بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
کد خبر : ۱۶۴۶۸۱

برخی خبرها حکایت از آن دارد که در پی شلاق خوردن تعدادی از کارگران در استان آذربایجان غربی، وزیر کار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان را برکنار کرده است.

به گزارش انتخاب، روزنامه «ایران» نوشته است: هفته گذشته برخی از خبرگزاری‌ها اعلام کردند 17 کارگر معدن طلای آق دره در تکاب، در استان آذربایجان غربی شلاق خوردند. گفته می‌شود این گروه از کارگران در اعتراض به تمدید نشدن قرارداد خود تجمعی برگزار کردند که کارفرمای معدن به اتهام ایجاد اغتشاش و همچنین یکی از نگهبانان معدن با ادعای مجروح شدن از طرف کارگران، از آنها شکایت کردندک ه به شلاق خوردن برخی کارگران منجر شد.

این اتفاق واکنش‌های زیادی را برانگیخته و افراد بسیاری با آنها ابراز همدردی کرده‌اند به طوری که دو نفر از فعالان کارگری با انتقاد از صدور چنین حکمی از نمایندگان کارگری مجلس خواستند در برابر برخوردهای قضایی با مسائل صنفی موضعی قاطعانه بگیرند.

فرامرز توفیقی، نماینده فعال کارگری و علی خدایی، عضو هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار نیز در گفت‌وگو با ایلنا ابراز عقیده کردند که نباید پرونده‌های مرتبط با کار و کارگران به مراجع قضایی ارجاع داده شود و وظیفه حل اختلاف بین کارگر و کارفرما بر عهده هیأت‌های حل اختلاف در وزارت کار است و آنها باید تشخیص دهند آیا پرونده باید به مراجع قضایی فرستاده شود یا نه.

انعکاس و بازتاب این خبر در محیط‌های کارگری به حدی بود که شماری از تشکل‌های کارگری و نمایندگان کارگران در شورا‌های مختلف خواستار حمایت از این کارگران و مداخله جدی مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدند.

به دنبال این مسأله، آخرین خبر حکایت از آن دارد که علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی حکمی «رضا نقی‌زاده» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی را به دلیل آنچه بی‌اطلاعی از اجرای حکم مجازات شلاق کارگران معدن طلای آق دره عنوان شده است، از این سمت برکنار کرده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
از برکات نظامی اسلامی است که کارگران بدلیل فقط تمدید نشدن کارشان یعنی فقط کار میخواهند تا شرمنده زن و بچه شان نشوند و بتوانند با درامدش حداقل زندگی را در یک کشور اسلامی داشته باشند . اقایان مسئول بروید بمیرید از خجالت از شرمنده گی این بود انقلاب مستضعفین این بود شعار مبارزه با فقر بازم به غیرت وزیر بقیه که .......
ناشناس
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
یارانه هم میخواد قطع بشه تنها امید خیلی ها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
معدن طلاست و اسمش آق درست.خخخخخ.اسم دره باید قزل دره باشه.معدن طلایی که تموم نمیشه.خدا رو شکر، با این همه نعمت خیلی ها در این مملکت در فقر زنگی می کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مردم ولی نعمت ما هستند....حرفی ک چ زود فراممش شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
باید دید کارفرمای مقتدر و از ما بهترون کی بوده و به کجا وصل است که توانسته چنین حکمی رابگیرد؟؟!!
بانوی ایرانی
-
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
قراره یک صدم هزینه زندگی به حقوق کارگران اضافه شود , هنوز نشده , ولی شلاق بلافاصله ,اقای وزیر کار خوبی کردند که مدیر کل تعاون را برکنار کردند .ولی باید بر علیه قاضی صادر کننده حکم هم شکایت کنند .وایشان طبق قانون اسلامی قصاص شوند . چون حکم اعتصاب شلاق نیست .عده ای که بقول رئیس جمهور در همه جا نفوذ دارند بدانند نانی که می خورند از بازوی همان کارگران است که امام راحل بازوی انها را می بوسید .حال اقایان به راه امام اعتقاد دارند یا چپاول پول و طلا ی ملک و ملت ؟
ايماني
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
خود رئيس جمهور در اين مورد مقصر است وزير كار نيز بايد استيضاح شود
یک دلسوخته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
مصداق بارز برده داری درایران.برده داری شاخ ودم نداره اقا.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
این رفتار و شلاق خوردن کارگران بدلیل اعتراض دقیقا آدم را یاد خان و خان بازیهای قدیم می اندازد وقتی که دهقان یا کارگری اعتراض می کرد خان آنها را جلوی بقیه کارگرها به فلک می بست تا بقیه حساب کار دستشان بیاید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
قوه قضاییه باید جواب بده. به این مدیر و اون مدیر چه ربطی داره؟