بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

مرکبات ایران به عراق می‌رود

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: مذاکرات و توافقاتی با تجار عراقی انجام شده تا مرکبات را به این کشور صادر کنیم.
کد خبر : ۱۸۴۵۳۵
به گزارش بورس نیوز، حسین شیرزاد، اظهار کرد: در پی مذاکرات و توافقاتی که با عراقی ها داشته ایم، قراردادهایی مربوط به صادرات مرکبات به این کشور در حال امضا شدن هستند.

وی با اشاره به کاهش قیمت خرید مرکبات در باغات تاکید کرد: سازمان تعاون روستایی به بازار ورود کرده و اجازه کاهش قیمت خرید مرکبات در باغات به کیلویی پایین تر از 2هزار تومان نمی دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون هر کیلوگرم از این محصولات از باغداران 1500 تا 1600تومان خریداری می‌شود.

شیرزاد با تاکید بر اینکه از دیروز با شروع خرید توافقی توسط اتحادیه‌های استانی نرخ مرکبات در حال افزایش است، افزود: امروز قیمت خرید به 1700 تا 1800 تومان افزایش یافته که احتمالا تا چند روز آینده به 1900تومان می‌رسد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نوسانات قیمت گوجه در بازار، گفت: هم اکنون بازار این محصول در کنترل است و رصد ما نشان می دهد قیمت خرید گوجه سر مزرعه در استان های تولیدکننده این محصول مانند؛ استان بوشهر بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است.

معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: روز گذشته قیمت گوجه ربی نیز در همین استان ۹۵۰ تومان بود که امروز به ۹۶۵ تا ۱۱۶۵ تومان رسیده است.

شیرزاد خواستار همکاری بیشتر سازمان میادین میوه و تره بار با سازمان تعاون روستایی شد و اظهار کرد: اگر سازمان میادین میوه و تره‌بار همکاری کند با توجه به نرخ خرید گوجه در مزارع این محصول با قیمت 3هزار تا 3200تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست:

ممنوعیت صادرات در شرایط موجود به نفع بخش کشاورزی نیست

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داد:

آغاز خرید توافقی مرکبات در شمال کشور

در بازدید وزیر کشاورزی از کارخانه زعفران؛

حضور وزیر جهاد کشاورزی در کارخانه تروند زعفران قائنات

ارسال نظر