بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
کد خبر : ۱۶۴۱۷۷
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با طبیعی خواندن شرایط تندری و ناپایدار جوی در فصل بهار از وقوع سیلاب در برخی استان‌ها در روز آینده خبر داد.

به گزارش انتخاب، احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان این مطلب که به سبب افزایش سرعت وزش باد روی عراق طی امروز و فردا پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان پیش‌بینی می‌شود، افزود:جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از شرایط مخرب جوی، اقدامات احتیاطی لازم توسط هموطنان و سازمان‌های اجرایی به عمل آید. وی با اشاره به اینکه این موج در حال گذر است و شرایط تندری و ناپایدار امروز (شنبه اول خرداد) کمابیش در بخش‌های شرقی، ارتفاعات البرز، مازندران، شرق استان تهران برقرار است، اضافه کرد: بعد از گذر موج، شرایط پایدار در کشور ایجاد می‌شود. وظیفه با بیان اینکه تا روز دوشنبه سوم خرداد، هوای خنک‌تری را نسبت به هفته قبل تجربه خواهیم کرد و از روز سه‌شنبه 4 خرداد به بعد افزایش دما را خواهیم داشت، گفت: در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده (3 تا 5 خرداد) در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز، بارش‌های بهاری را در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، شاهد خواهیم بود. 

 بنابراطلاعیه سازمان هواشناسی،طی امروز رگبار باران ، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید به شرح زیر پیش بینی می شود:

شنبه 95/3/1 در استانهای مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی تهران، شمال سمنان و نیمه شرقی یزد و کرمان.

در این شرائط در دره های کوهستانی پرشیب احتمال وقوع سیلهای ناگهانی، برخورد صاعقه بویژه در مناطق کوهستانی، وقوع شرائط تندری (توفانی) و رگبارهای موقت شدید با پتانسیل آبگرفتگی و تگرگ وجود دارد.

*میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر