بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر : ۱۶۵۰۱۹
تاکید وزیر راه و شهرسازی ایران بر لزوم پیگیری تفکر و اندیشه ایران شهری در طرح های زیرساختی و عمرانی کشور باعث شده شرکت فرودگاه ها به اجرای برنامه ای بیندیشد که بناست فرودگاه های ایران را زنده کند.

به گزارش انتخاب،  نگاه به فرودگاه های مسافرتی امروزه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته متفاوت شده است و اگر تا سال های پیش فرودگاه صرفا محلی برای رفت و آمد مسافران تلقی می شد حالا از آن به عنوان فرصتی مهم در راستای اهداف توریستی و اقتصادی نگریسته می شود.

هرچند ورود این دیدگاه به ایران چند سالی طول کشید اما به نظر می رسد با لغو تحریم ها در کنار فرصت هایی که جهت ارتقای جایگاه فنی ایران در امور فرودگاهی وجود دارد، شانس رسیدن به فرودگاه های کشور به استانداردهای جهانی نیز افزایش یافته است.

در کنار طرح هایی مانند منطقه آزاد تجاری یا ساخت بندر خشک در فرودگاه امام خمینی که بناست با افزایش قابل توجه توان مسافرگیری این فرودگاه همراه شود، این بار مدیرعامل شرکت فرودگاه ها خبر از برنامه ای داده که نتیجه آن احیای روح فرهنگی فرودگاه های ایران است، برنامه ای که مذاکرات ایران با ایتالیا سرنوشت آن را مشخص خواهد کرد.

رحمت الله مه آبادی گفته واقعیت این است که فضای فرودگاه‌ها فضاهای زنده‌ای نیست، فرودگاه‌های ما چیزی برای عرضه ندارند و متاسفانه نمادی از معماری، فرهنگ و هنر ایران نیستند. به همین دلیل نیز اکنون که فرصت استثنایی برای نوسازی و توسعه ایجاد شده نباید غفلت تاریخی داشته باشیم.فرودگاه‌ها یکی از جلوه‌گاه‌های داشته‌های یک ملت هستند و همانطور که وزیر راه و شهرسازی نیز بر آن تاکید دارند معرفی ایران به دنیا با ابزار هنر نه تنها امکان‌پذیر که ضروری است این جلوه (هنر) در فرودگاه‌ها نیز بازتاب داشته باشد.

بر اساس گفته های وی ایران مذاکرات خود با ایتالیایی ها برای ساخت ترمینال گالری در فرودگاه هایی نظیر مهرآباد و تبریز را آغاز کرده و در صورت نهایی شدن این صحبت ها می توان انتظار داشت در آینده ای نزدیک کار به اجرا برسد.

ایران در طول سال های گذشته برنامه هایی جدی برای ارتقای جایگاه فرودگاهی خود به کار بسته و به نظر می رسد با ترکیب طرح های فرهنگی و فنی قصد آن را دارد که با رقبای منطقه ای خود وارد چالشی جدی تر شود، چالشی که البته رقبای ایران چند سال قبل آن را کلید زده اند.
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
ایتالیا؟؟؟؟!!!!!!
یکی باید بیاد فرودگاههای ایتالیا رو زنده کنه!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
با چی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵
با فسفر!