بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد:

اهتمام بانک ملی بر ضرورت رعایت مقررات مبارزه با پولشویی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر ضرورت رعایت مقررات تطبیق و مبارزه با پولشویی تاکید کرد.
کد خبر : ۱۸۵۸۵۹
به گزارش بورس نیوز، برات کریمی ضمن تشریح اهمیت و جایگاه حیاتی این اداره کل در برهه حساس کنونی نظام بانکی کشور، نقش تاثیرگذار آن در اتخاذ تدابیر مناسب برای کاهش و کنترل مخاطرات در تمامی فعالیت ها نظیر تاثیرگذاری پروژه اعتبارسنجی مشتریان در جهت تخصیص بهینه منابع و کاهش هزینه های وصول مطالبات و... را تبیین کرد.

همچنین کریمی با اشاره به ضرورت رعایت قوانین، مقررات و استانداردهای بین المللی، مبحث تطبیق و نهادینه کردن فرهنگ آن را برای همه سطوح سازمانی ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد واحد تطبیق در ساختار سازمانی جدید خود باید ارائه دهنده خدمات بسزایی در جهت اعتلای نام بانک ملی ایران باشد.

وی توجه به آموزش و افزایش دانش همکاران به ویژه در زمینه آشنایی با رویکردهای نوین کسب درآمد در سطح نظام بانکی بین الملل و بانک های موفق دنیا را خواستار شد.

فرید مهدوی رییس اداره کل مدیریت ریسک بانک ملی ایران نیز ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته، توضیحاتی درخصوص پیشرفت پروژه های در دست اقدام نظیر سیستمی کردن صورت های مالی بر اساس استاندارد گزارشگری مالی بین المللی (IFRS)، محاسبه نسبت کفایت سرمایه و پروژه مدیریت ریسک نقدینگی، محاسبه نسبت پوشش نقدینگی، پیاده سازی پروژه اعتبارسنجی مشتریان حقیقی، ارتقای نظام کنترل های داخلی بر مبنای مدیریت ریسک عملیاتی در تمامی واحدهای صف و... ارائه کرد.

در پایان نیز دو نفر از کارکنان این اداره کل که اقدام به تالیف و چاپ کتابی درخصوص موضوع ریسک و روش های آنالیز آن کرده بودند، با اهدای لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نظر هیات مدیره درخصوص مزایده «وبانک» اعلام شد؛

ابطال مزایده واگذاری برج اداری خیابان بخارست

کارخانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد؛

یک عدد پیچ در انبار قطعات یدکی کارخانه گروه ملی نیست

اظهارات وزیر کار در مورد کارگران فولاد اهواز

مشکلات معیشتی در قالب سبد حمایتی جبران می‌شود

ارسال نظر