بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
معاونت فنی شرکت املاح معدنی ایران مطرح کرد:

طرح توسعه صادرات نمک تصفیه شده

هزینه سرمایه گذاری طرح تولید نمک خوراکی به روش هیدرومیل 70 میلیارد ریال بود که از طریق بودجه شرکت تأمین شد این طرح اثری روی سود سال 95 ندارد و شرکت پیش بینی سودی از این بابت ندارد ولی باعث افزایش ظرفیت تولیدی شرکت می شود.
کد خبر : ۱۶۴۳۵۱
نویسنده :
فرشادفر

شرکت معدنی املاح ایران با سرمایه 21 میلیارد تومان در زمینه تولید پودر سولفات سدیم و نمک تصفیه فعالیت می نماید. این شرکت به لحاظ تولید نمک تصفیه رتبه 1 را در کشور دارا می باشد و به تنهایی 85 درصد نیاز کشور به پودر سولفات سدیم را تأمین می کند. با توجه به اینکه کاربرد سولفات سدیم در حال کاهش است و به منظور افزایش ظرفیت تولید این شرکت در سال 93 اقدام به دریافت مجوز تأسیس برای اجرای طرح تولید نمک خوراکی به روش هیدرومیل به ظرفیت 40.000 تن در سال در مجتمع گرمسار نمود در تاریخ 13 اردیبهشت سال جاری دکتر روحانی در سفر استانی خود به سمنان توسط مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از این طرح تولیدی بهره برداری کرد.

معاونت فنی شرکت معدنی املاح ایران در گفتگو با بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق تصریح کرد: هزینه سرمایه گذاری طرح تولید نمک خوراکی به روش هیدرومیل 70 میلیارد ریال بود که از طریق بودجه شرکت تأمین شد این طرح اثری روی سود سال 95 ندارد و شرکت پیش بینی سودی از این بابت ندارد ولی باعث افزایش ظرفیت تولیدی شرکت می شود.

قاسم زاده در مورد افزایش نرخ محصولات در بودجه سال 95 اظهار داشت: برای پودر سولفات سدیم در سال جاری 7 درصد افزایش قیمت در نظر گرفته شده است ولی چون بازار نمک تصفیه شده رقابتی است و از طرفی انجمن صنفی قیمت را تعیین می کند قیمت ها مانند سال گذشته است.

وی در خاتمه در مورد بازار محصولات شرکت توضیح داد: شرکت به لحاظ تولید و فروش همواره رقمی بالاتر از ظرفیت اسمی تولید نموده است به دلیل کیفیت بالای محصولات و شبه انحصاری بودن تولیدات شرکت همواره روند صعودی داشته است و صادرات کشور به دلیل تحریم های چند سال اخیر و ممنوعیت صادرات پایین بوده، هم اکنون 2 درصد فروش شرکت صادراتی است. تقاضای سولفات سدیم در داخل کشور زیاد است و از این رو قصد توسعه صادرات این محصول را نداریم در واقع برنامه توسعه صادرات ما معطوف به نمک تصفیه شده است که با نرخ مبادله ای انجام می شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر