بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر : ۱۵۷۲۶۶
خبرگزاری آنا: بابک زنجانی در ادامه دفاعیات خود در خصوص شکایت بانک مسکن، گفت: من مبلغ 65.5 میلیون یورو معادل 67 میلیارد تومان را به صورت دستی و چند روزه به بانک مسکن پرداخت کردم و قرار شد آنها ظرف چند روز بعد پول را برگردانند.

وی افزود: اما آقایان بانک مسکن معتقدند که چنین پولی را از من نگرفته‌اند در حالی‌ که کاملاً مشخص است که من ساعت چهار بعد از ظهر از شعبه کیش برای آنها پول فرستادم، اصلاً ما فرض را بر این می‌گذاریم که شما هر چه می‌گویید درست است، خوشبختانه در جلسه روز گذشته اعتراف کردید که 67 میلیارد به من بدهکار هستید.

وی در خصوص همکاری با بانک مسکن گفت: قبل از پرداخت 67 میلیارد تومان در سال‌های گذشته بابت فروش گازوئیل چند سفته مدت‌دار به مبلغ 41 میلیارد و 800 میلیون تومان داشتم، آن موقع هیچ کدام از بانک مسکنی‌ها را نمی‌شناختم، رفتم و گفتم می‌خواهم این سفته‌ها را تنزیل کنید و آنها نیز 27 یا 28 میلیارد پول پرداخت می‌کنند و این تنزیل برای 6 ماه بوده است.

بابک زنجانی ادامه داد: آنها برای 6 ماه 14 میلیارد از من سود گرفتند در حالی‌ که 4 سال گذشته و آنها 67 میلیارد تومانی را که به عنوان کمک انسانی به آنها داده بودم به من پرداخت نکردند و من حتی سودی هم از آنها نخواستم.

متهم پرونده نفتی تصریح کرد: متأسفانه بانک مسکن در کیفرخواست، 67 میلیارد تومانی را که من به آنها داده‌ام پول مدیر بین‌المللی بانک عنوان کرده‌اند، اما پس از توضیحات من مدیرشان پیگیری می‌کنند و اعلام می‌کنند که بدهکار هستند، من بارها نامه‌نگاری کردم که پولم را بگیرم اما آنها من را سر می‌دواندند تا جایی که حاضر شدم به جای پول، اموال ملکی بگیرم.

زنجانی با بیان اینکه آقایان تعدادی ملک به من معرفی کردند و صاحب ملک هم نامه‌ای داد که حاضر است بابت 67 میلیارد، املاک را به من بدهد، گفت: دوباره بانک دست دست کرد تا جایی که فهمیدم یکی از ملک‌ها را در شهرک غرب به شخصی به نام آقای (ث) واگذار کردند.

وی افزود: آقایان عدم انتقال اموال را نامه بازپرس پرونده می‌دانند در حالی که نامه 5 ماه بعد از بازداشت من نوشته شد و این در صورتی است که آقایان 4 سال وقت داشتند پول من را بدهند.

بابک زنجانی در خصوص صحبت‌های وکیل بانک مسکن مبنی بر اینکه حکم توقیف اموال را تکذیب کرده، گفت: ایشان در راستای صحبت من مبنی بر گرفتن حکم توقیف اموال گفته‌اند که من تشویش اذهان عمومی کرده‌ام، به همین خاطر من از وکیلم می‌خواهم حکم را اجرا کنند که آنها فکر نکنند که بازی می‌کنم و شوخی دارم.

بابک زنجانی در ادامه گفت: آقایان بانک مسکن درخصوص دستگاه (ایوان تو ایوان) گفته‌اند که من 16 میلیون بابت دو دستگاه از آنها گرفته‌ام، خب این ابزار کار شما بوده و اگر خیلی برایتان سخت است من 16 میلیون تومان را می‌دهم و شما هم دو دستگاه کامپیوتر من را بدهید.

بابک زنجانی در ادامه دفاعیات خود گفت: آقایان اعلام کردند که من جواب تلفن‌هایشان را نمی‌دادم و حواله ایران دیر به حسابشان می‌رسیده، اگر ناراضی بودید چرا 5 شهریورماه 91 در بانک مالزی من حساب باز کردید؟ آدم که با یک شخص بد کار نمی‌کند.

وی خطاب به نمایندگان بانک مسکن گفت: من اصلاً از شما هیچ ملکی نمی‌خواهم چرا که از آن املاک، ملک شهرک غرب را به آقای (ث) داده‌اید، یکی را یکی از ارگان‌ها گرفته و یکی را آقای (ل) در آن نشسته، مگر من می‌توانم دنبال این‌ها بروم؟ شما هم نمی‌توانید سند بزنید.

وی ادامه داد: یکی از املاکی که معرفی کردم، ملک امیرآباد است که بانک تجارت هم طلبکارش است، من نمی‌گویم پول را به جایی بدهید، به خودم ریجکت کنید.

متهم نفتی ادامه داد: قرار شد من مدارکی را ارائه کنم که 15 میلیارد یورو را از شیخ اماراتی گرفتم.

وی ادامه داد: در تجارت، آدم‌ها به اعتبار با هم کار می‌کنند چرا که اگر این اتفاق نبود وزارت نفت هم یک میلیارد و 400 میلیون یورو از حسابش را به حساب من واریز نمی‌کرد.

شیخ حشر آدم سیاسی و بزرگی است

وی با بیان اینکه شیخ حشر آدم سیاسی و بزرگی است، گفت: من نمی‌توانم به او بگویم به دادگاه ایران بیا و حرف بزن، او شاید قید پولش را بزند ولی وارد این حاشیه‌ها نمی‌شود.

وی خطاب به قاضی گفت: شما هماهنگ کنید تا شخصی که مورد اطمینان دادگاه است با شیخ در امارات ملاقات کرده و جلسه‌ای بگذارد، اگر نه از طریق ویدئو کنفرانس به صورت غیر علنی خودتان با او حرف بزنید و هر سئوالی دارید بپرسید، من کار بیشتری نمی‌توانم انجام دهم.

بابک زنجانی در واکنش به این صحبت که می‌گویند پول‌هایش فاقد منشأ است، گفت: من سئوالم این است که اگر آدم بی‌منشأیی هستم چگونه شرکت HK یک و نیم میلیارد یورو به من داد؟ حتی اگر من آدم بی‌پشتوانه‌ای هم باشم امروز در دو مرحله 4 هزار میلیارد تومان از اموال من را به نفت داده‌اید، اگر من منشأ نداشتم چگونه این کار را انجام داده‌اید؟

بابک زنجانی در ادامه دفاعیات خود در دهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی، گفت: بانک مسکن در خصوص کارت‌های اعتباری موضوعاتی را مطرح کرده که باید به آنها پاسخ بدهد. من جمعاً 91.5 میلیون یورو به بانک مسکن کارت دادم، بانک مسکن از این رقم 48 میلیون یورو استفاده کرد و چون پول نداشت در ازای مابقی آن کارت‌ها را به من برگرداند که در این خصوص هیچ مطالبه‌ای از هم نداریم.

وی ادامه داد: وکیل بانک مسکن معتقد است چون وزرای وقت مصوبه‌ای داده بودند، بانک مسکن به من اعتماد کرده بود اما این موضوع اصلاً درست نیست چون آنها مصوبه را تیرماه 91 صادر کردند در حالی که کارکرد بانک مسکن مربوط به خیلی قبل از اینهاست.

متهم نفتی در خصوص ادعای بانک مسکن مبنی بر اینکه چون 60 درصد سهام بانک ملت در مالزی بوده، بانک مسکن هم حاضر به همکاری با ما شده، گفت: این مطلب هم دروغ است چون زمانی که بانک مسکن تصمیم گرفت همکاری خود را با ما آغاز کند از بانک مرکزی استعلام گرفت و آنها اجازه کار محدود دادند و ریسک مربوط به بانک را به خودشان تثبیت کردند.

بابک زنجانی تصریح کرد: بانک مسکن یک میلیارد یورو پول را از من به صورت سپرده گرفته و روی حساب سپرده من برگه مسدودی داده بودند و اعلام کرده بودند که یک میلیارد یورو از حساب من نزد این بانک مسدود است و من در روزهای آخر خودم این برگه را از بانک ملت گرفتم و به شما دادم.

بانک مسکن با پول‌های من رتبه ارزی خود را افزایش داد

وی با بیان اینکه بانک مسکن با پول‌های من رتبه ارزی خود را افزایش داد، گفت: این مبلغ ماه‌ها نزد بانک مسکن بود اما پس از تحریم آنها گفتند چون تحریم شدیم شما منشأ ندارید و این در حالی بود که بانک مسکن با این پول رتبه ارزی خود را افزایش داد و روزنامه‌ها آن سال‌ها نوشتند بانک مسکن یکی از مجموعه‌هایی است که رتبه ارزی خود را افزایش داده است.

بابک زنجانی با اشاره به اینکه مسئولان بانک مسکن در حساب لیر ترکیه، یوآن چین و یوروی خود حدود 100 میلیون یورو پول در بانک مالزی من واریز کردند، گفت: از آنجایی که من 65.5 میلیون یورو طلبکار بودم به بانکم دستور دادم تا سقف 65.5 میلیون یورو از این مبلغ به بانک مسکن پرداخت کنند. من اگر می‌خواستم کلاهشان را بردارم همه 100 میلیون یورو را بر می‌داشتم.

وی خطاب به وکیل بانک مسکن، گفت: اگر دقت کنید می‌بینید ما هیچ حسابی با هم نداریم، من 65.5 میلیون یورو از شما طلبکار بودم و همین رقم در حساب بانک ملت در مالزی وجود دارد.

وی ادامه داد: مسئولان بانک مسکن مدعی شده‌اند که با وجود واریز 442 میلیارد ین ژاپن بابت تامین اجتماعی به حساب این بانک، آنها حساب ین نداشتند، باید بگویم اولاً بانک مسکن به صورت پیام 999 درخواست گشایش حساب کرد و حساب هم افتتاح و ابلاغ شد که نامه‌اش موجود است؛ دوم اینکه مگر می‌شود پول را بدون حساب به کسی بدهند؟

وی افزود: اگر مسئولان بانک مسکن ناراضی بودند باید وجه را عودت می‌دادند اما وقتی قبول کرده‌اند خودشان باید پاسخگوی مشتری باشند، نمی‌توانید بگویید چون تحریم هستید، پول نمی‌دهید.

بابک زنجانی در ادامه دفاعیات خود، گفت: دی ماه سال 91 بانک مالزی تحریم شد و قرار شد ظرف مدت 15 روز نیز سوئیفت آن حذف شود در حالی که بانک مسکن دستور داده بود 21 فروردین ماه سال 92 پول پرداخت شود و چون سوئیفت قطع بود از طریق ایمیل گفته بود که این وجه را به بانک میتسوبیشی ژاپن ارسال کنید.

وی با بیان اینکه در آن زمان حساب بانک مسکن در میتسوبیشی قابل استفاده نبود، گفت: این درخواست‌ها فقط یک نمایش بود و متاسفانه بانک مسکن این روزها دست پیش را گرفته و شکایات بی‌منطقی را عنوان کرده و به این شکل می‌خواهد از زیر دین شرکت اف‌سی‌تی و تامین اجتماعی بیرون بیاید.

بابک زنجانی در ادامه با تاکید بر اینکه ما به دنبال ضرر زدن به بانک مسکن نیستیم، گفت: بارها گفته‌ام حتی اگر وجه یک میلیارد یورویی سپرده من را بازگردانند هم قبول می‌کنم، از طرف دیگر 4 میلیارد یورو مربوط به تامین اجتماعی، و این سازمان چک‌های خود را می‌خواهد.

وی گفت: اگر بانک مسکن در موعد مقرر اقدام نکند سازمان تامین اجتماعی هم می‌تواند با شکایت خود 4 میلیارد را از بانک مسکن وصول کند ضمن اینکه یک میلیارد هم باید از سوی این بانک به شرکت اف‌سی‌تی پرداخت شود.

زنجانی گفت: بر همین اساس پیشنهاد می‌کنم تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین من، بانک مسکن و تامین اجتماعی به امضا برسد تا بر اساس آن من پول خودم را از بانک مسکن بگیرم و چک‌های تامین اجتماعی هم عودت داده شود.

هدفم خرید ایران‌ایر و ادغام آن با قشم ایر و اونر ایر ترکیه بود

زنجانی در ادامه دفاعیات خود اظهار کرد: من هرگز 138 شرکت از تأمین اجتماعی نخریدم، من نه صورت مالی دریافت کردم و نه حتی بازدیدی از شرکت‌ها داشتم.

وی افزود: در تاریخ 27 آذر ماه سال 91 یعنی درست 12 روز قبل از اینکه تحریم شوم، تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان تأمین اجتماعی منعقد کردم و قرار شد من 4 میلیارد یورو به تأمین اجتماعی بدهم و معادل این رقم، شرکت‌های آنها را خریداری کنم.

زنجانی با بیان اینکه من در همان تفاهم‌نامه قید کردم اگر پول‌ها به هر دلیل قابل انتقال نباشد موضوع بر عهده من است، گفت: کسی که قصد کلاهبرداری داشته باشد چنین چیزی را در یک تفاهم‌نامه ذکر نمی‌کند ضمن اینکه برگه‌ای که ما امضا کردیم مبایعه‌نامه نبود بلکه یک تفاهم‌نامه بود.

متهم نفتی دلیل اصلی خود برای حضور در تامین اجتماعی را خرید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: هدف من این بود که این شرکت را با قشم ایر و هواپیمایی اونرایر ترکیه ادغام کنم چرا که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی 4 بار در روزنامه به مزایده گذاشته شده بود اما هیچکس آن را خریداری نکرده بود چون یک شرکت ضررده محسوب می‌شد و بارها هم ضرر داده بود.

زنجانی تأکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه قرار بود یک فقره چک به من بدهند اما پس از اینکه تأمین اجتماعی نامه تأیید واریز وجه را گرفت به آقای «ح-ف-ه» گفتم چون وضعیت این سازمان مشخص نیست و هر روز دعوا دارند چک وجه واریز شده را به جای یک فقره در 5 فقره بگیرد تا در روند خرید شرکت‌ها هر جا لازم شد از چک‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در حساب ریالی خود مبلغ ارزش چک را نوشته و آن را تبدیل به ین ژاپن کرده و دلیل اینکه امروز مبلغ تبدیل شده دو میلیارد بیشتر از رقم تفاهم‌نامه است به دلیل تفاوت نرخ ریال با ین ژاپن است که حتی اگر امروز حساب کنیم این تفاوت ممکن است به 10 میلیارد برسد.

زنجانی در ادامه تصریح کرد: زمانی که تحریم شدم 5 فقره چک داشتم و تنها 15 روز تا قطع شدن سوئیفت‌ها فرصت باقی بود. من طی تماسی با وزیر نفت به ایشان گفتم برای حساب شرکت HK که آن هم تحریم شده بود گرفتاری پیش می‌آید.

وی افزود: من به وزیر گفتم 4 میلیارد یورو در تأمین اجتماعی اعتبار دارم، شما با مرتضوی صحبت کنید که از این مبلغ 2 میلیارد یورو به شرکت HK پرداخت شود. وزیر نفت هم با مرتضوی صبحت کرد و قرار شد چک‌ها را به مبلغ 2 میلیارد یورو به وزارت نفت بدهد، وزارت نفت هم آنها را به مرتضوی می‌دهد تا امضا کند.

بابک زنجانی تأکید کرد: حتی در این خصوص از احمدی‌نژاد و بانک مرکزی اجازه گرفتم تا اینکه مرتضوی آن مسخره‌بازی‌ها را درآورد و دستگیر شد. بعد هم گفت امضایش اعتبار ندارد. از این 5 فقره چک 4 فقره را وزارت نفت روی پرونده گذاشته و یک فقره هم دست من بود که به دادگاه دادم.

متهم نفتی تصریح کرد: من 4 بار به تامین اجتماعی نامه زدم که توافق کنیم آنها 4 میلیارد یورو را برگردانند و چک‌ها را بگیرند اما بعد از تغییر دولت تامین اجتماعی گفت چک‌‌ها امانی است من هم گفتم هیچ وقت شما چک امانی دست من نداشتید بلکه این چک‌ها مقابل وجوهی است که به حسابتان واریز کردم.

زنجانی تصریح کرد: آنها اگر می‌خواهند موضوع حل شود بیایند توافق کنند بانک مسکن پول من را بدهد من نیز چک‌های تامین اجتماعی را می‌دهم.

داشتن خط سوئیفت نیازی به مجوز ندارد

زنجانی در ادامه دفاعیات خود اظهار کرد: در کیفرخواست سوال شده که آیا شرکت سوئیفت در مجموعه خود شرکتی به نام «آی‌وان» دارد یا خیر، که بانک مرکزی برای اینکه پاسخ بازپرس را بدهد نامه‌ای را به مدیر مرکز سوئیفت ارسال می‌کند و در جواب می‌آید که موسسه سوئیفت هیچ شرکتی در زیر مجموعه خود ندارد و سوئیفت نمی‌تواند مثل یک بانک عمل کند.

وی ادامه داد: این پاسخ‌ صحیح است اما ما که نگفته بودیم سوئیفت یک بانک است بلکه یک شرکتی است که نرم‌افزارها را به بانک‌ها می‌فروشد من هیچ وقت هم نگفتم آی‌وان زیرمجموعه سوئیفت است بلکه یکی از آپشن‌های به روز شده سیستم سوئیفت محسوب می‌شود.

بابک زنجانی تأکید کرد: سوئیفت منابع مالی بزرگی دارد و اینکه بگویم کار مالی انجام نمی‌دهد، اشتباه است. در این هنگام صلواتی خطاب به زنجانی گفت شما لطفا نسبت عملکرد خودت را در سوئیفت توضیح بده که زنجانی گفت: می‌گویند که شرکت SCT بنکرز به عنوان یک شرکت سوئیفتی ثبت نشده در حالی که این حرف صحیح نیست چون ما به عنوان یک شرکت سوئیفتی ثبت شدیم و خود شرکت سوئیفت هم این موضوع را تائید کرده است.

در این هنگام نماینده دادستان با اجازه قاضی از متهم سئوال کرد که شما مجوز سوئیفت را در کجا داشته‌اید در SCT دبی یا ایران که زنجانی گفت هم در ایران و هم در دبی مجوز داشتیم.

نماینده دادستان گفت: گزارش بانک مرکزی حاکی از این است که شما در هیچ جایی مجوز نداشتید، که زنجانی در پاسخ ادامه داد داشتن خط سوئیفت نیازی به مجوز ندارد که اگر اینگونه بود شرکت AEG در تهران به ما مجوز نمی‌داد.

در این لحظه کارشناس بانک مرکزی از قاضی صلواتی خواست تا از طریق یک پاورپوینت در خصوص سیستم سوئیفت و عملکرد بابک زنجانی در این سیستم توضیح دهد.

وی گفت: موسسه سوئیفت یک ابزار استاندار برای تبادل پیام‌های بین بانکی است و مقایسه‌اش با ایمیل یا فکس یک قیاس نادرست است.

این کارشناس افزود: اساساً اتصال مستقیم به سوئیفت مخصوص نهادهای مالی است و شرکت‌ها نمی‌توانند به صورت مستقیم به آن وصل شوند.

کارشناس بانک مرکزی با تأکید بر اینکه اتصال به سیستم سوئیفت به دو شکل انجام می‌شود، گفت: عمده پیام‌هایی که بانک‌ها و موسسات مالی و شرکت SCT از آن استفاده کرده است پیام‌های گروه یک یعنی درخواست پرداخت است.

وی در خصوص شرکت AEG گفت:‌ این شرکت لبنانی که ریاست آن را آقای «ق» بر عهده دارد مکاتبات لازم را برای الحاق سورینت به شرکت سوئیفت در سال 87 انجام می‌دهد و بانک‌ها را ترغیب می‌کند که گروهی درست کنند و شرکت سورینت را به آن دعوت کنند.

این کارشناس ادامه داد:‌ آقای «ق» برای اینکار ابتدا به سراغ دو بانک سامان و توسعه صادرات می‌رود اما وقتی این دو بانک امتناع می‌کنند بانک انصار این پیشنهاد را می‌پذیرد و گروه را تشکیل می‌دهد در این لحظه بابک زنجانی خطاب به کارشناس بانک مرکزی گفت که؛ تنها بانکی که از تشکیل گروه امتناع کرد بانک سامان بود و بانک توسعه صادرات و ما بیش از 50 یا 100 مورد پیام به بانک توسعه صادرات ارسال کردیم.

کارشناس بانک مرکزی گفت: اما برای ما خلاف این را نوشته‌اند و بررسی‌ها نشان داده که هیچ پیامی ارسال نشده که بابک زنجانی گفت شما شعبه میرداماد این بانک را چک کنید.

پس از اظهارات کارشناس بانک مرکزی نماینده دادستان گفت: آقای زنجانی ادعا کرده هم از ایران و هم از امارات مجوز داشته اما آنچه که مشخص است زنجانی تنها به عنوان یک زیرمجموعه می‌توانسته از خدمات بانک‌های دیگر استفاده کند.

وی ادامه داد:‌ شرکت AEG طی نامه‌ای اعلام می‌کند که بابک زنجانی به دلیل عدم دریافت مجوز از بانک مرکزی هیچگاه اجازه اتصال به بانک‌ها را نداشته و از پیام گروه 700 هم امکان بهره‌برداری نداشته و اگر پیامی صادر شده واقعی نبوده است.

پس از این اظهارات زنجانی تصریح کرد: آقای «ق» مسئول یک شرکت است که خدمات می‌فروشد و نمی‌تواند تشخیص دهد که من می‌توانم مجوز داشته باشم یا نه؟ شما رفته‌اید از آقایی به نام «ط» در مورد اینکه من برای داشتن سوئیفت مجوز داشته‌ام یا نه سئوال کرده‌اید این آقا مدیر هتل من بوده شما از مدیر هتل من می‌پرسید که زنجانی در امارات به خط سوئیفت وصل بوده یا خیر؟ ما در امارات خیلی کارها کرده‌ایم آقای «ط» از هیچکدام آنها خبر ندارد.

در این لحظه کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی خطاب به قاضی گفت:‌ ما انتظار داریم نماینده دادستان اجازه دهد موکل من حرفش را بزند همانگونه که ما در زمان قرائت کیفرخواست اجازه دادیم ایشان صحبت کند و هیچ چیزی هم نگفت.

وی ادامه داد:‌ اگر ایشان سئوالی دارد یادداشت کند و پس از قرائت دفاعیات موکل من سئوالات خود را مطرح کند. مجموعه فرآیند دادرسی یک هدفی را دنبال می‌کند که آیا بزه انتصابی موکل در کیفرخواست وارد است یا نه. آنچه که مطرح می‌شود ارتباطی به اتهامات انتصابی به موکل من ندارد و در این 4 ماهی که من پرونده را مطالعه کردم معلوم نیست محل نزاع طرفین کجاست.

بابک زنجانی در خصوص ارتباط با بانک ملت گفت: من قبل از مشارکت با بانک ملت بیش از 300 میلیون یورو در شعبه ارزی بانک ملت کیش در سال 87 داشتم که 100 میلیون یورو به مجموعه سپاه قرض دادم و 200 میلیون یورو برایم ماند.

وی افزود:‌ بانک ملت به دلیل اینکه من سپرده‌ام در آن شعبه حفظ کند با من وارد مذاکره شد و من اینگونه با بانک ملت وارد معامله شدم.

در این لحظه نماینده دادستان خواست حرفی بزند که بابک زنجانی واکنش نشان داد و گفت: شما اجازه بدهید من حرفم را بزنم و مدام وسط صحبت‌ها نیایید.

متهم پرونده فساد نفتی ادامه داد: بانک ملت نیامد که من سرمایه‌ام را بالا ببرم بلکه این من بودم که باعث رشد این بانک شدم.

بابک زنجانی ادامه داد:‌ آقای «م» می‌خواست در شهرک بهارستان کارخانه‌ای را برای ساخت لوله‌های نفتی احداث کند و دستگاهی از هلند و دانمارک بیاورد اما چون تحریم بود نمی‌توانست.

وی خطاب به نماینده دادستان گفت:‌ همین شرکت SCT بنکرز که شما آن را مسخره می‌کنید ال‌سی‌های این آقا را در هلند باز کرد و من تمام دستگاه‌های آنها را 10 میلیون یورو خریدم و الان در کارخانه آنها است نمونه این‌ها 100 تا بوده است.

بابک زنجانی گفت: ما در پست بانک سیستم آی‌وان تو آی‌وان را نصب کردیم اما از سیستم‌های نظارتی به من اعلام کردند که به این‌ها خدمات ندهید شرکت پست بانک کارت می‌خواست اما چون به من اعلام کرده بودند به آنها کارت نمی‌دادم و آنها از بانک‌های دیگر کارت می‌گرفتند خب من باید چه کار می‌کردم؟

پس از این اظهارات قاضی ختم جلسه دهم را اعلام کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیررضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
يه مسخره يه سنگي رو ميندازه توي چاه صد تا عاقل هم نمي تونه درش بياره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
بابک زنجانی به همراه تمام حامیان گردنکلفتش را اعدام کنید
ناشناس
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
با احمدی نژاد