بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
رشد 100 درصدی هزینه های مالی در سال 1396 ، از مهمترین دلایل کاهش سودآوری شرکت پارس خزر، با وجود افزایش درآمدهای عملیاتی نسبت به سال مالی قبل بوده است.
کد خبر : ۱۷۷۸۲۰
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز،شرکت پارس خزر که از شرکت های تولید کننده لوازم خانگی است که در سال مالی 1396، علی رغم افزایش درآمدهای عملیاتی نسبت به مدت مشابه سال قبل، باز هم نتوانست گزارش امیدوار کننده ای را روانه بازار کند و با تعدیل منفی 13 درصدی سود هر سهم، به استقبال سال دشوار جاری رفت.



برخی از مهمترین نکات صورت های مالی حسابرسی شده شرکت در سال مالی 1396، به شرح ذیل است:

• افزایش چشمگیر تولیدات محصولات سرمایشی و گرامایشی از 98.000 دستگاه در سال مالی 1395 به 178.000 دستگاه در سال 1396، اگر چه باعث افزایش محسوس میزان درآمدهای شرکت شد اما با توجه به حاشیه سود ناخالص در حدود 4 درصدی این محصولات، تاثیر ملموسی در سود عملیاتی این شرکت نداشته است.

• از طرفی افزایش حاشیه سود فروش غذاسازها به عنوان اصلی ترین و پرفروش ترین محصول شرکت از 12 درصد به 22 درصد در سال مالی 1396، از مهمترین دلایل افزایش سود عملیاتی شرکت در این سال است.

• رشد 100 درصدی هزینه های مالی در سال 1396 ، از مهمترین دلایل کاهش سودآوری شرکت پارس خزر، با وجود افزایش درآمدهای عملیاتی نسبت به سال مالی قبل بوده است که به نظر می رسد با توجه به شرایط موجود در سال جاری این روند افزایشی خواهد بود.

• بخش عمده ای از سود خالص شرکت مربوط به درآمدهای غیر عملیاتی شرکت بود که این موضوع نشان دهنده سود خالص بی کیفیت شرکت در سال گذشته است. البته این شرکت در سال مالی 1395 نیز در حدود 141 میلیارد ریال سود غیر عملیاتی شناسایی کرد که بیش از 30 درصد از آن همانند سال 1396، مربوط به فروش سرمایه گذاری ها است که فاقد توضیحات لازم در صورت های مالی است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رامین آرتی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
خبر سوخته دست مردم ندید ..... الان که رشد خوبی داشته این خبر چه معنا میده ؟ چرا گزارش دیروز که فروش سه ماهه شرکت مشخص شد و نسبت به سال گذشته بالای هفتاد درصد رشد داشته را نمیگید ؟ به وظیفه حرفه ای خودتون پایبند باشید