابرس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
عجب بازده غیر عادی داشته....
خدا قسمت کنه
نوش جونشون
ناشناس
UNITED STATES
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
بعد 300 درصد یادت اومده شفاف سازی کنی؟؟؟خیلی بدبختی بورس نیوز
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
تا ابله در جهان هست.......!
بازنده ها خودشان مقصرند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
بورس نیوز پارسال هم سر پالایشگاها مشکل داشت میترسید بالا باز بشن ولی به ارزوش رسید وبا قیمت خیلی پایین باز شدن
تبریزی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
ناظر بازاز درست عمل می کرد حال و روز بورس خیلی بهتر از این بود خدا می داند
علی 110
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
به نظر من باید معاملات را باطل اعلام کنند / خلاص
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
الان میشه خریدش. حرفه ای ها میخرنش. اکرسودکلان میکنند به خاطرتفاوت درهمین جاهاست نه شانس. قبل توجه اوناییکه میگن ما شانس نداریم.
بهلول
UNITED STATES
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
ممنون از این گـزارش دقیق ...ایـن انجام رسـالت رسانته ایی ، بترشـما " بـورس نـیوز مبارک...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
بورس نیوز تو خودت هم جیره خور اون سفته بازایی همیشه وقتی همکاران وهمکاسه هات سهامشونو میفروشن و سودرو تقسیم کردین صدات در میاد شما رو هم باید رسوا کرد البته توی سایتهای دیگه
ناشساس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
ناراحتی از اینکه با اینهمه ادعای کارشناسیت به موقع متوجه نشدی تا وارد این سهم بشی متاسفم واست برو سهامی که دوسه ماه دیگه خیلی بهتر از این خواهد شد ببین میتونی پیدا کنی بعد بیا برای ما ادعای کارشناسی کن
سيد
-
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
ارزش واقعي هر سهمي قبل از سودش به داراييهاشه. فقط زمين هاي قشرين متري فقط ده هزار تومن هم كه بيرزه از ارزش بازار سهامش بيشتر ميشه! الان اينا همش نقشه است كه سهامش رو بزخر كنند.
سهام دار زیان دیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
بورس نیوز اگر وجدان داری حساب کتابم سرت میشه برو حساب کن ببین شکر شاهرود وقند نیشابور باید قیمتشون 120 تومان با
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
امیدوارم که خدا انتقام این رانت وکلک سهم رو ارزون از دست بیچاره از همه جا بی خبر حقیقی در میارن وگرون به یه بدبخت بی خبر دیگه میندازن و در واقع دو خانواده رو ذلیل میکنن
مسعود
CANADA
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸
ممنون بورس نیوز جان...خوشم اومد ، بازم از این کارا بکن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
دوستان عزیز که از ارزش داراییها صحبت می کنید و لا غیر. بحث این مقاله در خصوص استفاده نامشروع از اطلاعات است. بحث تخلف از طرف مسیولین شرکت (اعضای هیات مدیره و...) است و بی توجه ای -انشأ... غیرمغرضانه -مسؤلین نظارتی در بورس و سایر نهادهای نظارتی از جمله حسابرسان.اینجاست که باید کفت: هر جه بگندد نمکش می زنند... وای بروزی که بگندد نمک..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۴
سال گذشته در مجمع مفصل در مورد زمین قشرین صحبت شد مدیر عامل شرکت توضیحات کامل را داد متاسفانه هیچکس شرکت نکرده بود خیلی ها در داخل وخارج از کشور نظرشان به این زمین معطوف شده است شهرداری مشهد -شرکتهای گردشگری و آستان قدس رضوی برنامه هایی برای این زمین دارند سهام داران محترم قول این خرفها را نخورید صبور باشید این سهم خرفهای زیادی برای گفتن دارد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
بورس ما اینقدر بی سرو صاحاب که یکی نیست بگه مالمیر ..... شده کجا بودی که این اتفاق افتاده؟ نکنه خودت هم تو بازی بودی؟ یا بگه عسکری مارانی تو که میای تو تلوزیون حرف از مقصر دونستن دولت میزنی چرا اینکار کردی؟ ممنون بورس نیوز که این شفاف کردی که چهره یکسری ها تو بازار نمایان بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
بورس نیوز لطفا دست سفته بازان قصفها رو هم رو کنید ممنون
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
مرسی بورس نیوز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
لطفا درارتباط با سفته بازی در قند اصفهان هم تحقیقی بفرمایید و نتیجه را منعکس بفرمایید
حامي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
اين آقايي كه مرتب به بورس نيوز ميگه براي بزخري اين خبر رو منتشر كردي... بهتره زودتر سهامش را در همين قيمتها بفروشه اگه زياد تعصب به خرج بده بايد 300 تومان رد كنه....
سيد
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
واقعاشماكي هستيد? حقوقي شركت كه الان داره سهم رو ميخره? بورس نيوز كه سهم ميخواد? يا يه سهام دار بولدار كه ميخواد سهام اين شركت جمع كنه? فقط نكو دلت واسه سهامدارهاي حقيقي اين شركت سوخته كه اين حرف رو ميزنيكه اصلا باورمون نميشه باشه!
حامي
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
اتفاقا بر عكس تو يه ريگي به كفشت هست كه مرتب داري سم پاشي مي كني... وظيفه رسانه شفاف سازي است منم هيچ نسبتي با بورس نيوز ندارم. اما معتقدم اطلاع رساني به جا و مستندي از سو استفاده يه عده در سهم اين شركت داده است. من نه اين سهم را دارم نه مي خرم. اما ظاهرا براي جنابعالي خيلي گران تمام شده است. كامنتهاي بالا رو ببيني متوجه مي شي چقدر اراجيف به رسانه بابت اطلاع رساني گفته شده است. اما در هر صورت معتقدم نمونه اين سو استفاده از اطلاعات شركت در سهمهاي ديگه هم انجام شده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
بورس امروز فقط جای ریسکه... ن تکنیکال ن بنیاد. این افت هم از شنبه دوباره از بین میره و تبدیل ب صف خرید خواهد شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
آخرین خبر از این سهم اینکه آقایان بورس نیوز خود سهامدار این سهم بوده اند و سهم رو ابتدا بالا خالی کرده اند و سپس این خبر رو کار کرده اند تا به قوله خودشون در محافل شخصی سهم تا 1000 افت کنه و هم سرمایه گذاری ملی دوباره جرات نکنه این سهم رو خرید کنه
جالبه این سهم سه ماهه صف خریده و بعد از اینکه بورس نیوزی ها خودشون سهمو خالی میکنن خبرشو کار میکنن یک سوال اساسی از مدیران همیشه بیدار بورس نیوز
اساتید گرامی تا حالا کجا بودید( البته جوابش روشن هست در حال جمع کردن و بعد خالی کردنه اون )
اساتید بورس نیوز چرا خود را عقل کل و بقیه رو احمق فرض می کنید !!!!!!!
فکر نمی کنید بجای شارلاتان بازی به کار اطلاع رسانی مشغول شوید بهتر باشد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
معمولا بورس نيوز كامنت هايي كه خودش باهاش موافق نيست رو نميزاره
حالا مهم نيست مهم اينكه خودتون پيام رو مي خونيد فقط جهت اطلاعتون بگم تقريبا صد در صد با اطلاعات دقيق مطمئن شدم كه خود بورس نيوزي ها تو بالاترين قيمت خالي كردن و طي صحبتي كه يكي از مسئولين اين سايت تو جمع خصوصي داشته زدنه اين خبر براي ريختن سهم بوده و گرنه چرا بعد اين همه مدت صف بودن اين خبر رو كار كردن فقط خوبه آقاي ا. ك حرفاشو همه جا ميزنه و خريداشونو لو ميدن تو جمع به اصطلاح دوستانه خودشون
حامد
-
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
گیریم که تواین سهم تخلفی صورت گرفته امابورس نیوز داراییهای شرکت رو چرا میبره زیر سوال؟ معلومه جون قصدش افشاگری نبوده خراب کردن سهم بوده وبس.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
بورس نیوز بدجوری قیمت سهم بعضی ها رو سوزونده ها
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۰
بارها به امور سهام این شرکت کراجعه کردم و یا تماس گرفتم . حتی از دادن یک برگ صورت وضعیت ( که شرکت های دیگر براحتی در مورد سهم شما به می دهند ) استنکاف کرده ؛ و حتی اگر شفاهی بگویند شما 2 تا 10 تومن سود دارن ! آن را هم نمی دهند .