بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
در مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‎العاده و مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت؛

ذوب‌آهن اصفهان از شمول ماده 141 خارج شد

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده و مجمع فوق العاده ذوب آهن اصفهان با حضور سهامداران، نمایندگان صاحبان سهام،اعضای هیات مدیره،نماینده موسسه حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود (حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت) و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار ، به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص افزايش سرمايه از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت مشهود (طبقه ماشین آلات و تجهیزات) در تالار آهن شرکت برگزار گرديد و ‌نسبت به افزايش سرمايه شرکت از 3300 میلیارد تومان به 6000 میلیارد تومان تصميم گيري شد و در اين مجمع به اتفاق آراء و مورد پذیرش قرار گرفت.
کد خبر : ۱۸۳۸۶۸
به گزارش بورس نیوز، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این مجمع گفت : این شرکت با افزایش سرمایه اخیر از شمول ماده 141 خارج شده که بهبود شرایط  شرکت را در ابعاد مختلف رقم می زند.

مزایای افزایش سرمایه

وی مزایای این تجدید ارزیابی را چنین توصیف کرد :  شفاف شدن صورت های مالی ، به روز شدن افزایش دارایی ها،محاسبه هزینه واقعی تولیدات به دلیل تخصیص هزینه استهلاک و افزایش رتبه اعتباری که بر این اساس نسبت مالکانه از 15 به 33 درصد می رسد.  

مدیرعامل شرکت ادامه داد : بحث خروج از ماده 141 برای تغییر در ساختار مالی شرکت و استفاده از تمامی ظرفیت ها و منابع بیرونی است تا شرکت بتواند با در فضای مناسبی سرمایه گذاری داشته باشد.  

مهندس یزدی زاده تصریح کرد : ظرفیت تولید فعلی شرکت 3 میلیون و 600 هزار تن چدن است که برای ارتقاء ظرفیت تولید با توجه به تصویب افزایش سرمایه ، برنامه ریزی موثر انجام می گیرد.

سه مولفه کلیدی و مورد توجه شرکت   

این مقام مسئول ، سرمایه در گردش، تامین پایدار آب و تامین پایدار مواد اولیه را سه مولفه کلیدی و مورد توجه شرکت برشمرد و گفت : از زمانی که به عنوان مدیرعامل وارد ذوب آهن اصفهان شدم با همدلی و هم افزایی همکاران برنامه ریزی خوبی در خصوص سه شاخص مذکور بعمل آمد و ذوب آهن  پتانسیل دستیابی به این شرایط را دارد.  

مهندس یزدی زاده تامین مواد اولیه را به عنوان چالش اصلی در زمان فعلی مطرح کرد و گفت : در داخل فنس کارخانه مشکلی که مانع تولید شود وجود ندارد تنها مشکل ، تامین پایدار مواد اولیه و به ویژه مواد آهن دار است.

وی همچنین در خصوص تامین زغال سنگ گفت : در حال حاضر حدود 65 درصد از زغال از داخل کشور تامین می شود اما به دلیل حفظ کیفیت تولید به ناچار حدود 40 درصد نیز وارد می گردد.  

در خصوص تامین زغال خارجی تا خردادماه سال آینده مشکلی وجود ندارد


مدیرعامل شرکت بیان کرد : در خصوص تامین زغال خارجی تا خردادماه سال آینده مشکلی وجود ندارد و در خصوص تامین زغال داخلی نیز مذاکرات خوبی با انجمن زغال سنگ و معادن کشور صورت گرفته است که دورنمایی خوبی را برای آن متصور هستیم تا انشاا... در یک شرایط برد برد به نتایج خوبی دست یابیم.

مهندس یزدی زاده گفت : مجاز نیستیم افشای اطلاعات را پیش از ارائه به کدال به صورت شفاف داشته باشیم اما به زودی اطلاع رسانی انجام می گیرد و روز دوشنبه مورخ پنجم آذرماه نیز طی کنفراس خبری که در تهران برگزار می شود ، جزییات کامل را اطلاع رسانی می نماییم.

فولاد ریل به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان در کارخانه تولید شد

مدیرعامل شرکت با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان افق روشنی را پیش رو دارد گفت : این شرکت با تلاش و کوشش همکاران در مسیر خوبی قرار گرفته است. پروژه VD ظرف یک ماه گذشته راه اندازی گردید و فولاد ریل نیز به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان در کارخانه تولید شد و مقطع مورد نیاز آن نیز قبلاً تولید شده است. ریل UIC60 با فولاد A900 پیش از راه اندازی پروژه VD 3000،  هزار تن تولید شد و اکنون در حال مذاکره هستیم که با هماهنگی راه آهن این محصول در اختیار آن شرکت قرار گیرد.

وی گفت : امروز ذوب آهن اصفهان ریلی را تولید می کند که به راحتی وزارت راه و راه آهن می توانند آن را در خطوط سراسری مورد استفاده قرار دهند. قرارداد ریل را در مناقصه ای که با وزارت راه شرکت کردیم، برنده شدیم و انشاا... برنامه ریزی شده است که ما 15000 هزار تن در پارت اول تولید و تحویل نماییم.

نقش موثر پروژه PCI در کاهش قیمت تمام شده محصولات

مهندس یزدی زاده به پروژه PCI نیز اشاره کرد و گفت : این پروژه در حال حاضر در شرایط مطلوبی قرار دارد. مصرف کک را در هر سه کوره بلند حداقل 150 کیلو به ازای هر تن می توانیم با جایگزینی پودر زغال کاهش دهیم که جایگزین بخشی از کک مصرفی می شود و تاثیر چشمگیری در کاهش قیمت تمام شده محصولات دارد.

مدیرعامل شرکت گفت : به خودم قول دادم که هر آنچه در توان باشد در جهت افزایش معیشت پرسنل و کارگرانی که در این محیط صنعتی تلاش شبانه روزی دارند و به نوعی سهامداران نیز از نتیجه کار انجام شده آنها منتفع خواهند شد ، در چارچوب بودجه ای که برای شرکت تعیین می گردد به کار گرفته شود.

همچنین دکتر بهروز خالق رییس مجمع نیز ضمن تبریک پنجاه سالگی ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از صنایع زیر بنایی کشور گفت : این صنعت بزرگ توانمندی و ظرفیت های بسیار زیادی دارد و انشاا... شرایط کشور به شیوه ای فراهم شود تا زمینه فعالیت بیش از پیش این صنعت مادر در حد اعلای خود فراهم گردد.

گفتنی است کلیه اطلاعاتی که در چارچوب دستور العمل سازمان بورس و اوراق بهادار باشد پس از اجرایی شدن نهایی و در صورتی که جزء اطلاعات با اهمیت باشد از طریق کدال به اطلاع سهامداران می رسد.

در این مجمع یاد و نام خدمتگزاران خدوم دکتر سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمان تاج الدین معاون حقوقی و پارلمانی این سازمان و نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز گرامی داشته شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر