بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
با توجه به نامه وزیر کشاورزی به رئیس‌جمهور و پیشنهاد افزایش نرخ شیر خام، افزایش ۹ درصدی نرخ خرید شیر خام از دامدار به تصویب رسید که درنهایت این نرخ پس از امضای وزرا ابلاغ خواهد شد البته نرخ ۱۵۷۰ تومانی برای خرید هر کیلو شیر خام از دامدار نیز به تصویب رسیده که با ابلاغ این مصوبه دیگر دامداران زیانی را متحمل نخواهند شد.
کد خبر : ۱۷۸۱۴۲
فرج اله جعفری مدیر مالی شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در رابطه با تأثیر این افزایش نرخ بر سودآوری "زگلدشت" گفت: هنوز نرخ فروش شیر خام تغییر نداشته و تا زمان اعمال نرخ‌های جدید و بررسی دقیق نمی‌توان اظهارنظر قاطعی در مورد آثار مالی این اتفاق کرد.
وی خاطرنشان کرد: البته بهای تمام‌شده شیر خام در ماه‌های اخیر، افزایش 10 الی 20 درصدی داشته که نباید از آن غافل بود ضمن اینکه در صورت عدم‌حمایت و اعمال فشار از سوی دولت، ممکن است از سوی شرکت‌های لبنی ، مقاومت‌هایی با این افزایش نرخ صورت گیرد.

جعفری ادامه داد: در صورت پذیرش افزایش نرخ 9 درصدی از سوی لبنی‌ها و اعمال نرخ‌های جدید، احتمالاً خبرهای خوشی در رابطه با افزایش سودآوری شرکت درراه خواهد بود.

این مقام مسئول در خصوص تأثیر کم‌آبی بر روند فعالیت «زگلدشت» گفت: بحران کم‌آبی نگرانی‌هایی برای تمامی کشور در پی داشته ولی باوجود استراتژی شرکت مبنی بر استفاده بهینه از آب و استقرار یک تصفیه‌خانه در این مجموعه، کم‌آبی بحرانی برای این شرکت تلقی نمی‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر