بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: سیستم حمل‌‌ونقل مناسب و قدرت کشور در ترانزیت کالا و خدمات، بسیار در قدرت لجستیکی کشور اهمیت دارد.
کد خبر : ۱۸۵۲۹۷

به گزارش بورس نیوز، ولی نادی قمی، اظهار کرد: اخیرا یک ابزار مالی جدید با عنوان صندوق سرمایه‌گذاری با سرمایه بخش خصوصی به بازار سرمایه اضافه شده و شرکت‌های خصوصی و حتی دولتی می‌توانند از منابع این صندوق کسب و کار خود را توسعه دهند تا به توسعه اشتغال و رونق اقتصادی کشور کمک کنند.سرمایه‌گذاری با سرمایه بخش خصوصی

وی با بیان اینکه برآورد می‌شود گزارش عملکرد فصل سوم شرکت‌ها نسبت به دو فصل و مدت مشابه سال قبل بهتر باشد، افزود: در کنار این عامل، کاهش نرخ بازده بدون ریسک ( نرخ سود سپرده‌ها) که از سوی بانک مرکزی دنبال می‌شود، نیز به تدریج اثر مثبت خود را بر روی بازار سهام خواهد گذاشت.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به فرصت‌های بالقوه در حوزه‌های مختلف به ویژه حمل‌‌ونقل اظهار کرد: پیش نیاز توسعه اقتصادی و رشد اقتصادی کشور توسعه سیستم حمل‌‌ونقل است و اگر به عنوان یک کشور تولید کننده بخواهیم تولیدات خود را به بازارهای جهانی صادر کنیم، باید سیستم حمل‌‌ونقل خود را توسعه دهیم.

نادی قمی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌‌ونقل ریلی، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است و اگر می‌خواهیم ایرانی آباد و سربلند داشته باشیم، لازم است سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه تقویت شود.

وی با بیان اینکه توسعه سیستم حمل‌‌ونقل، پیش نیاز توسعه پایدار کشور است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به عنوان یک کشور تولید کننده با بازارهای جهانی ارتباط داشته باشیم و کالاهای خود را عرضه کنیم باید یک سیستم حمل‌‌ونقل کارآمد و بهره‌ور داشته باشیم؛ این گونه خواهیم توانست کالاهای تولید داخل را با صرفه بالا در اختیار مصرف‌کننده قرار دهیم.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: سیستم حمل‌‌ونقل مناسب و قدرت کشور در ترانزیت کالا و خدمات، بسیار در قدرت لجستیکی کشور اهمیت دارد.

نادی قمی با بیان اینکه قدرت لجستیکی کشور یعنی توانی که کشور برای تولید کالا و خدمات دارد، گفت: رونق اقتصادی کشور در صورتی پایدار خواهد بود که ما یک سیستم حمل‌‌ونقل کارآمد داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران در موقعیت ترانزیتی ویژه‌ای قرار دارد و کریدور ریلی شرق به غرب آن کارایی بالایی دارد توضیح داد: ایران و ترکیه می‌توانند کشورهای شرق آسیا را به اروپا وصل کنند تا جاده ابریشم مجدد احیا شود.

به اعتقاد نادی قمی با توجه به موقعیت خاص ایران در خاورمیانه، توسعه سیستم حمل‌‌ونقل، یک درآمدزایی پایدار برای کشور ایجاد خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه وسعت کشور کمک می‌کند تا بتوانیم با استفاده از سیستم حمل‌‌ونقل کالاها را به صورت کارآمد و به صرفه به دست مشتریان برسانیم گفت: با توجه به قدیمی بودن ناوگان ریلی کشور ، توسعه و فراگیر شدن آن نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید است.

نادی قمی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد کالاهایی که ما تولید می‌کنیم عمدتا از طریق جاده‌ها به دست مصرف‌کننده می‌رسد این در حالی است که در کشورهای دیگر ۹۵ درصد کالاها از طریق سیستم حمل‌‌ونقل ریلی جابه جا می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حوزه ریلی داریم، گفت: برآوردها نشان می‌دهد نیاز به سرمایه‌گذاری حوزه ریلی حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار است؛ ضمن اینکه محوریت این سرمایه‌گذاری باید با بخش خصوصی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان با اشاره به اینکه ‌در حال حاضر شرکت‌های زیادی در حوزه ریلی فعال هستند افزود: شرکت‌های خصوصی با بازار سرمایه کشور ارتباط مناسبی برقرار کرده اند و اوراق بدهی یا سهامشان در بازار سرمایه عرضه شده و مورد معامله قرار گرفته و از این طریق تامین مالی کرده‌اند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

قدرت تاثیرگذاری ایران در منطقه زیاد است

مدیرعامل تامین سرمایه نوین مطرح کرد:

توجه به ریسک های بازار سرمایه هنگام سرمایه گذاری

مدیرعامل تأمین سرمایه سپهر گفت:

ویژگی های صنایع رو به رشد در بازار سرمایه

مدیرعامل سرمایه‌گذاری دانایان پارس گفت:

مدیریت ریسک، یکی از کارکردهای اصلی ابزار مشتقه

ارسال نظر