بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر : ۱۶۲۰۳۷
استاندار اصفهان گفت: شورای نگهبان صلاحیت یک منتخب حوزه انتخابیه اصفهان را رد کرده و ستاد انتخابات کشور پیگیر این موضوع است.

به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: یک هفته قبل از آغاز سال نو، شورای نگهبان در نامه ای صحت انتخابات درخصوص نامزدهای شماره یک، دو، چهار و پنج حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان را تایید کرد اما انتخابات منتخب سوم این حوزه انتخابیه را باطل اعلام نمود.

وی بااشاره به اینکه منتخب سوم شهرستان اصفهان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیگیریهایی را درخصوص برطرف شدن این مشکل آغاز کرده است، افزود: منتخب سوم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی دفاعیات خود را جمع بندی و از طریق استانداری اصفهان به ستاد انتخابات کشور اعلام کرده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نامه شورای نگهبان مبنی بر رد صلاحیت منتخب سوم اصفهان در مجلس شورای اسلامی روز 29 اسفند به دفتر استاندار رسیده است، اظهارکرد: من اول فروردین امسال و در تعطیلات نوروز پیرامون این موضوع با وزیرکشور صحبت کردم.

وی تصریح کرد: همچنین اعتراض منتخب سوم مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی را به وزیر کشور اعلام و پس از مکاتبات انجام شده، مقرر شد، این موضوع از سوی ستاد انتخابات کشور پیگیری شود.

زرگرپور درباره دلیل رد صلاحیت منتخب سوم اصفهان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان اظهارکرد: شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت ایشان را اعلام نکرده و این موضوع نیز بر ما پوشیده است.

وی با اشاره به اینکه استانداری اصفهان در اسفند سال گذشته پیگیر اعلام نظر شورای نگهبان درباره صحت انتخابات در این استان بود، تصریح کرد: یک هفته قبل از سال جدید، شورای نگهبان در نامه ای صحت انتخابات 15 حوزه انتخابیه اصلی و 35 حوزه فرعی استان اصفهان را تایید کرد.

** درصورت به نتیجه نرسیدن اعتراض منتخب سوم، نفر ششم جایگزین می شود


استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در نامه ارسال شده از سوی شورای نگهبان به برگزاری انتخابات میان دوره ای برای تعیین جایگزین اشاره شده است، تصریح کرد: در صورتیکه اعتراض منتخب سوم که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است به نتیجه نرسد، باتوجه به سوابق قبلی و آنچه در دوره های گذشته انتخابات اعمال شده است، نفر ششم انتخابات جایگزین خواهد شد زیرا این فرد 26.2 درصد آراء را به دست آورده و حائز شرایط است.

زرگرپور درعین حال نظر شورای نگهبان را فصل الخطاب دانست و افزود: ما به عنوان مجری انتخابات باید بگونه ای عمل کنیم که حق کسی ضایع نشود و انتخابات بصورت قانونی و در صحت کامل انجام شود. 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بانوی ایرانی
MOLDOVA, REPUBLIC OF
جمعه ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
اقایان شورای نگهبان این بانو به دلیلی که شما می دانید رد صلاحیت شد . ایا اقای نادر قاضی پور به دلایل بد اخلاقی وبد دهنی نسبت به مردم و مجلس رد صلاحیت شد یا نه ؟