بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
در گفتگو با معاونت مالی و اقتصادی ماشین سازی نیرو محرکه بررسی شد:

علت اقبال فعالان بازار به "تمحرکه"

از مهمترین برنامه های شرکت ماشین سازی نیرو محرکه ساخت نیروگاه با ظرفیت تولید 8 مگاوات در سال می باشد که طی دو مرحله صورت خواهد پذیرفت، مرحله اول تولید 2 مگاوات است که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان سال جاری به اجرا و بهره برداری می رسد ولی آثار سودآوری این طرح در بودجه سال مالی جاری لحاظ نشده است.
کد خبر : ۱۶۴۳۴۷
نویسنده :
یارمحمدی

نماد معاملاتی شرکت ماشین سازی نیرو محرکه که 29 اردیبهشت ماه به دلیل ارائه اطلاعات با اهمیت متوقف شده بود، روز گذشته بدون محدودیت نوسان با رشد نزدیک به 9 درصدی بازگشایی و با اقبال سرمایه گذاران همراه شد. این صف خرید در حالی برای سهم "تمحرکه" تشکیل شد که اخبار متفاوتی در خصوص افزایش سرمایه و طرح های توسعه این شرکت در بین اهالی تالار مطرح می باشد.

در همین ارتباط معاونت مالی و اقتصادی شرکت ماشین سازی نیرو محرکه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: از مهمترین برنامه های شرکت ماشین سازی نیرو محرکه ساخت نیروگاه با ظرفیت تولید 8 مگاوات در سال می باشد که طی دو مرحله صورت خواهد پذیرفت، مرحله اول تولید 2 مگاوات است که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان سال جاری به اجرا و بهره برداری می رسد ولی آثار سودآوری این طرح در بودجه سال مالی جاری لحاظ نشده است.

حمید موحدی در ادامه در خصوص نحوه تأمین مالی جهت ساخت این نیروگاه گفت: طبق طرح توجیهی، قرار بر این است که بخشی از منابع مالی مورد نیاز از طریق افزایش سرمایه از محل آورده نقد و مابقی از طریق تسهیلات بانکی تأمین گردد. که حدود 20 میلیارد ریال از این منابع از طریق افزایش سرمایه انجام می گردد و اثر سودآوری و درآمدزایی این طرح در بودجه سال مالی جاری لحاظ نشده است.

علاوه بر این طرح توسعه در بین اهالی تالار بورس خبرهایی مبنی بر افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز مطرح می باشد که این مقام مسئول در این رابطه گفت: در ماه های پایانی سال گذشته مدارک لازم جهت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های شرکت تهیه و به سازمان بورس ارائه شده که پس از اتمام ارزیابی های لازم به انجام این افزایش سرمایه همراه با معافیت مالیاتی اقدام کنیم تا ساختار مالی "تمحرکه" نیز اصلاح گردد.

موحدی در خاتمه خاطر نشان کرد: در کنار برنامه های مذکور در مناقصات زیادی شرکت کرده ایم که جمعاً به ارزش 50 تا 60 میلیار تومان می باشد و پس از اجرای این برنامه ها و با اصلاح ساختار مالی شرکت از زیان دهی خارج خواهد شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
ROMANIA
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
2000تومن میشه

اکنتوری دیگی خواهد شد
ساده ساده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
با تحولاتی که در شرکت هست سودسازی 300 تومانی در پیش است.