بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱
کارشناس بازار سرمایه گفت: خوراک و مواداولیه پتروشیمی‌ها با نرخ 4200 تومان محاسبه می‌شود اما این شرکت‌ها مدعی‌اند که فروش محصولات آن‌ها باید براساس نرخ ارز در بازار آزاد محاسبه شود.
کد خبر : ۱۷۹۷۳۸

زیاده‌خواهی پتروشیمی برای احتساب فروش با ارز آزاد/ بازار در انتظار نرخ خوراک و محصولات پتروشیمی

کیارش هومن مدیرعامل کارگزاری توسعه سهند در تشریح وضعیت امروز بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: با رشد نرخ ارز طی ماه‌های اخیر ارزش جایگزینی شرکت‌ها نیز افزایش یافته و مردم متوجه اهمیت بازارسرمایه و نقش آن در عبور از شرایط فعلی اقتصاد شده‌اند.

وی ادامه داد: دولت‌مردان نیز واقعی‌کردن قیمت‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند و به مرور زمان نرخ‌های واقعی برای مواداولیه و خوراک پتروشیمی‌ها نیز تعیین می‌شود.

هومن خاطرنشان کرد: پتروشیمی‌ها، پالایشی‌ها، فلزات اساسی و معدنی‌ها به تبع افزایش نرخ ارز رشد خوبی را تجربه کرده که این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خوراک و مواداولیه شرکت‌های پتروشیمی با نرخ 4200 تومان محاسبه می‌شود، گفت: این شرکت‌ها مدعی‌اند که باید فروش محصولات آن‌ها براساس نرخ ارز در بازار آزاد محاسبه شود اما دلیلی برای این امر وجود ندارد و دولت نباید به شرکت‌های پتروشیمی سوبسیت ارائه دهد.

وی تاکید کرد: دیر یا زود باید نرخ‌های واقعی برای خوراک و محصولات شرکت‌های پتروشیمی تعیین شوند.

هومن با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر موجب تضعیف صنایع غذایی شده نیز گفت: در این مدت قدرت خرید مردم تغییری پیدا نکرده اما قیمت محصولات غذایی به تبع نرخ ارز با افزایش چشم‌گیری مواجه شده است.

وی ادامه داد: افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر موجب کاهش قیمت سهام صنایع‌غذایی در بورس شده اما امروز سهام برخی شرکت‌ها‌ نسبت به ماه‌های اخیر رشد اندکی را تجربه کرد.

هومن خاطرنشان کرد: با اعمال قیمت‌گذاری دستوری در صنایع‌غذایی، قاچاق و فساد گسترش می‌یابد اما تعیین قیمت‌های واقعی مانعی برای گسترش قاچاق ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فعال صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس نیوز عنوان کرد:

شاخ‌وشانه دولت بدهکار، برای طلبکاران خود/ انگ خیانت به صادرکنندگان پتروشیمی!

رئیس بازرگانی شرکت پتروشیمی پارس خبر داد:‏

افزایش چشم‌گیر مشتریان داخلی محصولات غول پتروشیمی ‏

نایب‌رئیس فدراسیون صنعت نفت ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت:

جولان پتروشیمی‌های خصولتی در بازار آزاد / عرضه‌ دولتی‌ها طبق قانون بورس‌کالاست!

از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی اعلام شد:

اعلام سهمیه بهین‌یابی تمامی واحدهای صنایع تکمیلی

ارسال نظر