بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
مدیر صندوق آرمان کارآفرین مطرح کرد:

اقبال به اوراق بدهی بازار سرمایه

بانک محل تأمین مالی کوتاه مدت است برای تأمین مالی بلند مدت باید به بازار سرمایه روی آورد یکی از مزایای اوراق بدهی در بازار سرمایه نسبت به تأمین مالی بانکی می توان به هزینه تأمین مالی کم تر بازار اوراق بدهی نسبت به وام بانکی اشاره کرد زیرا با ایجاد شفافیت در بازار سرمایه و توسعه ابزارهای نوین مالی اقبال به بازار سرمایه نیز بیشتر می شود و در نتیجه سرمایه گذاری در اوراق بدهی نیز گسترده تر می شود.
کد خبر : ۱۶۴۴۳۵
نویسنده :
فرشادفر

پیشی گرفتن تأمین مالی از طریق بازار اوراق قرضه بر استقراض از بانک ها طی یک تا دو سال آتی دور از ذهن نخواهد بود.

با ایجاد موسسات رتبه بندی شرکت هایی که در درجه اعتباری بالاتری دارند اوراق بدهی بیشتری منتشر خواهند کرد. با توجه به مسأله معوقات بانکی و سخت گیری بیشتر بانک ها در وصول مطالباتشان تأمین مالی از طریق بانک برای شرکت های بسیاری دشوار شده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، مدیر صندوق آرمان کارآفرین ضمن ابراز مطالب بالا اظهار داشت: بانک محل تأمین مالی کوتاه مدت است برای تأمین مالی بلند مدت باید به بازار سرمایه روی آورد یکی از مزایای اوراق بدهی در بازار سرمایه نسبت به تأمین مالی بانکی می توان به هزینه تأمین مالی کم تر بازار اوراق بدهی نسبت به وام بانکی اشاره کرد زیرا با ایجاد شفافیت در بازار سرمایه و توسعه ابزارهای نوین مالی اقبال به بازار سرمایه نیز بیشتر می شود و در نتیجه سرمایه گذاری در اوراق بدهی نیز گسترده تر می شود.

وی ادامه داد: انتشار اوراق قرضه رهنی بانک مسکن ابزاری نوین در تأمین مالی بانک هاست و توسعه ابزارهای نوین مالی قطعاً خبر مثبتی برای بازار سرمایه نیز می تواند باشد دولت نیز در چند سال اخیر اقبال بیشتری به بازار سرمایه با انتشار اوراق خزانه و ... نشان داده است و از ظرفیت بازار سرمایه برای اسقراض بیشتر از پیش استفاده می کند.

علی بیگی در ادامه افزود: به عقیده بنده بازارسرمایه دچار ابهام و عدم شفافیت است و نمی توان به طور قطع در مورد اقبال سرمایه گذاران به گروه های مختلف موجود در بازار صحبت کرد در چند ماه اخیر خوش بینی در گروه خودرو زیاد بود و به دلیل روش درست مهندسی مالی و خبر حضور سرمایه گذاران خارجی اقبال به بخش خودرو وجود دارد اما خوش بینی در بانکی ها به دلایل عرضه های سنگین و بحث تحریم های بانکی که کماکان پابرجاست کم تر شده است.

در کل به عقیده بنده بازار خبرهای سیاسی مثبت اعم از هم سویی مجلس و دولت، اجرایی شدن برجام، کاهش نرخ بهره بانکی و ... را پیش خور کرده است.

وی در پایان با اشاره به نرخ بهره بانکی گفت: تنها بازار موازی بانک (که تنها بازار پولی ایران است) بازار سرمایه نیست و چون سرمایه گذاران به اندازه کافی با بازار سرمایه آشنایی ندارند و ریسک بازار سرمایه زیاد است. با کاهش نرخ بهره بانکی چون تورم هم کاهنده بوده است سپرده گذاری بانکی کاهش قابل ملاحظه ای نمی یابد و تنها پول های پارک شده در بازار پول به بازار سرمایه باز می گردد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
اوراق صکوک وزارت راه و شهرسازی