بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
مدیرعامل فولاد آلیاژی یزد گفت: کاهش قیمت جهانی فلزات بر بورس کشور نیز تاثیرگذار بوده بنابراین هر زمانی که فلزات در مسیر سراشیبی قرار بگیرند، طبیعتا فلزی‌های بازارسرمایه نیز قرمزپوش می‌شوند.
کد خبر : ۱۷۸۱۵۹
بهادر احرامیان مدیرعامل فولاد یزد درگفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص تاثیر نرخ‌های جهانی بر بازار فلزات و بورس اظهارکرد: بورس فلزات کشور دنباله‌رو بازار جهانی فلزات بوده و قرمزپوشدن بازار نیز به خاطر کاهش قیمت‌های جهانی آلومینیوم، نیکل، سرب، روی و مس است.

وی درخصوص تشکیل بازار ثانویه ارزی را بخاطر ایجاد شفافیت، مثبت قلمداد کرد و گفت: ایجاد این بازار بر عملکرد بورس و شرکت‌های حاضر در آن تاثیر بسزایی داشته و اگر تصمیم‌گیران نسبت به راه‌اندازی این بازار کمی تعجیل می‌کردند، طبیعتا باعث بهبود عملکرد بازار می‌شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، همچنین با ارزیابی میزان سوددهی شرکت‌های کوچک در بورس کشور اشاره داشت و افزود: تقسیم سوددهی شرکت‌های کوچک در بورس به شرایط محیط کسب‌وکار کشور و سیاست کلان اقتصادی و سیاسی بازمی‌گردد زیرا توسعه‌پذیری، پیشرفت، بهره‌وری این شرکت‌ها در گرو هموار شدن سیاست‌های کلان حاکم بر فضای کسب‌وکار است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره تاثیر مراودات بین المللی بانکی و نقل و انتقالات پولی در این حوزه تاکید کرد: بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور نقش مبادله‌ای را داشته بنابراین با شدت گرفتن تحریم‌ها دیگر بانک‌های داخلی توانایی ارتباط گیری و ایفای نقش خود را ندارند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر