بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
کد خبر : ۱۶۰۶۷۴
تاکنون در جامعه با انواع آسیب ها وبزه های اجتماعی مهمی  نظیر سرقت وکلاهبرداری  برخورد کرده ویا از طریق رسانه های گروهی با خبرهایی از انواع سرقت ها وکلاهبرداریها مواجهه بوده ایم اما به مدد توسعه فن آوری وتوسعه شبکه های مجازی وبا شکل گیری فضایی جدید تحت عنوان "فضای مجازی "؛بزه های اجتماعی فوق با رنگ وسیاق جدیدی به این فضا نیز رسوخ نموده وشکل نوینی از سرقت وکلاهبرداری در حال وقوع است.

به گزارش تابناک ایلام ،سرقت در فضای مجازی وبه واسطه بهره گیری از نرم افزارهای جدید واینترنت اغلب به شکل هک حسابهای مالی وجابجایی آنها وگاها هک شارژ تلفن های همراه  خود را نشان داده است اما این روزها با بهره گیری از اپلیکیشن های هک اینترنت های پرسرعت ، شکل جدیدی از سرقت در فضای مجازی در حال تجربه شدن است.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان ايلام در گفتگو با خبرنگار ما از دستگيري عامل اصلي سوء استفاده از اشتراک اينترنت ADSL خبر داد.

سرگرد "علي عباسي کساني " با اعلام اين خبر اظهار کرد: يکي از شهروندان شهرستان ايلام با در دست داشتن مرجوعه قضائي به اين پليس مراجعه و مدعي شد.که حجم ترافيک مصرفي اينترنت ADSL خانگي وي توسط فرد يا افرادي مورد سوء استفاده قرار گرفته است .

اين مقام مسئول در ادامه گفت: کارشناسان پليس فتا پس از بررسي هاي لازم و تحقيقات فني صورت گرفته توانستند عامل اصلي سوء استفاده از اشتراک اينترنت ADSLرا شناسايي و دستگير كنند.

وي در ادامه افزود: متهم انگيزه اصلي خود را از ارتکاب جرم مشکلات مالي عنوان نموده است . در ادامه با بيان اين موضوع که با استفاده از نرم افزار هاي موجود در زمينه شبکه و عدم رعايت نکات امنيتي توسط شاکي موفق شدم به مودم شاکي نفوذ و از پهناي باند وي سوء استفاده نمايم .

اين مقام انتظامي به مشترکين اينترنت توصيه نمود حتما به صورت دوره اي رمز عبور واي فاي و مودم خود را تغيير دهيد و در صورت مشاهده تغييرات مانند پايان يافتن حجم ترافيک مصرفي مودم خود را خاموش و نسب به تغيير پسورد مورد اقدام نمائيد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
بورس نیورز عجب جنایتی رو اینجا درج کردی من که از زور وحشت از پای کامپیوتر فرار کردم .
عجب... جنایتی
یعنی منهم که چند روز از اینترنت همسایمون سوء استفاده کردم به همین سرنوشت دچار میشم؟؟؟؟
اینقدر ما رو نترسون به جون خودت این قلب خیلی ضعیفه...