بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
کد خبر : ۱۶۲۱۱۵

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت که آینده کشور با آگاهی مردم تأمین است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، امروز در چهارمین روز کاری سال جدید، وزیر کشور، قائم مقام وزیر به همراه تنی چند از معاونین، وزیر اطلاعات و معاونین ایشان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، جمعی از استانداران، اعضای مجمع متخصصین ایران و کانون همبستگی اساتید، نخبگان و دانشگاهیان کشور، تنی چند از مسؤولان و فرمانداری کاشان به همراه اقشار مختلف مردم در ادامه دیدارهای نوروزی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدارها با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و به عنوان شعار امسال نیز انتخاب شده است، باید درون زا و برون‌نگر باشد، گفت: بر اساس این سیاست باید از استعدادها، نیروی انسانی و امکانات موجود کشور به منظور رونق تولید داخلی و خودکفایی حداکثر استفاده انجام شود و با بهره‌مندی از سرمایه‌ خارجی و تکنولوژی‌های پیشرفته دنیا و رصد و تعامل بازارهای جهانی، اقتصاد را پویا و صادرات را افزایش دهیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، درون زایی و برون‌نگری را از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی و مکمل یکدیگر برشمرد و افزود: این دو در کنار یکدیگر سبب تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شوند، اگر درون زا نباشیم، وابسته می‌شویم و بدون سیاست برون‌نگرا نیز، تعامل، تجارت و صادراتی نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در بخش دیگری از سخنان خویش در دیدار وزیر، قائم مقام و معاونین وزارت کشور به برگزاری مطلوب و آرام انتخابات هفتم اسفند ماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، به اسلام، کشور و مردم در مجامع جهانی و بین‌المللی اعتباری دوباره بخشید و باعث شادی و امیدواری بیشتر مردم شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم از روند برگزاری و همچنین نتیجه انتخابات راضی هستند، گفت: نتایج انتخابات اخیر نشان داد که مردم به لیست‌ها به طور کامل رأی دادند و این امر نشانگر این است که مردم به خوبی درک کرده‌اند که انتخابات انفرادی جواب نمی‌دهد و نمی‌توان تصمیمات اساسی گرفت و این شیوه در بیشتر نقاط دنیا مرسوم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، خاطر نشان کرد: استقامت، حفظ استقلال و عدم تأثیرپذیری از فشارها و بی‌طرفی وزارت کشور در انتخابات از نقاط قوت آن بود و ناظران انتخابات باید طرفدار عدالت و در قبال اعلام نظرها و آبروی افراد پاسخگو باشند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خلق مجلسی معتدل و زنده را حاصل حضور مردم در صحنه توصیف کرد و افزود: انتظار می‌رود دیگر از تریبون مجلس شاهد هتاکی‌ها، دروغ‌گویی‌ها و سوء استفاده‌هایی که با عدالت اسلامی و موازین شرعی و انسانی سازگار نیست، نباشیم و نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی باید به تصویب قوانین مفید و کارگشای مشکلات مختلف مردم بپردازند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با هوشیاری مردم به نتایج خوبی در انتخابات دست یافتیم و من توفیق پیدا کردم در بخشی از این حماسه مردمی حضور ناچیزی داشته باشم.

وی به حضور چشمگیر زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: زنان تحصیلکرده با نشان دادن سطح توانایی‌ها خود، روز به روز جایگاه خود در کشور را ارتقا می‌دهند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه آینده کشور با آگاهی مردم تأمین است، گفت: امیدوارم روزی موفق به اجرای کامل عدالت اسلامی در کشور شویم و این روز چندان دور نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از مسؤولان شهرستان کاشان با اشاره به نقش و جایگاه استان اصفهان در کشور به برخی مشکلات و مسائل مطرح شده توسط مسؤولان این شهرستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم استانداران سراسر کشور از جمله اصفهان با شجاعت و درایت نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

در ابتدای این دیدار، امیری، قائم مقام وزیر کشور با تبریک سال نو و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به ارائه گزارش مبسوطی از نحوه برگزاری انتخابات در سطح کشور و امنیت حاکم در روز برگزاری آن، گفت: حضور باشکوه و گسترده مردم در انتخابات بیانگر نقش بی‌نظیر شما در ایجاد علاقه و امید به مردم در پاسداری و صیانت از آراء آنها بود.

وی افزود: رهنمودها و حمایت‌های شما از دولت و کارگزاران نظام مایه دلگرمی ما بوده و آینده روشنی را برای دولت و ملت ایران به ارمغان خواهد آورد.

الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس جمهور با تشکر و قدردانی از زحمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تنظیم و تدوین سیاست‌های کلی در مجمع تقاضا کرد تا با توجه به بررسی سیاست‌های کلی قانون‌گذاری در مجمع حیطه‌های قانون‌گذاری مشخص و شفا‌ف‌سازی در قوانین و تسهیل در قوانین مربوطه به سرمایه‌گذاری‌های خارجی صورت پذیرد.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید نیز با اشاره به همکاری این صندوق با شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حمایت از کارآفرینان، گفت: مکانیزمی را که مجمع تشخیص برای صندوق توسعه ملی پیش‌بینی کرد، بسیار آینده‌نگر و استراتژیک است.

مومنیان فرماندار کاشان و مالکی سفیر سابق ایران در افغانستان هم در این دیدارها به بیان اقدامات و فعالیت‌های اجرایی به عمل آمده در شهرستان کاشان و مسائل منطقه‌ای به ویژه افغانستان و فعال‌تر شدن گروه‌های تروریستی در منطقه ارائه داد.

سایر دیدار کنندگان نیز با ارائه گزارشی از حوزه فعالیت‌های خود، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را عنصر تعادل و تعامل در نظام دانستند و اظهار داشتند که پس از انتخابات مسئولیت‌های شما بیش از پیش افزایش یافته است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
هرچه سواد علمی و آگاهی سیاسی بیشتر شود, شرایط زندگی بهتر میشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
درود بر هاشمی قهرمان و صبور