بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران ارشد صنعت گاز انجام شد؛

نخستین نشست سوخت‌رسانی زمستانی

با توجه به مقدار مصرف گاز در کشور و کاهش دمای هوا، نخستین نشست سوخت‌رسانی زمستانی با حضور حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران ارشد صنعت گاز برگزار شد.
کد خبر : ۱۸۵۹۶۴

به گزارش بورس نیوز، با توجه به مقدار مصرف گاز در کشور و کاهش دمای هوا، نخستین نشست سوخت‌رسانی زمستانی با حضور حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران ارشد صنعت گاز برگزار شد.

در این نشست، مجید بوجارزاده، سخنگو و رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی و بهینه مصرف گاز از سوی مشترکان، بر رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز و لوازم گازسوز تاکید کرد و گفت: مشترکان گاز باید از تبدیل وسایل نفت‌سوز به گازسوز بپرهیزند و از نیروهای متخصص برای نصب وسایل گازسوز استفاده کنند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از بخاری‌های استاندارد برای گرم کردن منازل و محل کار، اظهار کرد: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه‌های پیشگیری از خطر انتشار گاز منوکسیدکربن است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز افزود: مشترکان باید هنگام استفاده از وسایل گازسوز به‌ویژه بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک H در پشت بام مطمئن شوند، همچنین دقت کافی برای پیش‌بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط‌های مسکونی را داشته باشند و به صورت دوره‌ای، سیستم‌های خروجی و تبادل هوا و اکسیژن و دودکش را کنترل کنند.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ادامه داد: آبی نبودن رنگ شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این مواقع، مسیر دودکش، چگونگی نصب و کلاهک آن را کنترل کرد یا از افراد مطلع و کارشناس در این باره درخواست راهنمایی و کمک شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ادامه داد: سرویس کردن کامل مجموعه سامانه‌های گرمایشی مجتمع‌های مسکونی به‌‌ویژه رسوب‌زدایی کوره‌ها، حصول اطمینان از سلامت مشعل‌ها، استفاده از بست‌های فلزی و شیلنگ استاندارد و لوله‌های بخاری فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز، جلوگیری از نصب دودکش‌های آکاردئونی و استفاده نکردن از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز، از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ضمن توصیه به استفاده از لباس و پوشش مناسب زمستانی در منزل و کم کردن درجه بخاری و وسایل گرمایشی، دمای رفاه را ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد.

وی با بیان این‌که هر ساله بیش از ۷۰ درصد از دلایل حوادث فوت و خفگی با گاز منوکسیدکربن مربوط به دودکش است، گفت: با سرد شدن هوا، بر اثر بی‌احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به ویژه بخاری و آبگرمکن، تعدادی از هموطنان جان خود را به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از دست می‌دهند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران خبر داد:

تامین تجهیزات یکی از اولویت های صنعت انتقال گاز

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی لرستان گفت:

سوخت‌رسانی بی وقفه در روستاهای سردسیر الیگودرز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز گفت:

ثبت نام کارت نفت در سامانه تجارت آسان

ارسال نظر