بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
در دوران تحریم استفاده از نام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مشکلاتی ایجاد کرده بود که در این دوران مجدداً با احیای نام و برند کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی که به عنوان IRISL شناخته می شود مجدداً نام کشور عزیزمان را در بنادر و آب های بین المللی مطرح خواهیم ساخت
کد خبر : ۱۵۶۲۹۰

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران رأس ساعت 10:00 روز چهارشنبه مورخ 1394.07.29 در محل قانونی شرکت با حضور بیش از 93 درصد سهامداران برگزار شد.

حکشتی

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقایان خالد به عنوان رئیس مجمع، دکتر سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و نظارت آقایان عبدالمجید قند ریز و علی قنبری و به دبیری آقای محمد اسماعیل نبیئی تشکیل شد

 

همچنین نماینده سازمان بورس خانم طاهر زاده و نماینده سازمان حسابرسی آقای میرحسینی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیئت مدیره توسط آقایان عزتی و شهباز بیگی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1394.03.31

2- تقسیم 145 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان بازرس اصلی و قانونی

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

حاشیه مجمع:

به گزارش خبرنگار بورس نیوز در مجمع عمومی عادی سالیانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که با حضور بیش از 93 درصد سهامداران برگزار شد، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین و شرکت سرمایه‌گذاری استان هرمزگان به عنوان اعضاء هیئت مدیره این شرکت انتخاب شدند.

اعلام برنامه های جدید خرید کشتی

در ادامه مجمع عمومی عادی سالیانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل این شرکت با بیان این که طی دو ماه آینده یعنی در پایان دسامبر شرایط جدیدی برای کشور شکل می‌گیرد، عنوان کرد : در آن تاریخ زمینه اجرای تعهدات تعریف شده در برجام برای طرفین فراهم می‌شود وآن چه به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود باز شدن فضای جدیدی است که طی چهار و پنج سال گذشته مشکلات متعدد و دو چندانی را برای ما فراهم کرده بود.

دکتر محمد سعیدی ادامه داد : در این شرایط جدید، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید از همه ظرفیت های خود در جهت توسعه ناوگان در بازارهای بین المللی بهره برده و این شرکت در تراز بزرگترین شرکت های بین المللی قرار گیرد.

وی ادامه داد : اولین نکته ‌ای که در شرایط جدید به دنبال آن هستیم، این است که بتوانیم در زمان اجرای تفاهم، مقدمات آن را فراهم کنیم و آن ایجاد شرکت‌های بین‌المللی با همکاری شرکت‌ های بزرگ دنیا است.

وی با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دنبال شرکت‌های کوچک در منطقه یا در آسیا نیست، افزود : در صدد هستیم با مهم ترین و قدرتمندترین شرکت ‌های بین‌المللی دنیا مشارکت کرده و با تأسیس شرکت‌ های مشترک با آن ها از شرایط و تسهیلات یکدیگر استفاده کنیم تا یک هم ‌افزایی ایجاد شود.

این مقام مسئول اظهار داشت : بدون تردید کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از شرکت‌ های بزرگ کشور چه به لحاظ نیروی انسانی و سیستم ‌ها و همچنین از لحاظ فرهنگ سازمانی قابل رقابت در تراز بین‌المللی با شرکت‌ های مهم دنیاست.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قابلیت این شرکت برای حضور در سطح بین‌المللی گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ویژه از لحاظ نیروی انسانی ارزشمند، ورزیده و کارآمد یک مجموعه منحصر به فرد در داخل کشور محسوب می‌شود. بنابراین اولین هدف، ایجاد ارتباط با مهم‌ترین‌ شرکت‌‌ های بین ‌المللی است که خوشبختانه طی دو ماه گذشته ارتباط با سه شرکت بزرگ و رده اول کشتیرانی دنیا ایجاد شده است که امیدواریم نتایج آن را در هفته‌های آینده به شکل عملی و ملموس شاهد باشیم.

دکتر سعیدی در ادامه بیان کرد: در دوران تحریم استفاده از نام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مشکلاتی ایجاد کرده بود که در این دوران مجدداً با احیای نام و برند کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی که به عنوان IRISL شناخته می شود مجدداً نام کشور عزیزمان را در بنادر و آب های بین المللی مطرح خواهیم ساخت.

وی در ادامه افزود : رشد اقتصادی اروپا به جز چند کشور تقریباً متوقف است. همچنین رشد اقتصادی کشور چین هم که قدرت اقتصادی شرق به حساب می‌آید متوقف شده و یا با یک شیب ملایم به سمت پایین در حرکت است. در این راستا منطقه CIS به عنوان اقتصاد نوظهور در سطح بین‌المللی و در سطح منطقه محسوب می‌شود.

دکتر سعیدی با بیان اینکه نقطه تمرکز شرکت‌های اروپایی و بین‌المللی برای سال‌های 2016 و 2018 میلادی منطقه CIS است، خاطرنشان کرد : این منطقه بسیار بکر و دارای منابع بسیار زیادی است همچنین منابع معدنی و زیرزمینی بسیار گرانبها و ارزشمندی دارد که توسعه نیافته است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد : اتفاقی که از سال گذشته در کشور رخ داده و موجب خشنودی اقتصاددانان و تجار ایرانی شده است، ایجاد خط ریلی بین منطقه CIS و ایران ، همچنین ایجاد مسیر شمال به جنوب از مجموعه CIS با یک جمعیت 200 میلیونی به دریاهای آزاد است که از طریق جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با داشتن شرکت حمل ‌و نقل ترکیبی و بقیه سهامداران خود می‌تواند نقش کلیدی و اساسی در ایجاد این مسیر در منطقه شمال به جنوب داشته باشد، اظهار داشت : با راه اندازی منطقه اینچه برون در شمال کشور و دسترسی اقتصاد قزاقستان و ترکمنستان به ایران و همچنین به دریای آزاد، یک مجموعه بسیار فزاینده و ارزشمندی را می‌توان طی ماه ‌های آینده شکل داد که کشتیرانی با جدیت به دنبال آن است. بنابراین یک ثروت انباشته ‌ای در آنجا وجود دارد که باید استفاده کرد زیرا با بروز مشکلات روسیه با غرب و وابستگی 70 درصدی صادرات و واردات CIS از طریق این کشور، کشتیرانی می تواند با استفاده از موقعیت موجود، این 70 درصد را به سمت خود سوق دهد. در این میان چینی ‌ها هم به اهمیت این موضوع پی برده و در صدد ایجاد خط راه ابریشم از شمال قزاقستان به سمت دریای سیاه هستند، لذا اهمیت تسریع در انجام این مهم با توجه به وجود چین به عنوان رقیب ایران دو چندان می شود.

دکتر سعیدی در ادامه توسعه ناوگان را برای گروه کشتیرانی با اهمیت ذکر کرد و گفت : در طول 5 و 6 سال گذشته نتوانستیم ناوگان را توسعه دهیم و علی ‌رغم قراردادهایی که منعقد شد، طرف ‌های خارجی به تعهدات حقوقی خود عمل نکردند. از دو ماه گذشته مذاکرات لازم با طرف های خارجی برای اجرای تعهدات طرف ‌های خارجی براساس قیمت روز کشتی ‌ها انجام شده است تا براساس مبلغی که به آن ها پرداخت کرده ایم خساراتی از آن ها دریافت کرده و حقوق خود را مطالبه کنیم که البته رقم آنها قابل توجه خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : درصدد هستیم با شرایط جدید، قراردادهای قبلی که انجام شده است را به سرعت فعال کنیم زیرا اگر مانع اصلی که تحریم‌هاست، نباشد همین امر موجب می‌شود، توسعه در بخش ناوگان اتفاق بیفتد و در این ارتباط قراردادهای جدیدی خواهیم داشت که لزوماً به معنی خرید کشتی نخواهد بود بلکه به صورت ترکیبی هم برای خرید و هم برای اجاره کشتی ‌ها عمل خواهیم کرد تا به صورت متمرکز جلو برویم.

استفاده از منابع مالی بین المللی برای توسعه ناوگان

این مقام مسئول ضمن اشاره به تأمین فاینانس‌های بین‌المللی برای خرید کشتی گفت : خوشبختانه در وضعیت جدید بین‌المللی شرایطی مهیا شده است که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از فاینانس ‌های بین‌المللی استفاده کند چرا که منابع فاینانسی که در چین وجود دارد حدود 24 میلیارد دلار است و به خوبی می‌توان آن را فعال کرد. همچنین سایر منابعی که در کره جنوبی و بخشی از آن در برخی کشورهای دیگر است می‌تواند پایه ‌ای برای پروژه ‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باشد ضمن اینکه برای ساخت کشتی، شرکت ‌های متعددی هستند که حاضرند تا 100 درصد منابع مالی را فاینانس کنند.

وی در ادامه با اشاره به ارتقاء آموزش نیروی انسانی درکشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گفت : این شرکت در دوران تحریم ‌ها از دانش جهانی دور شده است و برای اینکه در تراز بین‌المللی و جهانی موقعیت خود را حفظ کنیم و ارتقاء دهیم باید به آخرین سیستم‌ ها و تکنولوژی ‌های روز دنیا مجهز شویم لذا آموزش نیروی انسانی و توسعه سیمیلاتور از جمله برنامه های این شرکت برای ارتقاء آموزش نیروی انسانی متناسب با استانداردهای روز جهان است که در دست پیگیری است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به اهمیت صادرات اشاره کرد و گفت: صادرات از جمله مواردی بود که به دلیل تحریم‌ ها نتوانستیم از آن به نحو احسن استفاده کنیم. در بخش خطوط حمل ‌و نقل بین‌المللی تنها از پنج یا شش درصد استفاده کردیم که با فعال کردن بخش صادرات، این قابلیت وجود دارد که درآمد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به بیش از 50 درصد از طریق خطوط بین‌المللی برسد.

وی تاکید کرد: این موضوع هم جزو برنامه ‌های آینده است تا در مناطقی که کشتی ها به دلیل تحریم ‌ها تردد نداشتند فعالیت مجددا آغاز شود.

آغاز فعالیت مجدد دفاتر نمایندگی کشتیرانی در جهان

دکتر سعیدی آغاز مجدد فعالیت دفتر نمایندگی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ طی هفته‌ ها ی آتی را از اقدامات و برنامه های کشتیرانی برشمرد و اظهار داشت: در منطقه آمریکای جنوبی هم قصد داریم مسیر حمل ‌و نقل بین‌المللی را فعال کنیم. حمل‌ و نقل بین‌‌المللی و توسعه آن جزو فعالیت ‌های اصلی ما در سال‌های آینده با رفع تحریم‌ ها خواهد بود. امیدوارم درآمد و سود شرکت با گسترش خطوط حمل‌ و نقل بین‌المللی، افزایش قابل توجهی یابد و از ظرفیت هایی که در خطوط فله و کانتینری وجود دارد به نحو احسن استفاده شود.

 

اعضای هیئت مدیره:

حکشتی

 

حکشتی

پیام هیئت مدیره و مدیر عامل:

سال مالی دیگری را در حالی پشت سر میگذاریم که در طول این مدت، تحولات اقتصادی سیاسی زیادی در ابعاد جهانی، منطقه ای و ملی و بازتاپ آن ها را در صنعت بین المللی حمل و نقل دریایی شاهد بوده ایم. رشد اقتصادی در مجموع همچنان کند بوده است و اقتصاد های نو ظهور قادر نبوده اند نقش موتور محرک توسعه اقتصادی جهان را به خوبی ایفا کنند. بحران بدهی یونان، تحولات روسیه و کند شدن آهنگ رشد اقتصادی چین از برجسته ترن نکات منفی بوده است و این که صنعت بین المللی حمل و نقل دریایی هنوز نه تنها از آثار منفی متعاقب بحران مالی سال 2008 میلادی رهایی نیافته است، بلکه به نظر می رسد این صنعت باید با نرم های جدید، به ویژه نرخ های کرایه حمل و نقل پایین، کنار بیاید.

تمامی این اتفاقات بر اقتصاد و تجارت جهانی و مهم ترین رکن تجارت بین المللی، یعنی صنعت حمل و نقل دریایی در ابعاد جهانی و ملی اثر گذار بوده است، اما از منظر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اتفاق خوشایندی که در مذاکرات فی ما بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 رخ داد، بر همه این تحولات سایه افکنده است. تیم هسته ای کشورمان با جدیت هر چه تمام و تلاش های شبانه روزی، نخست در آذر ماه 1393 بر سر کلیات و سپس در تیر ماه 1394 بر سر جزئیات برنامه جامع اقدام مشترک به توافق رسیدند و قرار است از روز اجرای توافق، تمامی تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران که شامل تحریم های اعمالی علیه فعالیت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز می شود، به طور کامل برداشته شوند و این شرکت خواهد توانست با فراغ بال و بدون هیچ گونه منعی، همچنان پرچم پر عظمت جمهوری اسلامی را بر پهنه ی آب های بی کران بین المللی به اهتزاز درآورد.

بررسی سوابق فعالیت ها نشان می دهد که که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دوره ی پیش از اعمال تحریم ها، با همت سرمایه های انسانی کار آمد و ناوگان متنوع و مدرن و با اتکا بر برند معتبر IRISL و تجربه ی بیش از 40 سال فعالیت در عرصه جهانی حمل و نقل دریایی، توانسته بود علاوه بر ایفای نقش در حمل و نقل دریایی کشور، جایگاه مناسبی نیز از حمل بین المللی به دست آورد، اما در پی اعمال تحریم ها و انقباض محدوده ی جغرافیایی فعالیت ها و همچنین در اولویت قرار گرفتن حمل بار های وارداتی و صادراتی کشور در جهت ایفای نقش موثر و مفید در تبیین مولفه های اقتصاد مقاومتی، سهم شرکت از حمل بین الملل با افت شدیدی مواجه شده و به کمتر از 20 درصد رسیده است، بنابراین، لازم و ضروری است مطابق برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که به روشنی ترسیم شده است، به گونه ای برنامه ریزی شود تا همزمان با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک، اقدامات عملی در جهت توسعه فعالیت ها در سطح بین الملل و در قالب برند جهانی IRISL، صورت گیرد و مسلماً حفظ بازار های فعلی و حتی رشد و توسعه ی آن ها با استفاده از توانمندی های ناوگان ملی در اولویت قرار خواهد داشت. سپس با ارتقای توانمندی و به روزرسانی ناوگان فعلی و توسعه ناوگان متناسب با نیازمندی ها و مقتضیات روز صنعت حمل و نقل دریایی و تنوع بخشی حوزه های جغرافیایی فعالیت ها، سهم مناسبی از حمل و نقل بین الملل به دست خواهد آمد. در مجموع در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهیم نمود با مد نظر قرار دادن چشم انداز « پیش تازی و جهان ترازی در عرصه جهانی حمل و نقل دریایی» و هدف گذاری های متناسب و اجرای برنامه ها و رویکرد های راهبردی، رتبه شرکت را به جایگاهی در خور شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارتقاء دهیم. همچنین مطابق برنامه پنج ساله و تا پایان برنامه ششم توسعه ای کشور، تلاش خواهیم کرد تا با به کارگیری فناوری های نوین در میان شرکت های کشتیرانی برتر جهان قرار بگیریم. مسلماً استفاده از پتانسیل های اسناد بالا دستی شامل سند چشم انداز 1404 و موقعیت های ممتاز جغرافیایی کشور در اینزمینه مد نظر قرار خواهد گرفت تا همزمان با پیگیری کسب و کار اصلی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، یعنی حمل و نقل دریایی در سطح بین المللی و حوزه های دریای خزر و خلیج فارس، فعالیت ها در زمینه ی خدمات وابسته کشتیرانی با هدف تکمیل زنجیره تأمین خدمات حمل و نقل دریایی توسعه یابد. همچنین باید اذعان داشت با تکمیل ارتباط ریلی کشورمان با کشور های مستقل مشترک المنافع (CIS) ، فرصت های منطقه ای بسیار مهمی ایجاد شده تا کریدور ترانزیتی مهم شمال جنوب احیا شده و اتصال بازار کشور های CIS از طریق ایران به خاور دور و اروپا تسهیل شود و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از پتانسیل های حمل و نقل دریاییدر شمال و جنوب کشور و همچنین حمل و نقل ترکیبی، نقش واسط بسیار مهمی درارتقای جریان ترانزیتی از طریق کشور ایفا خواهد نمود. توسعه مشارکت ها و اتحاد های راهبردی با شرکت های مطرح جهان در زمینه های مختلف همکاری با اتکا ب توانمندی های داخلی با جدیت هر چه تمام پیگیری خواهد شد و تلاش خواهیم نمود با بهره گیری از توانمندی آموزشی روز جهان، دانش و توانمندی های سرمایه های انسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را ارتقا دهیم و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در تراز مهم ترین شرکت های حمل و نقل دریایی دنیا مطرح سازیم.

تاریخچه:

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 1346.06.02 به صورت شرکت سهامی عام، با نام « شرکت کشتیرانی ملی آریا» تأسیس و طی شماره 11670 مورخ 1346.06.02 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر اساس اصل 44 قانون اساسی، فعالیت کشتیرانی در ایران ملی اعلام گردید و در سال 1358 کلیه سهام آن تحت تملک دولت (وزارت بازرگانی) قرار گرفت و نام شرکت به «کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران» تغییر یافت.

تعداد شناور های شرکت در بدو شروع فعالیت خود، 2 فروند با مجموع ظرفیت حدود Dwt2500 و در زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، 42 فروند با ظرفیت حدود Dwt525.000 بوده است.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در انتهای سال مالی مورد گزارش (1394.03.31) دارای 159 فروند شناور از انواع مختلف با مجموع ظرفیت Dwt5.239.822 می باشد. این ظرفیت با توجه به برنامه های توسعه ای وسیع شرکت و متناسب با افزایش حجم تجارت خارجی کشور و به جهت دستیابی به رونق اقتصادی طی سال های گذشته به طور مستمر در حال تغییر و افزایش می باشد. از جمله میتوان به ورود به بازار حمل LPG، محصولات شیمیایی و مشتقات نفتی اشاره کرد.

در راستای سیاست های خصوصی سازی، هیئت محترم وزیران طی مصوبه شماره 61972 مورخ 1378.11.09 مالکیت 51 درصد از سهام شرکت را به سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری به طور مساوی انتقال داد و طبق اساسنامه جدید از تاریخ 1379.01.20، شرکت از شمول قوانین و مقررات مربوط به شرکت های داخلی و به عنوان شرکت غیر دولتی و بر اساس قانون تجارت اداره می گردد.

متعاقب ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص نحوه اجرای اصل 44 قانون اساسی و بر اساس مصوبه هیئت عالی واگذاری، اقدامات و پیگیری های مستمر جهت پذیرش سهام شرکت در بازار سرمایه متعاقب آن انجام و در تاریخ 87.02.28 سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سازمان بورس اوراق بهادار تهران عرضه گردید و بر اساس تغییرات به وجود آمده تنها 20 درصد از سهام شرکت در اختیار شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران باقی ماند و حدود 25.5 درصدسهام در اختیار سازمان تأمین اجتماعی، 25.5 درصد سهام در اختیار صندوق بازنشستگی، 24 درصد در اختیار شرکت های سرمایه گذاری استانی (سهام عدالت) ، 2.45 درصد سهام به کارکنان شرکت و 2.55 درصد نیز در بورس عرضه شد.

در تاریخ 1394.03.31 سهام متعلق به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی 25.83 درصد، صندوق بازنشستگی 25.53 درصد، شرکت های سرمایه گذاری استانی (سهام عدالت) 24 درصد، دولت (شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران) 17 درصد، شرکت بازسازی کوثر نبوت 2.99 درصد و سهام شناور آزاد 4.65 درصد بوده است.

سرمایه شرکت اصلی:

سرمایه شرکت اصلی در سال 1379 به مبلغ 400.000 میلیون ریال (شامل تعداد 400.000.000 سهم به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) رسید و متعاقباً طی چندین مرحله به شرح زیر به مبلغ 16.393 میلیارد ریال ( شامل تعداد 16.393 میلیارد ریال سهم به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال افزایش یافته است.

حکشتی

 

ترکیب سهامداران:

ترکیب سهامداران عمده گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پایان سال مالی منتهی به 1394.03.31 و تاریخ تأیید گزارش به شرح جدول ذیل بوده است.

حکشتی

 

وضعیت ناوگان تحت اپراتوری شرکت های حمل فله و کانتینری در تاریخ 1394.03.31

حکشتی

 

مقایسه وضعیت ناوگان گروه طی 4 دوره مالی – از 1390.03.31 لغایت 1394.03.31

حکشتی

 

برنامه های آتی:

· برنامه ریزی جهت دریافت فاینانس از منابع داخلی و خارجی به منظور تأمین اعتبار پروژه های در دست خرید و ساخت طبق برنامه های راهبردی پنج ساله آتی

· طراحی و اجرای سیستم های جامع مالی هلدینگ

· بررسی و مطالعه راهکار های گزارشگری منابع و مصارف وجوه نقد در هلدینگ

· بررسی و مطالعه مجموعه اسناد بالادستی از جمله قوانین مالی- مالیاتی جهت بهره برداری و استفاده از ظرفیت های قانونی و معافیت های مالیاتی

· تشویق و ترغیب شرکت های گروه جهت پیگیری و اجرای مجموعه برنامه ها و پروژه های راهبردی

· اصلاح ساختار مالی شرکت از طریق افزایش سرمایه

ترازنامه:

حکشتی

صورت سود و زیان:

حکشتی

 

 

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
سها م کشتیرانی با توجه به روند کاری مناسب خط اروپاو ... در حال حاضر به زودی بالا خواهد رفت.
محسنی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳
باسلام خدمت شما.چه زمانی افزایش سرمایه انجام میشه