بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
مدیر سرمایه گذاری های شرکت سبد گردان نوین نگر آسیا عنوان کرد:

با تحلیل شاخص کل ، بورس ریسک بالایی ندارد

کاهش حجم معاملات باعث از بین رفتن انرژی بازار در جهت صعود قیمت ها شد و افت شاخص کل را به دنبال داشت و تا زمانی که حجم معاملات روزانه در همین سطوح باقی بماند نمی توان انتظار رشد پر قدرت در بازار سرمایه را داشت.
کد خبر : ۱۶۴۳۴۲
نویسنده :
یارمحمدی

ورود نقدینگی به بازار و افزایش حجم معاملات طی ماه های پایانی سال گذشته موجب شد تا قیمت ها در بازار با رشد مواجه شوند، اما از اوایل سال جاری با کاهش این حجم در بازارهای بورس و فرابورس، بازار سرمایه روند اصلاحی به خود گرفت و قیمت سهام اکثر شرکت ها با افت همراه شدند.

مدیر سرمایه گذاری ها شرکت سبد گردان نوین نگر آسیا ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود، از دی ماه سال گذشته حجم معاملات از سطح 100 میلیارد تومان به سطح 700 میلیارد تومان رشد کرد، اما پس از مدتی روندی نزولی به خود گرفت و با اصلاح به سطح 250 تا 300 میلیارد تومان رسیده است.




شاخص به پایین تر از 72 هزار واحد نمی رسد/ بورس ریسک بالایی ندارد

علی قاسم نژاد در ادامه افزود: کاهش حجم معاملات باعث از بین رفتن انرژی بازار در جهت صعود قیمت ها شد و افت شاخص کل را به دنبال داشت و تا زمانی که حجم معاملات روزانه در همین سطوح باقی بماند نمی توان انتظار رشد پر قدرت در بازار سرمایه را داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: عواملی همچون آغاز فصل مجامع، عوامل خارجی همچون احتمال کاهش نرخ سود بانکی و خوش بینی هایی که در جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران خارجی ایجاد شده، حل شدن مشکل نقل و انتقال پول می تواند طی چند ماه آینده باعث افزایش حجم معاملات در بورس و به الطبع موجب رشد شاخص کل گردد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت صنایع مختلف در بازار گفت: همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود، روند ماه های اخیر در برخی از گروه ها همچون خودرویی ها با روند حرکتی بازار بورس تطبیق بالایی دارد، به طوریکه با افت و یا کاهش حجم معاملات و شاخص، قیمت و حجم معاملات با همبستگی بالایی از آن تبعیت می کند.

شاخص به پایین تر از 72 هزار واحد نمی رسد/ بورس ریسک بالایی ندارد

این گروه در حال حاضر به محدوده قیمتی رسیده که از نظر تحلیلگران تکنیکال محدوده حمایتی محسوب می شود البته در برخی از شرکت های این گروه، روند نزولی شکسته شده و با افزایش حجم معاملات می توان انتظار رشد قیمت به سطوح بالاتر را نیز متصور شد. در صنعت بانکداری نیز با وجود حجم معاملات اندک اصلاح قیمتی را پشت سر گذاشته اند و سهام این گروه در محدوده کف قیمتی قرار گرفته اند لذا خرید از این گروه با ریسک کم و حد ضرر پایین همراه است. در گروه فلزات اساسی شاهد ورود پول به برخی از سهام این گروه بودیم که موجب رشد قیمت آنها گردید، اما با وجود تأثیر گذاری مستقیم قیمت های جهانی بر وضعیت سودآوری بایستی اقتصاد چین به دقت رصد گردد تا به درک درستی از پایداری قیمت های کنونی جهانی برسیم!

وی ادامه داد: چشم انداز قیمت جهانی نفت مثبت است و با توجه به شکست روند نزولی قیمت جهانی نفت می توان انتظار داشت گروه پتروشیمی نیز روند صعودی بخود بگیرد ، اما این اتفاق در بازه زمانی میان مدت اتفاق خواهد افتاد چرا که بازار برای تزریق پول به این گروه باید اعتماد از دست رفته خود را به دست بیاورد و به کاهش حاشیه سود این شرکت ها عادت کند و انتظارات خود را تعدیل کند. به طور کل با افت حجم معاملات قیمت برخی سهم ها به محدوده قیمت های دی ماه سال گذشته رسیده و روند کلی بازار تنها به پاشنه حرکت یک گروه آن هم گروه خودرویی می چرخد.

قاسم نژاد در خاتمه خاطر نشان کرد: به نظر من با توجه به تمامی موارد عنوان شده، شاخص کل در بلند و میان مدت برآیندی صعودی داشته و در بدبینانه ترین حالت از کانال 70- 72 هزار واحدی کم تر نخواهد شد، اما در بازه زمان کوتاه مدت هنوز روند نزولی شکسته نشده ولی با توجه به چشم انداز مثبت بلند مدت، بازار سرمایه ریسک بالایی ندارد و با حد ضرر معقول می توان در بازار سرمایه اقدام به سرمایه گذاری نمود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
سرمابه گذاری در بورس برای سود کردن است نه ضررکردن.زمستان سال 92 شاخص 88هزار و
خرداد 95 حدود 77 هزار ،خیلی ها در این مدت با ضررهای زباد باقیمانده سرمایه خود را از بورس خارج کردند.تجربه نشان داده به وعده های مسئولین اقتصادی کشور نباید اعتماد کرد. حقوقی ها ، حرفه ای های بورس ،نوسانگیرها،وکسانی که خبرهای رانتی دارند در بورس سود می کنند، بقیه که بدون در نظرگرفتن حقوقی ها اکثریت هستند ضرر،ضرر وبازهم ضرر.