بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت:قرارداد ساخت پیگ هوشمند بومی ۵۶ اینچ به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف سال ۹۷ این شرکت در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون نیز در مرحله پیمان‌سپاری است.
کد خبر : ۱۸۵۶۱۴

به گزارش بورس نیوز، سعید توکلی گفت: قرارداد ساخت پیگ هوشمند بومی ۵۶ اینچ به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف سال ۹۷ این شرکت در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون نیز در مرحله پیمان‌سپاری است.

وی افزود: ارزیابی‌های فنی و کیفی این پروژه انجام شده و امیدواریم با امضای قرارداد، دانش فنی پیگ هوشمند را نیز تا پنج سال آینده به دست بیاوریم و شاهد ساخت پیگ بومی باشیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تاکید کرد: ساخت نخستین دستگاه HOT TAP بومی کشور از سوی کارشناسان منطقه ۴ عملیات انتقال گاز ایران نیز از دیگر فعالیت‌های مهم این شرکت به شمار می‌آید.

توکلی با اشاره به بهره‌گیری از توان تولیدکنندگان داخلی در تاسیسات تقویت فشار گاز گفت: توربین به عنوان مهم‌ترین تجهیز مورد استفاده در تاسیسات تقویت فشار گاز، بومی شده است.

وی با بیان این‌که فرآیند ساخت داخل به چند عامل بستگی دارد، افزود: نخست؛ بازار است و باید برای تولیدکنندگان بازاری مطمئن ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ادامه داد: پایداری بازار، توان کسب دانش فنی، انتقال تکنولوژی، تایید و تست عملکرد آن از دیگر عوامل مهم در فرآیند ساخت داخل به شمار می‌آیند.

وی تاکید کرد: اینگونه نیست که اگر امروز تصمیم بگیریم تولید داخلی انجام شود همین امروز آغاز به ساخت کنیم، بلکه باید همه این زنجیره دست به دست هم بدهند تا موفق شویم.

توکلی گفت: خوشبختانه در شرکت انتقال گاز ایران با توجه به تعداد و تنوع تجهیزات این علاقه‌مندی و زمینه را برای تامین‌کننده داریم که بتوانند خودشان را نشان دهند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز گفت: برای نخستین بار در ایران انجام پروژه پژوهشی بهبود تکنولوژی تولید آندهای جریان تزریقی به منظور بهبود مقاومت به خوردگی، سطح خوردگی، خواص مکانیکی، گسیختگی اتصال و چگالی جریان با هدف افزایش عمر خطوط لوله در شرکت انتقال گاز ایران انجام شده است.

وی یادآور شد: تهیه و تدوین نقشه ارتباطات اساسنامه شرکت با مسائل راهبردی و فرآیندها، آغاز پروژه استقرار سیستم اطلاعات مدیریت MIS در این شرکت، دستیابی به دانش تعمیر ترانسدیوسرهای متریکس در منطقه ۸، آغاز توسعه نرم‌افزار به تجهیزات حمل‌ونقل و مخابرات، انجام چند پروژه بهینه‌سازی برنامه‌های نگهداری و تعمیرات با روش‌های PMO و RCM در مناطق، نصب RTU با ویژگی اعلام فشار خط افزون بر اعلام وضعیت شیر برای نخستین بار در سطح کشور در منطقه ۷ از دیگر اقدام‌های این شرکت در سال ۹۷ به شمار می‌آید.

به گفته توکلی، در فاز کوتاه مدت الزام کردیم که بر اساس دستورعمل هیئت دولت، تحت هیچ شرایطی کالای خارجی که دارای نمونه داخلی است، خریداری نشود.

وی با بیان این که در فاز میان‌مدت، اقدام‌های قابل تأملی به‌ویژه در زمینه خوداتکایی انجام شده است، گفت: در این حوزه، شرکت‌های زیادی را در سطح کشور شناسایی کرده‌ایم و قطعاتی را نیز به روش مهندسی معکوس ساخته‌ایم، همچنین تست‌های بهره‌برداری و عملکرد را نیز انجام داده‌ایم .

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران یادآور شد: این موارد آغاز و به نوعی برای تجهیزات ساخته شده استاندارد داخلی تعریف شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در نشست طرح تدوین نظام بومی مدیریت خوردگی مطرح شد؛

پدیده خوردگی، یکی از عوامل مخرب صنعت

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت بیمه کوثر گفت:

مسیر نزولی بازار سهام در هفته‌های گذشته

ارسال نظر