بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز گفت:

افزایش دهها برابری قیمت مواد اولیه کفش

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز گفت: درحال حاضر کمبود مواد اولیه یکی از چالش‌های اصلی این صنف به حساب می‌آید و بیش از ۳۰ قلم جنس، مورد نیاز تولیدکنندگان کفشِ دست دوز با افزایش قیمت همراه بوده است.
کد خبر : ۱۸۵۴۴۶

به گزارش بورس نیوز، رسول شجری اظهار کرد: درحال حاضر کمبود مواد اولیه یکی از چالش‌های اصلی این صنف به حساب می‌آید و بیش از ۳۰ قلم جنس، مورد نیاز تولیدکنندگان کفشِ دست دوز با افزایش قیمت همراه بوده و برخی از مواد چسب از آلمان وارد می‌شود که با افزایش قیمت چندین برابری همراه شده و باعث شده تا قیمت کفش ۵۰ درصد افزایش داشته باشد و این میزان افزایش قیمت کفش تنها درصد کمی از افزایش قیمت مواد اولیه را شامل می‌شود .

وی تصریح کرد: در راستای کاهش قیمت مواد اولیه روز گذشته با اعضای هیات مدیره‌های مواد اولیه جلسه داشتیم و خواستیم تا با توجه به کاهش نرخ ارز قیمت مواد اولیه را پایین بیاورند تا صنعت کفش به مشکل برنخورد اما توزیع‌کنندگان مواد اولیه نیز مطالبات خود را بازگو می‌کنند اما در نهایت قول همکاری دادند.

شجری افزود: از دولت درخواست شده که برای تامین مواد اولیه این صنف تدبیری بیندیشد، چرا که تداوم کمبود مواد اولیه بر افزایش تدریجی قیمت‌ها اثرگذار است.

وی، با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت در این صنف مشاهده می‌شود گفت: امیدواریم نگرانی دراین بخش به حداقل برسد چرا که قدرت خرید مردم به دلیل افزایش قیمت، کم شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر