بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: میزان واگذاری زمین برای واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ابتدای سال تاکنون به لحاظ تعداد قراردادهای منعقده نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 50 درصد افزایش داشته است
کد خبر : ۱۸۳۰۶۷

به گزارش بورس نیوز، محمدعلی عزیزمحمدی اظهار کرد: میزان واگذاری زمین برای واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ابتدای سال تاکنون به لحاظ تعداد قراردادهای منعقده نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 2 هزار و 756 قرارداد مبادله شده است، تصریح کرد: در این مدت 926 هکتار زمین برای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته و واگذار شده است.

عزیزمحمدی واگذاری زمین برای واحدهای تولیدی را یکی از مهمترین شاخص‌های بیانگر هدایت سرمایه‌ها برای سرمایه‌گذاری در امر تولید دانست و بیان کرد: از ابتدای امسال بیش از یک‌هزار واحد صنعتی با اشتغال حدود 17 هزار نفر به صورت مستقیم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره برداری رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اعلام اینکه در حال حاضر در 806 شهرک و ناحیه صنعتی زمین با امکانات زیربنایی برای استقرار واحدهای صنعتی به متقاضیان در دست واگذاری است، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون 985 واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور به چرخه تولید بازگشتند و برای 15 هزار و 500 نفر ایجاد شغل کرده است.

عزیزمحمدی همچنین گفت: با راه اندازی مجدد این واحدهای راکد و بهره‌برداری از واحدهای جدید در مجموع برای بیش از 32 هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سال حمایت از کالای ایرانی، افزود: این سازمان علاوه بر تامین امکانات زیربنایی و سخت افزاری در شهرک‌ها و نواحی و مناطق ویژه اقتصادی تابعه با برنامه‌های جامعی که در حوزه صنایع کوچک در دستور کار دارد، با حمایت از خوشه‌های صنعتی خدمات حمایتی اعم از استقرار نظام پیمانکاری(SPX)، ایجاد و توسعه کنسرسیوم صادراتی، حمایت از ارتقای صادرات واحدهای صنعتی کوچک صادراتی و معرفی و پذیرش واحدهای صنعتی در فرابورس و انتقال فناوری واحدهای صنعتی را مورد حمایت قرار می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با تاکید بر استفاده بهینه از آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گفت: این سازمان با تکمیل و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های شهرکها و نواحی صنعتی، واحدهای فعال صنعتی را مورد حمایت قرار می دهد و با توجه به اهمیت استفاده بهینه از آب نسبت به بازیافت و استفاده مجدد از آن اقدام کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران گفت:

کمترین میزان مصرف برق در شهرک‌های صنعتی

رئیس سازمان صمت استان سمنان گفت:

صدور یکهزار و 96 فقره جواز صنعتی در سمنان

ارسال نظر