بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
سخنگوی هیئت رییسه مجلس گفت: بنده مخالف این طرح هستم، چراکه در حال حاضر موضوعی که همانند قاچاق سوخت رخ داده و آمارهای مختلفی همانند ۱۲، ۱۵ و ۲۰ میلیون لیتر از بنزین گازوئیل و نفت کوره ارائه می‌شود، متفاوت از یکدیگر است.
کد خبر : ۱۸۴۲۵۴

به گزارش بورس‌نیوز، بهروز نعمتی با اشاره به طرح مرکز پژوهش‌ها درباره اختصاص یارانه بنزین به هر ایرانی،گفت: بنده مخالف این طرح هستم، چراکه در حال حاضر موضوعی که همانند قاچاق سوخت رخ داده و آمارهای مختلفی همانند ۱۲، ۱۵ و ۲۰ میلیون لیتر از بنزین گازوئیل و نفت کوره ارائه می‌شود، متفاوت از یکدیگر است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع قاچاق بنزین نباید مستمسکی برای این بحث شود که برخی اقدامات انتحاری و غیرکارشناسی انجام شود، افزود: اصلی‌ترین موضوعی که باید درباره قاچاق سوخت انجام شود این بوده که بحث ساماندهی کارت سوخت عملیاتی و هر آنچه حس و گمان از انواع قاچاق بوده کنترل شود.

آیا ارائه بنزین به هر ایرانی به نفع کشور است؟

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا ارائه بنزین به هر ایرانی به نفع کشور است، ادامه داد: آیا اختصاص 20 لیتر بنزین هزار تومانی و فروش مازاد بر آن با قیمت‌های بیشتر به صلاح کشور است؟، قطعا با توجه به مشکلات اقتصادی امروز مردم و گرفتاری‌های آنها اقدامی غیرکارشناسی و غیرمدیریتی است و در مقطع کنونی مدیر عاقل چنین تصمیمی اخذ نمی‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با طرح سوالی مبنی بر اینکه با هدفمندی یارانه‌ها چه کرده‌ایم، اظهار کرد: به تمام مردم به یک نسبت یارانه اختصاص یافت، اما پس از مدتی دولت و مجلس به این فکر افتادند که تعداد یارانه‌بگیران را کاهش دهند، اما نتوانستند این اقدام را عملیاتی کنند، چرا که حقی برای مردم ایجاد شده بود و عملا مجلس و دولت نتوانستند در این زمینه توافقی داشته و تعداد یارانه‌بگیران را کاهش یابند و تنها به اقشار آسیب پذیر جامعه یارانه پرداخت شود.

در فضای امروز اقتصاد کشور نمی‌توان بنزین 3 هزار تومانی به مردم فروخت

وی با بیان اینکه پرداخت بنزین به هر ایرانی به سرنوشت هدفمندی یارانه‌ها مبتلا می‌شود، افزود: با این طرح در آینده نه چندان دور مشکلی از مشکل کشور رفع نمی‌شود و سپس باید بگوییم که افراد ثروتمند و دهک‌های بالای درآمدی از لیست بنزین بگیران حذف شوند که این موضوع نیز مشکل جدیدی برای کشور ایجاد می‌کند.

نعمتی با تاکید بر اینکه در فضای امروز اقتصاد کشور نمی‌توان بنزین 3 هزار تومانی به مردم فروخت، ادامه داد: تصمیم عاقلانه مدیریتی در شرایط کنونی کشور این است که مصرف سوخت ساماندهی شود، سپس شرایط اقتصادی از حالت امروزی خارج و بحث دیگری درباره بنزین مطرح شود.

اختصاص بنزین به هر ایرانی اقدامی شتابزده است

وی با بیان اینکه در موضوع هدفمندی یارانه‌ها اصلی‌ترین پایه این بود که قیمت بنزین و فرآورده‌های نفتی به ۹۵ درصد فوب خلیج‌فارس برسد، تاکید کرد: آیا واقعا چنین اقدامی انجام شده است؟ خیر، بنابراین در شرایط کنونی چنین اقدامی شتابزده بوده و صحیح نیست.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بنده با کارشناسان و معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌ها گفت‌وگو و تاکید کرده‌ام که این اقدام ناپخته است، تصریح کرد: به نظر بنده عده ای مسائل خود را روی دوش مرکز پژوهش‌ها می‌گذارند، در حالی که مرکز پژوهش‌ها یک اقدام خوبی در زمینه اقتصادی انجام داده و با پیشنهاد اختصاص بنزین به هر ایرانی خود مرکز پژوهش‌ها تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت:

افزایش توزیع گازوئیل یورو4 در کشور

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

رقم سرانه یارانه هر ایرانی 11 میلیون تومان در سال

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

دلایل دولت برای حذف کارت سوخت

ارسال نظر