بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر : ۱۶۶۴۶۰
کمیسیون ویژه اتحادیه جهانی کشتی رأی خود را برای حضور کشتی گیران روس در المپیک اعلام کرد و ویکتور لبدف آزادکار وزن 57 کیلوگرم این کشور را از این بازی ها کنار گذاشت. 

رقیب اصلی آزادکار ایران از کشتی المپیک حذف شد

به گزارش تابناک ورزشی،کمیسیون ویژه اتحادیه جهانی کشتی بازبینی پرونده‌های دوپینگ کشتی‌گیران روسی که پیش تر سهمیه حضور در بازی‌های المپیک 2016 ریو را گرفته بودند، به سرانجام رساند و توصیه‌های خود را به کمیته بین‌المللی المپیک و دادگاه عالی ورزش ارسال کرد.

در روند بررسی این پرونده‌ها، گزارش آقای مک‌لارن درباره نتایج تست دوپینگ که توسط سازمان‌های مختلف بین‌المللی دوپینگ صورت گرفته بود، لحاظ شده و محرومیت‌های کشتی‌گیران روسی که واجدالشرایط حضور در المپیک بودند هم مورد بازبینی قرار گرفته است.


کمیسیون ویژه اتحادیه جهانی کشتی پس از بررسی‌های لازم به نتایج زیر رسید:
* تمامی کشتی‌گیران روسی که در حال حاضر جواز حضور در بازی‌های المپیک 2016 ریو را گرفته‌اند، همگی در آزمایشگاه‌های معتبر و مورد تأیید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) در خارج از مسکو تست دوپینگ داده‌اند.
* نام هیچ یک از کشتی‌گیرانی که سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را گرفته‌اند و یا سهمیه‌ای برای کمیته ملی المپیک روسیه کسب کرده‌اند در گزارش آقای مک‌لارن نیست.
* 16 کشتی‌گیر از 17 کشتی‌گیری که سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را گرفته‌اند، به تأیید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و دادگاه عالی ورزش (CAS) پاک هستند.
* تنها کشتی‌گیری که بر اساس قوانین IOC نمی‌تواند تیم کشتی روسیه را در این بازی‌ها همراهی کند، ویکتور لبدوف (آزادکار وزن 57 کیلوگرم) است که از دید کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل مثبت بودن تست دوپینگش در مسابقات قهرمانی جهان جوانان در سال 2006 میلادی، پاک نیست.

رقیب اصلی آزادکار ایران از کشتی المپیک حذف شد


* بر این اساس به جای لبدوف، بهترین کشتی‌گیر کشوری دیگر که در این وزن در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان 2015 بعد از این کشتی‌گیر روسی صاحب بهترین جایگاه شده، راهی بازی‌های المپیک ریو خواهد شد که کشتی‌گیری از بلاروس است.

 کمیسیون ویژه اتحادیه جهانی کشتی همچنین توصیه‌های دیگری به شرح زیر کرده است:
* کمیته بین‌المللی المپیک پیش از آغاز مسابقات کشتی بازی‌های المپیک 2016 از تمامی کشتی‌گیران روسیه تست دوپینگ بگیرد.
* اگر در لیست ورودی تیم کشتی روسیه به بازی‌های المپیک ریو تغییراتی به وجود بیاید، کشتی‌گیر جدیدالورود و کشتی‌گیری که به هر دلیل از لیست ورودی کنار گذاشته‌ شده، هر دو باید تست دوپینگ بدهند و اگر هر یک از آنها تست دوپینگ‌شان مثبت باشد، آن سهمیه خود به خود از بین می‌رود و از روسیه گرفته می‌شود.
* کمیسیون ویژه اتحادیه جهانی کشتی انتخاب شده تا کاری فراتر از پرونده کشتی‌گیران روسی که جواز حضور در بازی‌های المپیک 2016 را گرفته‌اند انجام دهد. این کمیسیون قرار است همچنین نتیجه تست دوپینگ تمامی کشتی‌گیران روسی که پیش از این در مسابقات مختلف برای روسیه کسب سهمیه المپیک کرده‌اند، اما به هر دلیل در انتخاب نهایی اوزان خود در لیست سفر به المپیک قرار نگرفته‌اند و در گزارش آقای مک‌لارن نامشان نبوده و توسط آرمایشگاه معتبر خارجی و مورد تأیید WADA تست دوپینگ داده‌اند، مورد بازبینی قرار دهد.


* در آخر، کمیسیون ویژه، پرونده دوپینگ 28 کشتی‌گیری را که در گزارش آقای مک‌لارن به آنها اشاره شده، مورد بازبینی قرار داده است. در بازبینی صورت گرفته، مشخص شد که نتیجه تست دوپینگ 17 کشتی‌گیر از 28 کشتی‌گیر با نتایج تست دوپینگ WADA مطابقت داشته است.

اسامی کشتی‌گیرانی که نتیجه بازبینی تست دوپینگ‌ آنان توسط IOC و CAS ارسال شده، (نفرات المپیکی روسیه) به شرح زیر هستند:

کشتی فرنگی:
٥٩ کیلوگرم: استپان ماریانیان (نفر اول بازی های اروپایی 2015)
٦٦ کیلوگرم: اسلام بک آلبیف (دارنده مدال طلای المپیک، یک مدال طلا و یک مدال نقره جهان و قهرمان اروپا)
٧٥ کیلوگرم :رومن ولاسوف (دارنده مدال طلای المپیک، دو مدال طلا و یک نقره جهان و قهرمان اروپا)
٨٥ کیلوگرم: داوید چاکوتادزه (دارنده مدال طلای بازیهای اروپایی)
٩٨ کیلوگرم: اسلام ماگمادوف (دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازیهای اروپایی)
١٣٠ کیلوگرم: سرگئی سیمینوف (دارنده دو مدال طلا و یک نقره جوانان جهان)

کشتی آزاد:
65 کیلوگرم: سوسلان رامونوف دارنده مدال طلا (2014) و برنز جهان (2015)
74 کیلوگرم: انور گدویف دارنده مدال برنز جهان (2015) مدال طلای بازی های اروپایی (2015) و دو مدال طلای اروپا (2013 و 2014)
86 کیلوگرم: عبدالرشید سعداله یف دارنده دو مدال طلای جهانی (2014 و 2015 و قهرمان اروپا 2014)
97 کیلوگرم: آنزور بولتوکایف دارنده مدال برنز جهان (2013) و قهرمان اروپا 2016
125 کیلوگرم: بلال ماخوف دارنده سه مدال طلای جهان (2007، 2009 و 2010) مدال برنز المپیک (2012) مدال نقره جهان (2011) مدال برنز جهان (2015) و دو مدال برنز در رشته فرنگی (2014 و 2015)  و قهرمان اروپا (2010)

ضمنا اسامی پنج کشتی گیر زن روس نیز در این لیست اعلام شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر